K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2014, 15:06   #1
Lars1959
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2013
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Lars1959 er ny på vejen
arbejdskade

jeg fik en arbejdsullykke i oktober 2011.. annerkendt juli 2013.. med 10 % mengrad.. 25% erhvervsevnetab .. jeg har arbejdet deltids 15-20 timer siden 2012.. med godt resultat på ordinært arbejde... kan det ikke betragtes som arbejdsprøvning som jeg selv har lavet.. ?endvidere har jeg afsluttet en uddannelse som jeg var i gang med på ulykke tidspunktet.. kommunen mener ikke jeg er berettiget til mere uddannelse ,, lige som de siger jeg bare kan arbejde på deltid.. er det ikke på tide arbejdsskade styrelsen laver en endelig afslutning af min sag.. jeg tjener lige omkring det halve af min indkomst på ulykkestidspunktet.. ?
Lars1959 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 15:29   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars1959 Se meddelelser
...jeg tjener lige omkring det halve af min indkomst på ulykkestidspunktet.. ?
Man kan ikke regne med at blive helt kompenseret i forhold til tidligere indkomst, heller ikke selvom det er fordi man kun kan arbejde på halv tid.

Min indkomst er gået fra lønindkomst på 800.000 til 240.000 på pension
(det er når der er kompenseret for tabt erhvervsevne)
Det svarer til indtægtsnedgang på 70%
I min tid som fleksjobber var der da også allerede dramatisk nedgang i min indtægt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 15:45   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har du dokumentation på at årsagen til du arbejder deltids er udelukkende arbejdsskaden?

Har du dokumentation på at du ikke kan arbejde fuldtids i andet erhverv? (Her tænker jeg på at jobcenter/ask er ligeglad med ens uddannelse/erhvervserfaring, hvis man kan arbejde mere i et nyt erhverv)

Årsagen til dette er ellers kan det blive svært hvis arbejdsgiver stritter imod den endelige afgørelse - fx. Anker med begrundelse i at du ikke er arbejdsprøvet om du kan arbejde flere timer i andre erhverv.

Har du en sag ved jobcenteret som ikke er afsluttet?

Er din sag ved jobcenteret ikke afsluttet, så vil ASK heller ikke endelig afgøre din sag hos dem.

Tror du står svagt, hvis det eneste dokumentation på din nuværende erhvervsevne er en "arbejdsprøvning", du selv har lavet - ihvertfald med mine egne erfaringer med ASK.

Må jeg spørge hvorfor du kun får erhvervstab på 25%, når du har en lønnedgang på 50%?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 15:53   #4
Lars1959
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2013
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Lars1959 er ny på vejen
jeg er ikke blevet bedt om en arbejdsprøvning... ask har selv vurderet de 25%.. jeg har ingen sager med kommunen pt.. jeg har jo bare arbejdet... kan godt være jeg står svagt... jeg afventer 3 omgang af siden erhvervs evnen siden sidst... inden for de næste uger... overvejer at kontakte pressen hvis de ikke giver sig.. jeg kan ikke se noget galt i at man klare sig selv .. jeg kan jo heller ikke få kontanthjælp når jeg har en kæreste som tjener mere end 2 x kontanthjælp.. så det er jo også en ny situation.. for den slags sager.. der må ny tænkning til ... :-)
Lars1959 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 16:11   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad vil du gå til pressen med?
Det er da fint, du klarer dig selv og efter eget valg.
Du kan kontakte ASK og informere dem om fakta og høre hvordan de griber sagen an.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 16:39   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der er heller ikke noget galt i at klare sig selv, men en arbejdssakdesag handler udelukkende om jura og jeg skriver bare selv ud fra egne erfaringer med en sag hos ASK, fra da jeg fik en arbejdsskade i 2007.

Jeg arbejdede også på ordinære vilkår i flere år, men har fået min sag genoptaget efter en forværring som har ført til at jeg er blevet førtidspensioneret her i 2014 og afventer derfor en ny endelig afgørelse.

Jeg har oplevet at selv om ASK træffer afgørelser, så kan man risikere at arbejdsgiver/arbejdsgivers forsikring når den endelige afgørelse skal træffes, begynder at slå sig i tøjret og anke, fordi det jo i mange år drejer sig om rigtig mange penge - og de vil kunne anke en afgørelse, hvis der ikke er dokumentation på erhvervsevene m.v.

Du kan være heldig at de ikke gør, men det er jo ikke til at vide.

Kan ikke se hvad hverken kontanthjælp eller pressen har at gøre med sagen, man behøver altså ikke være på kontanthjælp for at få afklaret sin erhvervsevne - jeg har aldrig været på kontanthjælp.
Jeg blev arbejdsprøvet på fuldløn mens jeg stadig arbejde, men med jobcenteret indover for at se om der var noget som de kunne hjælpe med som kunne få mig op i tid.

Mit erhvervsevnetab er udregnet udfra forakellen på, hvad jeg tjente da jeg kom til skade og hvad jeg tjener nu - dette regnskab fik ASK til at jeg havde mistet 50% i indtægt før jeg blev pensionerert, nu er % meget højere, så den skal genregnes.
Det er derfor jeg undre mig over at du er tilkendt 25%, hvis du reelt har en lønnedgang på 50%


Det ASK lige pt. Har udbedt sig af nye papirer for endeligt at afgøre min sag er - siden sidst (erhvervsevne), menskema (for at se om mengrad skal op, efter forværringen), alle dokumenter fra jobcenteret og min lægejorunal fra egen læge (kun det som omhandler min rygskade). De har også speciallægepapirer fra neurologer, ortopædkirug, smertelæge og samfunds/arbejdsmediciner, kiropraktiker, ergoterapeut og fysioterapeut, så der er indhentet ret mange papirer - nogle har ASK selv bedt om at få udarbejdet, andre har de hentet via smertecenter, egenlæge, rygcenter eller jobcenteret
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 19:19   #7
Lars1959
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2013
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Lars1959 er ny på vejen
hvis jeg ikke har arbejde har jeg ingen kontanthjælp pga kærestens indtægt.. så det har da betydning.. pressen skal evt sætte fokus på andring af lovgivningen så det bliver nemmere og hurtigere at få afgjort sin sag hvis man vælger at laver sin egen arbejdsprøvning.. det ser jeg da ikke noget galt i man gør.. de kan jo bare bede om læge/indtægt oplysninger når de ser på hvordan situationen er siden sidst.. og acceptere at jeg må bøjes med et variabelt time tal på 15-20 timer om ugen.. jeg syntes heller ikke det er sjovt ikke at kunne jobbe som før,, så nyt fokus på det...
Lars1959 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 10:04   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det meget sjældent en arbejdes prøvning er nok , fordi man oftes skal afprøves inden for flere fag, dine skånebehov, kan være anderledes inden for at andet fag.

Kan godt forstå du ikke har lyst/råd til at skulle igennem den jungle det er at få fleks men det er det jo ingen der har.

Yderligere ligger du så tæt på selv forsøgende problemer der.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension