K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2011, 13:07   #11
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Jeg har gået på noget der hedder Intact, som ligger i Hillerød.
De har en hjemmeside, hvor de flot beskriver hvor kompetente de er o.s.v.
Det er der Furesø kommune sender deres sygemeldte borgere hen.
Jeg ved at de også får folk fra Helsinge, Græsted mv., for dem har jeg mødt på stedet.

Jeg kan se, at både den psykolog og smertelæge der er tilknyttet Intact, også er tilknyttet Herlevs private smerte team.
Så personer arbejder åbenbart flere steder, hos de private teams.
Hmmm...
Stof til eftertanke, vedr. de private steder.

Jeg vil langt hellere gå på et hospital, end hos de private.
Derfor talte jeg med min læge, efter at have mailet med smerte klinik på Herlev sygehus og bad selv om at blive henvist dertil, som privat person, altså uden om kommunen.
Der er 12 måneders ventetid, men det er mig ligegyldigt.
Har også selv fundet en psykiater, for at få ryddet op i alt det l.o.r.t de har sagt på Intact, under mit forløb der (og det er IKKE små-ting).

Tror vist det er på tide, at jeg finder noget energi, til at fortælle jer om mit forløb mv.

MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 14:25   #12
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Puhh får det helt skidt, hver gang jeg skal tale, skrive eller tænke på alt det her.
Men har på den anden side også brug for at tale med nogle som jer om det, fordi i forstår hvordan det er, dels at kæmpe med daglige smerter og dels hvordan systemet behandler en.

År 2000.
Jeg har et rigtig godt arbejde, hos Falck vægter, som jeg er meget glad for.
Jeg har et socialt liv, når jeg har fri.
Jeg kommer i det hele taget, fra et arbejdsliv, hvor jeg brugte min krop hver dag, altså fysisk hårdt arbejde, hvor jeg gik og stod meget i mange timer, hver dag.
Det samme gælder min tidl. erhverv/udd.
Oven i dette, er jeg aerobic og fitness instruktør, så jeg trænede og underviste meget.
Når jeg havde fri, lavede jeg frivilligt arbejde mv.
Et aktivt liv.
På mit arbejde, faldt jeg en dag og slog min ryg, jeg røg ned at en lang betontrappe.
Jeg troede at jeg bare skulle hjem og hvile mig lidt.
2 dage efter, var jeg fuldstændig lam/følelsesløs i hele benet og kunne slet ikke gå på det og toiletbesøg var næsten umuligt.
Lægen udskrev noget depotsmertestillende og sagde at det skulle hviles væk og gik derefter på ferie.
En anden læge, trykkede og hev i benet og sagde at jeg skulle gå 5 km. så der kom gang i blodomløbet, jeg kravlede nærmest ud fra klinikken af smerte
1 måned i smerte******* og med et ben der bare dinglede, blev jeg desperat..
Fandt en kiropraktor, der sagde jeg havde fået en diskus og kunne se at den ene diskus pude i venstre side, var punkteret.
Efter 10 beh. hos ham, kunne jeg støtte på mit ben, men med voldsomme smerter.
Han kunne ikke gøre mere og foreslog operation, som lægen sku henvise mig til
Lægen sagdee at jeg ingen diskus havde, men blot var pjattet og skulle et par gange til Fys, så var jeg god som ny.
10 gange hos Fys, så kunne de ikke gøre mere, de nedbrød vævet omkring stedet, jeg lå i 2 timer med is på og var gul/blå i flere uger efter og havde endnu flere smerter.
De sagde operation, lægen sagde pjat.
Jeg prøvede alt fra healing, akupunktur, kinesiologi, urter, mindfullness, smertehåndteringsbøger, healende smertemusik, bekræftelser, el-maskiner til træning af ryg, ja you name it - ive done it.
Lægen tog det ikke seriøst, det var jo bare lændesmerter (det skriver han stadig i sine rapporter).
Jeg søgte tilbage på arbejdsmarkedet, dum som jeg var og var syg syg syg og syg, kunne ikke arbejde, fik voldsomme rygsmerter.
Blev gravid, ved et uheld, fik et barn, var på barsel og efter end barsel søgte jeg om revalidering.
Jeg var hos læge, ryglæge og på arbejdsmedicinsk på Hillerød sygehus.
Læge sagde lændesmerter, ryglæge sagde muligvis diskus og operation, arbejdsmedicinsk sagde hjælp til flexjob/revalidering eller udd. der ikke belastede ryggen.
Kommunen gav AFSLAG på revalidering, læge konsulent mente at jeg sagtens kunne vende tilbage til tidl. erhverv.
Jeg søgte ind på pæd. udd. og blev optaget, men kunne ikke starte, pga. ryggen, der gik helt amok i smerter, inden udd. fordi jeg begyndte at træne lidt og cykle.
Big mistake, det kostede 3 uger på sofaen før jeg kunne gå igen.
Det var som om, at min hjerne drømte løs om alt det jeg kunne uddanne mig til og min fremtid på arbejdsmarkedet, alt imens min krop jo ikke en gang kan klare, at jeg støvsuger i 10 min, uden at skulle hvile mig bagefter, pga. smerter.
På en måde var min psyke og det fysiske adskilt, jeg ville vel dybbest set ikke erkende, at min krop ikke kunne og ikke kan mere.
At alt jo nok er blevet værre, fordi INGEN tog mig seriøst, da skaden var frisk i år 2000.
Og at jeg så 2 gange er faldet efterfølgende, ned at en trappen og trykket mine ribben begge gange, har nok ikke gjort ryggen bedre.
Nu har jeg også nedsat funktion i højre ben (læg) der bliver beslatet når det gør ondt i ryggen (skaden sidder i venstre side) og nedsat følsomhed i højre arm, lige pludselig.

Nåmen :

Først fik jeg sygedagpenge af min fagforening (har hele mit arb.liv været i fagforening) og så af kommunen.
Kommunen valgte at stoppe mine sygedagpenge.
Jeg kom på kontanthjælp i år 2006.

Åh ja...
Ingen tager det her seriøst.
Egentlig burde jeg også skifte læge, da han jo heller ikke tager det seriøst (men vil ikke risikere at få en der er endnu værre).
Jeg er ved at blive gråhåret & bims i låget, over hvordan man bliver behandlet.
Behandlet som menneske, eller mangel på samme, da den behandling man har brug, udebliver både medicinsk og menneskeligt fra omgivelserne.
Man starter med at have smerter i kroppen, som så bliver til smerter i psyken også, pga. den måde systemet er.
Og så bliver det nærmest vendt om til, at man er syg i kroppen, pga. noget psykisk.
Ja det er sgu flot !

Nå tilbage til forløbet...
Sorry!

År 2008 blev jeg indkaldt til aktivering på kommunens jobcenter.

Første sagsbeh.
Så slemt kunne det vist heller ikke være, med min ryg.
Jeg skulle bare tilbage på arbejdsmarkedet hurtigst muligt, jeg var vist blevet for magelig og doven.
Hun havde selv haft ondt i ryggen engang og var jo tilbage på job, så kunne jeg også.
Hvis jeg meldte afbud pga. sygdom, skulle en lægeambulance køre mig derned el. en læge skulle ringe til hende og bekræfte at jeg var for syg til at kunne gå på mine ben den dag, så der var ikke noget der hed sygemelding, hvis jeg havde en dårlig dag, pga. ryggen.
Mv.
Hun sagde mange flere rædselsfulde ting og var fuldstændig kold overfor, at jeg forklarede hvordan jeg havde det fysisk.
Jeg var dybt chokeret bagefter.
Jeg klagede, hvilket resulterede i, at hun lavede en underretning på min datter, da jeg jo var fuld af løgn og havde en syg fantasi, hvilket var skadeligt for et lille barn, som jeg jo var alene med.
Jeg kunne så begynde at "slås" med kommunen, pga. denne underretning.
De ville herhjem til samtaler og sætte alle mulige undersøgelser i gang, jeg skulle i familie-hus-terapi i kommunen og jeg ved ikke hvad.

Anden sagsbeh.
Ville have mig på Trollesbo.
Så på Intact, som han fandt bedre end Trollesbo.
Jeg begyndte pludselig at blive fysisk syg hele tiden (ud over rygsmerter), diarre, opkast, hovedpine, forkølet mv. og måtte melde afbud mange gange.
Han stoppede så min kontanthjælp, fordi jeg var "samarbejdsvanskelig" pga. vedvarende sygdom (til trods for lægeerklæringer).
Jeg klagede og fik medhold.
Han stoppede så min kontanthjælp igen, jeg klagede og fik en anden sagsbeh.

Tredie sagsbeh.
Sagde jeg skulle starte på Intact, Hillerød omgående og ville hente mig på min bopæl.
Jeg blev så syg, kastede op hele natten og fik voldsom diarre.
Meldte derfor afbud og hun stoppede min kontanthjælp, fordi jeg igen var "samarbejdsvanskelig" som med tidl. sagsbeh. og IKKE havde åbnet døren, da hun havde ringet på, for at tjekke om jeg lå syg hjemme, som påstået, hvilket jo betød, at jeg ikke var hjemme og ikke var syg.
Jeg klagede og fik IKKE medhold.
Jeg spurgte hvordan jeg bl.a. skulle forsørge mit barn, hvor til de svarede at de nu ville lave en underretning på min datter, fordi jeg havde forsørgerpligt og nu ikke kunne forsørge hende, som loven påbød mig.
Jeg brød fuldstændig sammen.
Klagede så til ombudsmanden, der ikke fandt kommunens sagsbeh. kritisabel, men efter hans kontakt til kommunen, røg klagen over kontanthjælp-stop pudsigt nok pludselig afsted til ankenævnet (midt i dec. 2009) og jeg fik medhold af ankenævnet i Jan. 2010, men kommunen nægtede at udbetale.
Det skete Okt. 2009, jeg fik første mine penge i Feb. 2010, efter ankenævnet havde påbudt kommunen 3 gange at udbetale.
I Okt. 2009 startede jeg på Intact, Hillerød, for at få kontanthjælp udb. genoptaget, jeg sad bare og græd under hele samtalen og kastede efterfølgende op, hele natten.

(Forløb på Intact Hillerød, kommer jeg ind på senere.)

Okt. 2010, klagede jeg til beskæftigelsesforvaltningen i kommunen, over alt det jeg var blevet udsat for på Intact og af min sagsbeh.
Jeg har d.d. (11 Feb. 2011), intet hørt fra kommunen endnu.

Jeg gik til lægen og bad om en henv. til en bestemt psykiater og kontaktede denne i år 2010, men der var 1 års ventetid og var til min første samtale Jan. 2011.
Jeg havde og har det stadig, psykisk dårligt over alt det her.

Feb. 2011, mailede jeg med Herlev smerteklinik, på Herlev sygehus, hvor jeg forklarede om mit forløb på Intact og bad min læge henvise mig dertil.
Der er 1 års ventetid.
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 14:44   #13
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Medicin-liste Intact:

Saroten, 10 mg.

Noritren

Gabapentin, 300 mg.

Lyrica

Tramadol, 50 mg.

Norspan, plaster (10 mikrogram)

Blev voldsomt syg af det alt sammen, pånær plaster, hvor jeg INTET kunne mærke.
Lægen ville IKKE sætte plaster dosis op og nægtede at udskrive pilleform.


Siden år 2000, udskrevet i små mængder/få gange:

Kodein ( 100 stk. ialt, fra år 2000-2006)

Ketogan (20 stk. ialt, fra år 2000-2004)


Tager dagligt:

Fortamol (det eneste min læge vil udskrive).

Panodil/Pinex.

Prøvede Oxyncontin, her i Januar 2011 (min mormor gav mig 2 stk., efter vi talte om Norspan plaster og jeg sagde at pille-form garanteret ville virke) og disse virkede rigtig godt, jeg fik sørme både støvsuget og vaske op, uden hvil og voldsomme smerte udbrud, for FØRSTE gang i mange mange år.
Fantastisk oplevelse og jeg fik sovet næsten 7 timer om natten, plejer at sove 2-3 timer og så vågne pga. smerter.
Har efterfølgende erfaret, at disse piller, bruges til stærke kroniske smerter.
Kontaktede min læge, men lægen nægter at udskrive dem, pga. smertelægen fra Intact's udtalelser og fordi det er et morfin-præperat.

Fortamol tager overhovedet IKKE mine smerter, men får kroppen til at slappe lidt mere af.
Kan dog ikke sove bedre, selv om jeg tager dem og har stadig voldsom hovedpine, samt spændinger i nakken.
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 15:07   #14
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej fibro.

ang. smerteklinik ( herlev ).

Når man er henvist, bliver man indaldt til en samtale, denne samtale er så grobund for, hvordan din behandling skal foregår. feks. er du dækket ind med den medicin du får, eller skal du have noget andet. skal du i terapibehandling
o.s.v.

Da der på et tidspunkt var tale om jeg selv skulle på smerteklinik igen og køge netop havde lang ventetid, talte min læge om herlev. ( Har gået på køge tidligere )

Jeg kontaktede dem, de var utrolig flinke forlagde dem min situation og jeg fik så atvide, hvordan min forløb ville komme til at forgå.

Håber ovenståenden oplysninger kan guide dig lidt.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 17:40   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Hun havde selv haft ondt i ryggen engang og var jo tilbage på job, så kunne jeg også.
Det siger de s'gi allesammen, og de allerfleste af dem er fulde af løgn, det er min erfaring.

Jeg vil anbefale dig, at bede om resultaterne af div. undersøgelser du har været igennem, f.eks. røntgenbeskrivelser.

Der vil sikkert være nogle ord du ikke forstår, men dem er jeg sikker på, at du kan få hjælp til herinde.

Når først du selv har styr på hvad der er galt med din ryg kan du bedre sætte dig ind i hvad, der er godt og skidt for dig.

Og så vil jeg kraftigt anbefale dig, at finde en anden læge.

Om ikke andet, så benyt dig af din egen læges ferie o.l. til at afprøve en anden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 17:51   #16
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Ja jeg havde også tænkt mig at afprøve en evt. kommende læge i ferien

Men har allerede været hos 2 andre læger her i byen, den ene var jo ham der trykkede og maste på min lænd/ryg og sagde jeg skulle gå 5 Km og den anden sagde at et par panodiler og et par dage i sengen ville løse mit problem.

Så begynder udvalget at tynde ud, så stor er kommunen heller ikke

Kiropraktorens røgnten viste tydeligt at min diskus var punkteret i venstre side.
Men nu er det jo så længe siden, at de ikke længere har journalen
Or røgnten fra Hillerød, vedr. revalidering, viste at der INTET brud var på knoglerne og så konkluderede alle, at min ryg var ok.

Jeg bad min læge om henv. til MR scanning, men det vil han IKKE henvise mig til, han sagde at det kunne de gøre på Herlev hospital, til den tid, hvis de ville..
Åhhhhhhhhhh... SUK!
Jeg undersøgte hvad en MR scanning koster, men jeg har ikke lige 4-5.000 kr. liggende

Det er som at tale for DØVE øre...
På den anden side, det har jeg jo gjort i 11 år, så hvorfor skulle det ændre sig ?!
Men jeg håber INDERLIGT, at et forløb på Herlev kunne ændre tingene og at den psykiater jeg har kontaktet, kan hjælpe lidt med at få ryddet op i noget af alt det her..

MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 22:40   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Ja jeg havde også tænkt mig at afprøve en evt. kommende læge i ferien

Men har allerede været hos 2 andre læger her i byen, den ene var jo ham der trykkede og maste på min lænd/ryg og sagde jeg skulle gå 5 Km og den anden sagde at et par panodiler og et par dage i sengen ville løse mit problem.

Så begynder udvalget at tynde ud, så stor er kommunen heller ikke
Kan godt se, at det kan bliver svært.

Prøv at spørge andre om hvilken læge de har, og hvad de mener om vedkommende.
Nogle gange kan det nok være svært, at vurdere ud fra en enkelt konsultation.

Da min læge stoppede for 3 år siden p.g.a. alder valgte jeg, at få samme læge som min mor til trods for, at han er ca. lige så gammel som ham der stoppede, simpelthen fordi jeg vidste fra min mor hvordan han er, og eftersom jeg dengang kæmpede med kommunen var jeg ikke interesseret i "hvem som helst".

De første gange jeg snakkede med ham om mine rygproblemer og kommunen følte jeg mig lidt lost, men så en morgen hvor jeg snakkede med ham i telefonen fortalte han, at nu havde han kigget på min journal så nu vidste han hvad det handlede om, og siden har vi talt samme sprog.

M.h.t. om der er/var brud på knoglerne vil jeg anbefale, at du beder om en kopi af røntgenbeskrivelserne, så du selv kan se hvad der står.
Det er min erfaring, at nogle læger "nedtoner" problemet hvis det i hans/hendes øjne er en bagatel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 17:17   #18
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Jeg har samme læge som min mor, også.
Han er den eneste der er nogenlunde, her i byen.

Min veninde her fra byen, har en læge, der er kold og kontant, og som ikke tager hendes migræne alvorligt, så hende skal jeg ikke hen til.
Hun er sådan en "tag en panodil-læge"...
En bekendt (mødte hende i fredags) har en anden læge, som åbenbart render med sladder, sådan en vil jeg slet ikke have, hun skifter læge nu, pga. dette.
Og så er udvalget udtømt her i byen

Så jeg håber inderligt, at jeg bliver taget SERIØST oppe på Herlev, selv om der er 12 måneder til..
Ved ikke HVAD jeg ellers skal gøre ?!
Jeg har jo ingen støtte, nogle steder fra.

Alt kan fikses med en panodil, selv smertelæge fra Intact, spurgte om jeg havde prøvet at tage 6-8 panodiler om dagen ?!
Jeg tænkte : Åhhhhh nej, here we go again...

Tror panodil er lægerne mirakel-medicin, en panodil fikser bare ALT...
Hvis en panodil kunne hjælpe, så sad jeg nok ikke her..
Samme smertelæge, er tilknyttet Herlev's private smerteteam/klinik eller hvad det hedder (ikke hospitalet).
Så pøj pøj til dem der går der.
Tror heller ikke at alt det panodil, er sundt for kroppen/maven, på længere sigt.

MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 21:20   #19
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Forløb på Intact, Hillerød:

(Har efter HVER dag deroppe, skrevet notater om, hvad der skete, blev sagt og gjort, men skriver det lidt korter her.)

Start Okt. 2009.

Første samtale hvor Intacts leder og min sagsbehandler var tilstede, vedr. at starte på Intact.
Jeg sad og græd under hele samtalen og havde det rigtig skidt, sagsbeh. havde stoppet min kontanthjælp, fordi jeg havde meldt afbud til første samtale, pga. opkast/diarre.
Jeg havde klaget til kommunen, fik ikke medhold og var fuldstændig stresset og havde ikke fået penge udbetalt, var istedet blevet truet med at blive underrettet til Børn & Unge, fordi jeg jo ikke kunne forsørge min datter, som jeg jo havde PLIGT til ifølge loven.
Sagsbehandleren fra kommunen kunne ikke mit navn, hun kaldte mig hele tiden for Jeanette og havde slet ikke sat sig ind i min sag.
Hun vidste ikke at jeg havde været i fagforening eller at jeg havde søgt om revalidering, eller at jeg havde været hos (bl.a. kiropraktor efter arb.skaden, fordi jeg var delvis lam i benet), ryglæge og på arbejdsmedicinsk til undersøgelser i år 2003, hvor ALLE 3 anbefalede en revalidering, som afklaring, men kommunen's lægekonsulent afslog.
Jeg forklarede hvor skidt jeg havde det, pga. alt det vedr. kontanthjælpstop og at jeg oven i dette, havde alle mine daglige ryg smerter.
De sagde at jeg jo ikke havde været til lægen siden år 2008, så ondt kunne jeg jo heller ikke have, jeg oplyste at dette overhovedet ikke var sandt, men det gad de ikke tale om nu, dette måtte jeg selv ordne en anden dag.
Jeg blev tvunget til at underskrive en erklæring på tavshed omkring forløbet hos Intact, jeg spurgte hvad dette omfattede og det var, at jeg IKKE måtte oplyse familie, venner, bekendte, kommunale systemer eller pressen, om hvad der skete under mit forløb på Intact eller de personer jeg mødte på Intact og at hvis jeg gjorde dette, kunne jeg straffes efter straffeloven.
Jeg måtte ikke selv få et kopi, af det dokument jeg underskrev, vedr. tavshedspligt.

Anden gang jeg skulle derop, den dag jeg skulle starte, blev jeg ikke hentet som aftalt.
Jeg stod og ventede i flere timer.
Det nummer de havde givet, ringede ikke til dem og da jeg prøvede at sende en mail, kom den retur med ERROR.

Tredie gang blev jeg hentet.
Talte med lederen af stedet, som også er psykolog (samme som v. første møde) og fik oplyst at jeg skulle til smerte-læge, psykiater og socialrådgiver.
Han spurgte til min nuværende medicin.
Han sendte så efterfølgende en mail til mig, hvor der stod at jeg skulle tage ALT min medicin med derop og aflevere dette til dem.
Jeg spurgte HVORFOR, hvortil han svarede at det kunne vi tale om senere.
Deres psykiater ville tale medicin med mig.

Psykiater konkluderede, at jeg har 6 forskellige personlighedsforstyrrelser, bl.a. skizoid, paranoid, dependent og narcissistisk.
Har også en depression.
Og så kan jeg ikke fungere som person, medmindre andre tager styringen i min dagligdag, altså jeg skulle dybest set have hjælp til alt.
Oven i dette, var jeg jo bl.a. misbruger, hvis jeg gik dagligt og tog smertestillende og min læge brød alle lovgivningsreglerr, hvis hanbl.a.a. udskrev apozepam til mig (jeg havde fået udskrevet 20 stk), han kunne melde min læge, hvis han havde lyst.
Jeg fik gennemgået han's diagnose og diagnose, som jeg fik tilbudt efter at have bedt om et kopi af dokumentet et utal af gange og udtalelse oppe på Intact, af stedets leder, som er psykolog.
Jeg bad om at få diagnosen udleveret, altså agt-indsigt, dette nægtede Intact med, at man ikke kunne få den slags udleveret.
Jeg har gentagne gang bedt om at få et kopi at diagnose, de nægter vedvarende at udlevere.

Jeg har både til deres leder og psykolog (en anden psykolog de har tilknyttet) bedt om at få hjælp til både at indse hvor syg jeg er mentalt (kan jo ikke selv se det) og hjælp til at få bearbejdet min depression, hvortil de oplyste mig, at dette kunne de ikke hjælpe mig med, så måtte jeg selv ringe og tale med min læge om det.

Samtale med socialrådgiver, der også er udd. psykolog.
Jeg forklarede hvordan mit møde med psykiateren havde været mv.
Jeg sagde at jeg havde det skidt psykisk og så begyndte jeg bare at græde (som altid).
Hun udspurgte hvordan mit datter havde det og jeg forklarede om forløbet vedr. kontanthjælp-stop.
Hun sagde at det jo var for at få folk ud af klappen, istedet for de sad derhjemme og ikke gad deltage i noget.
Hun oplyste også, at de på Intact var vant til at arbejde med syge mennesker og derfor ville tage det stille og roligt, fordi dette jo var deres specialle område.
Og at jeg skulle samarbejde, fordi der jo stod at jeg var samarbejdsvanskelig.
Jeg spurgte hende, hvordan man kunne kalde mig samarbejdsvanskelig, bare fordi jeg blev syg og ikke kunne møde op pga. pga. dette ?
Hun sagde at det skulle vi ikke tale om, men det her forløb skulle bare blive godt og en god oplevelse.

Møde hos remoutolog i Hillerød(ryglæge), som Intact har fast samarbejde med og altid bruger til deres klienter.
Konklutionen var, at jeg bare var overvægtigt og doven, havde slappe mavemuskler og derfor havde lidt ryg-smerter pga. dette.
Jeg forklarede hende at det havde jeg haft da jeg var slank og i form også, men hun troede ikke på at jeg havde været slank og i form engang.
Jeg skulle til en diætist og have hjælp med mine forkerte madvaner, jeg sagde at jeg godt selv kunne finde ud af det vedr. kost, da jeg er aerobicinstruktør mv. og at jeg faktisk havde været hos en diætist på Frederikssund hospital, for INtact, for at få en forklaring på, hvorfor jeg var blevet så tyk, selv om jeg spiser sundt.
Hun sagde at jeg skulle bede om at tale med Intact's diætist og bare skulle træne mine mavemuskler med fysioterapeuten på Intact, for min ryg fejlede intet.
Jeg fortalte hende om mit sygdomsforløb, og at både en kiropraktor samt Fys i Farum, havde konkluderet, at jeg havde fået en diskus i år 2000, men hun sagde at dette havde de ikke forstand på og at det havde jeg aldrig haft, jeg var nok bare for tyk.
Jeg skulle bare tabe mig, komme i form, så ville mine smerter forsvinde og så kunne jeg komme ud på arbejdsmarkedet hurtigst muligt.
Jeg spurgte hende direkte, om min diagnose så var, at jeg bare var: fed og doven ?
Til dette svarede hun : Ja.
Jeg havde været doven i 10 år, og nu skulle jeg bare se at komme i sving igen.

Jeg bad om at få udleveret diagnosen fra remoutologen, hvilket jeg ikke måtte få, det var til internt brug.

Samtale & undersøgelse med smerte-læge, der er fast tilknyttet Intact.
Hvordan skaden var sket og hvad jeg selv havde gjort for at få det bedre.
Hvad remoutologen havde konkluderet.
Hvilken medicin jeg fik.
Hvilke smerter jeg havde dagligt mv.
Jeg blev testet med forskellige redskaber, i mit undertøj, bl.a en kold rulle, fjer, nål mv. og på en briks, reflekser, bøjning af led mv.
Lægen fastslog, at jeg havde kroniske nervesmerter i lænd/ryg, venstre arm og højre læg.
Hun skrev også forskellige forslag til medicin der kunne afprøves.

Jeg fik et kopi af hendes diagnose, fordi medicin skulle ske i samråd med min egen læge.
Fordi mine forældre en periode begyndte at tage stoffer da jeg var barn, skriver hun at jeg har misbrugerbaggrund og derfor IKKE må få opioider, også selv om jeg aldrig selv har haft et misbrug.
Jeg spurgte oppe på Intact HVORFOR der stod sådan noget i min diagnose og de sagde at ifølge statistikker, bliver børn af misbrugere også selv misbrugere og må derfor ikke fristes med den slags medicin.
Jeg spurgte om narkoman er en arvelig sygdom og om min datter så også bliver narkoman, når jeg jo åbenbart kan blive det, hvortil de svarede nej.
Jeg spurgte så hvordan de så kunne tillade sig at skrive den slags om mig, når jeg ikke havde et misbrug eller havde haft et misbrug, og svaret var, at det kunne man pga. statistikken.
Jeg sagde at jeg ville have SLETTET det der fra mine papirer, hvortil de oplyste at det kunne jeg ikke få og at dette ikke var noget jeg bestemte.
Jeg sagde at jeg altså ikke vil have sådan noget stående, heller ikke når jeg er enlig mor og kommunen så kan gå ind og læse den slags, oven i at der jo også står at jeg er mentalt forstyrret i hovedet.
Men de oplyste bare, at sådan var det, punktum.

Det medicin jeg har fået udskrevet, blev jeg voldsomt syg af og den havde ingen effekt på mine smerter.
I indlægssedlerne kan jeg læse, at noget af det, giver forøget risiko for selvmordstanker og forværring af depression (psykiater konkluderede depression).
Og mange andre uheldige bivirkninger, som giver fysiske reaktioner, bl.a problemer med vandladning, udtørring af tårekanaler.
Opkast, kvalme, diarre, hovedpine, mavesmerter, synsforstyrrelse, kramper, huller i tænderne, nedsætte åndedrættet, forøget svedudbrud, hjertebanken, udslæt.
Min læge nægter at udskrive medicin der bl.a. har effektt på kroniske smerter, som Oxycontin, metadon mv.,pga.. udtalelsen fra Intact smertelægen.
Jeg fik Norspan 10 mikrograms plaster, men måtte ikke få pille-form (for dem kunne jeg jo sælge på gaden, sagde han).
Så jeg får Fortamol, der jo virke på moderate smerter og på nettet står der, at de ingen effekt har på kroniske smerter.

Fysioterapeuten, der faktisk har været den eneste søde og støttende person på Intact, har prøvet akupunktur og alt muligt andet, for at jeg skulle få det bedre.
Intet hjælper og han siger nu, at jeg skal have førtidspension.
Deres ene psykolog, støtter hende i denne konklution.

Jeg har været i arbejdsprøvning 1 måned og var der kun få gange.
Jeg blev sendt hjem, fordi de kunne se at jeg havde ondt og havde det skidt psykisk.
Intact har indhentet udtalelser fra stedet og de har oplyst at de var glade for mig, samt at jeg var en sød og positiv pige, der selv prøvede at tage initiativ til ting, men ikke kunne klare ret meget, ret længe af gange og faktisk fik ondt, bare af at sidde stille på en stol, at jeg tydeligvis havde det meget skidt og de syntes at jeg skulle se at blive indstillet til førtidspension, istedet for at blive presset på denne her måde.

Sydomme jeg har fået, under mit forløb på Intact.
Jævnligt opkast, diarre,kvalme, dagligt hovedpine,halsbetændelse, mellemørebetændelse skedesvamp, daglige mavesmerter, hårtab (store totter), eksem/udslæt på kroppen, taget ca. 9 kg. på, tandkødsbetændelse & tandsmerter (hvilket kostede min ene fortand, som jeg nu mangler), galdestensanfald og har nu også pludselig fedtlever (blev scannet på klinik).
Jeg græder hele tiden og har meget svært ved at sove, hvilket forværre smerterne i ryggen.

Min sagsbehandler.
Ja hvordan gør jeg det her kort ?!
Hun stoppede min kontanthjælp, fordi jeg ikke åbnede døren herhjemme, den dag jeg meldte mig syg, da hun kom herop for at tjekke om jeg var hjemme.
Er dette overhovedet lovligt ?
Hun forlanger at jeg SKAL ud og arbejdsprøves mindst 2 mdr., hvor jeg skal op på 37 timer om ugen, før er hun ikke tilfreds, sagde hun til mødet (det her handler åbenbart om hvornår HUN er tilfreds ?!).
Hvis jeg ikke kan klare det, må jeg jo bare sidde og tude ude på toilettet, for at sidde hjemme og tude, hjalp mig jo ikke ud på arbejdsmarkedet (dette sagde hun foran 3 personer fra Intact, 2 psykologer (1 var lederen) og Fysioterapeuten).
Sygdomme er ingen undskyldning, hvis jeg bliver ved med at have skedesvamp, tandproblemer, diarre mv., er dette jo kronisk og ikke en undskyldning for ikke at møde i arbejdsprøvning, oplyste hun mig til mødet oppe på Intact.
Hun tjekker hos lægen hele tiden, om jeg nu også HAR haft kontakt med ham mv., for at finde ud af om jeg har skedesvamp, mellemørebetændelse mv., som jeg jo påstår, skriver hun.
Hun siger at jeg bare skal tage mig sammen og se at komme tilbage på arbejdsmarkedet, hendes mål, er flexjob som minimum, hun taler ikke om førtidspension.
Sidst jeg brød fuldstændig sammen og forklarede hende, at jeg ikke kunne klare mere nu, sagde hun, at hvis jeg virkelig havde det så dårligt psykisk, måtte hun jo hellere undersøge hvordan min datter (som jeg er alene med) har det, for det kunne jo ikke være sundt at omgås en mor som mig, hver dag.
Ja sådan kunne jeg blive ved.

Den gang jeg fik kontanthjælp-stop, klagede jeg til sidst til ombudsmanden, både over den måde kommunen behandlede mig på og kontanthjælp-stoppet og klagen blev så endelig sent til ankenævnet af kommunen, efter ombudsmanden tog affære, (der gav mig medhold og dømte at jeg skulle have mine penge udb.), men ombudsmanden fandt ikke kommunens adfærd kritisabel, udover dette og kunne derfor ikke hjælpe mig i den sag.
Nu har jeg så, i Okt. 2010, klaget over alt det her, til chefen for beskæftigelsesområdet i kommunen og ikke hørt noget vedr. min sag/klage.
Jeg har fået en tid hos en psykiater, for at få hjælp til det jeg har fået af diagnose hos Intact (personlighedsforstyrrelser/depression), en slags second opinion også, kan man vel sige.
Jeg har bedt om en henvisning til MR scanning, som jeg evt. kan belyse nerveskader, ødelagt væv mv. i min ryg, men min læge vil ikke henvise mig.
Jeg har været hos en tandlæge og det bliver over 21.000 kr. at få lavet min fortand og så havde jeg flere huller i tænderne også, dette kan være følge af medicin og mundtørhed pga. denne.
Jeg må selv selv betale størstedelen af tandlægen regning, da kommunen mener jeg bare kan få et gebis istedet, da dette er billigere.

Jeg har grædt så meget og været så langt nede, at jeg til sidst kontaktede Hillerød Psyk. afd., for at høre om jeg kunne op til dem, for jeg følte at jeg var ved at blive sindssyg inde i mit hoved af alt det her.
Min læge ville ikke henvise mig, så deres klinikchef ringede til min læge og min læge oplyste at jeg intet fejlede psykisk, at jeg bare skulle have løst tingene vedr. førtidspension med kommunen.
Så lægen kunne jo ikke presse ham til at få mig henvist dertil, men jeg kunne køre derop og bede om en lægevurdering i deres vagt.
Jeg kontaktede min læge igen, fik en tid og sad dernede og græd i 30 min. hvorefter han udskrev sovepiller og beroligende medicin, så jeg kunne få sovet lidt.

Hvad er min konklution ?
Som min sagsbeh. sagde : Du kan jo bare tage dig sammen.
Lederen af Intact, gav sagsbehandleren medhold, jeg kunne bare tage mig sammen, for hvis jeg kunne gå til forældremøde eller gå ned og handle, kunne jeg også tage på job el. i arbejdsprøving hver dag.
Jeg har daglige smerter, må ikke få det rigtige smertestillende pga. mine forældres valg i livet, for så bliver jeg jo narkoman (vidste ikke det var arveligt/lå i generne, som min mormor siger : hvor har din mor det fra ?) og skal alligevel kunne gå på arbejde/arbejdsprøvning.
Jeg er jo bare doven og fed, så det hele er jo et spørgsmål om kost og motion, så er jeg frisk i løbet af ingen tid.
Oven i dette har jeg jo så forskellige personlighedsforstyrrelser og en depression, som åbenbart ikke kræver hverken opmærksomhed, behandling eller medicin.
Smertelægen siger kroniske nervesmerter, remoulotolog siger fed og doven.
Læge vil ikke udskrive kronisk smertemedicin el. henvise til MR scanning og det krævede en del diskussion, bare at blive henvist til Herlev sygehus, vedr. smerteklinik.

Hvor kan jeg gå hen ?
Ombudsmanden tager kun fat i sagerne hvor der er faldet dom, menneskerettighedskommissionen er for folk i arbejde el. udenlandsk herkomst.
Kommunen behandler selv deres egne klager = man får jo aldrig medhold.
Min læge tager det jo dybest set ikke seriøst.
Det her skal jo frem, hvordan borgerne bliver behandlet.
Jeg ville inderligt ønske, at jeg havde optaget skjult, hvad der blev sagt og gjort, så det her ikke var ord mod ord.
Men hvor langt ude er det, at man skal optage skjult ?!
Jeg er syg i min ryg, og istedet for at få hjælp til dette, er jeg blevet kørt fuldstændig psykisk ned også.
Så nu har jeg ondt i det fysiske og ondt i det mentale.
Nu kan jeg så sidde her alene og have de samme fysiske smerter som før jeg startede på Intact og oven i dette, havde det psykisk rigtigt dårligt.
Bare ærgerligt for mig.
Hvad har det kostet kommunen, at have mig gående deroppe på Intact ?
Kommunale penge bliver brugt på det her fis, der jo dybest set intet er værd, men staten betaler jo, når kommunen kan skrive at en borger ER aktiveret.
Kommunen stopper bare sygedagpenge og så ryger man over i kontanthjælp-systemet, hvor de med loven i hånden bare kan tvinge en borger ud i alt muligt, også selv om denne er syg og jo nu er i en kasse med de raske borgere.
Og oven i dette, kan jeg se, at smertelægen og en af psykologerne, også er tilknyttet et PRIVAT smerteteam i Herlev, altså disse mennesker er flere steder i de private teams.

Gå til pressen siger folk..

Sidst redigeret af MM73; 13-02-2011 kl. 21:48.
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 22:19   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser

Læge sagde lændesmerter, ryglæge sagde muligvis diskus og operation, arbejdsmedicinsk sagde hjælp til flexjob/revalidering eller udd. der ikke belastede ryggen.
Du har ret til at få aktindsigt både hos kommunen og div. læger og hospitaler m.m.
Øverst på siden er der noget der hedder "Nyttige Links", hvis du klikker på det kommer du til en hel masse nyttige links, langt nede på siden er der formularer du kan printe ud og bruge til at få aktindsigt.

Det er altid en god idé selv, at have en kopi af div. lægeudtalelser, bl.a. kan man selv følge med i hvad der sker og man kan supplere kommunen med oplysninger hvis de smider deres kopi væk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension