K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2009, 14:31   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Deltidsjob på kontanthjælp ??

Nogen der kender til det ?

Det er hvad jeg har fået at vide jeg åbenbart skal....efter afslag på fleksjob.

Der er blevet fundet parpir tilbage fra 2002..der blandt andet gør der er sået tvivl om min tilstand er varig......og GH fra 2007 er mangelfuld....

Jeg skal bare tabe mig...holde med at ryge....så forsvinder min astma og gigt tilsyneladende.....Mon mit lave stofskifte så osse forsvinder....Det vil da være dejligt....sukkersygen vil osse forsvinde...At det så er diabetes 2...som er under kontrol...er så ikke gået op for sbh og kordinantoren.

Men det er da skønt at de ved meget mere om sygdomme end lægen gør.

Mon de ved hvormange slags astmaer der i grunden er...og hvordan jeg fik min astma og i hvilken alder....nix..for det har ingen interesse for dem.

At det er mine fingre der er mest ramt af gigt og dermed smerter end det er i min ryg er ikke vigtigt...for mine smerter vil forsvinde hvis jeg taber mig.....Basta..det har de bestemt......

Det er svært at tabe sig med et stofskifte der er for lavt.

Så nu venter jeg på brev fra sbh....for det var nemlig af jobkonsulent jeg fik beskeden fra...
( som beklager der der sket en fejl...igen...igen....og havde troet jeg havde fået besked af sbh...igen...igen )
ligeså dan at der rent faktisk er taget kontakt til arbejdsgiver om jeg skal forsætte der....Få løn for nogle timer..( og de har vist planer om jeg skal op i tid )...som så vil blive modregnet i min kontanthjælp.....( Hvem mon har mest ud af den aftale..... )
hen over hovedet på mig....for jeg har da ingen betydning i den sag...jeg er der kun som fyld..og hvilken fyld...jeg vejer jo for meget..

Så nu vil jeg ligge på min sofa her i weekenden og vente på brev fra kommunen....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 14:38   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej...Er du visiteret til fleksjob før og nu vil de tage det fra dig eller hvad...det er da underligt...det er fordi regeringen ikke vil have at kommunerne tildeler flere fleksjob.
- det går ud over mange mennesker nu.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 14:48   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jøsses du skal jo helt klart anke den afgørelse kom igen når du har fået brevet hvor der står hvorfor du ikke kan få fleksjob og lad os tage den derfra , måske nogen her har en ide til en anke for en ting er jo at kommunen fortæller hvad du skal men de er jo ikke læger .

Hvad siger dine læger ?

Hvad er dine diagnoser ?

Hvad skriver lægekonsulenten ?

Har du aktindsigt ?

Hvad er slut kommentar på ressourceprofil ?

Hvordan mener de at du kommer tilbage til ordinært arbejde ?

Hvad er handleplan ?

mange spørgsmål og de skal videre til kommunen i en anke

Stella tror ikke der var fleksjob i forvejen men en ny ansøgning ....
  Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 16:56   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej

Nej er ikke visiteret til fleksjob...det er meningen jeg skulle blive det.

Den eneste udtaelse fra lægekonsulent i år 2006 fra kommunen sagde dengang,at han ikke så nogle uprøvet behandlingsmuligheder og skåne/fleksjob i samråd med læge ville være en god mulighed.

Har kun set RP fra år 2007...har ikke set den opdateret udgave..og dermed heller ikke skrevet under.

Egen læge siger fleksjob vil være det bedste og det har han sagt fra start..OG at tilstand er varig....skal til kontrol og også have lavet ny GH. D 23/2

havde sidst agtindsigt da der blev klaget over afgørelse i år 2007...Men siden de har fundet en lap parpir der går tilbage til år 2002...skal jeg have det igen...da jeg dengang kørte som buschauffør..og siden kom på dagpenge...så kan ikke rigtig finde ud af hvad det er for noget parpir de mener at have fundet.

Skal på deltid på kontanthjælp..og åbenbart tabe mig stoppe med at ryge..så kan jeg sagtens gå op i tid...på ca 25 timer....og blive selvforsørgende....mener de.
At jeg og kroppen gik helt ned nogle uger før jul efter pres om at komme op på 20..og så 25 timer....og var fraværende fra job i en uge...kom så ned på de 15-16 timer igen....snakker de ikke om.

Der er påvist slidgigt i højre hånd/fingre ved blodprøve og røngten..og begyndende i den venstre....smerter i højre arm/albue/skulder...letter slidgigt i ryggen...hoftedysplasi i venstre hofte...for lavt stofskifte...forhøjet blodtryk...Min hukommelse er ike for god...balancen heller ikke...lige med et så slingre jeg som jeg er fuld...eller det føltes som der bliver skubbet til mig....stresser meget nemt...i forhold til før i tiden.

Sagsbehandler fra fagforeningen er inde i sagen..og skal snakke med hende mandag....hun ved endnu ikke det sidste nye angående deltid og de nye parpier der fundet i min sag.

Og klage det bliver der......kommer man på deltid på kontanthjælp kommer man ingen vejne.....og syntes ikke at have hørt om det før...jobkonsulent sagde at det havde de mange der var.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 18:02   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du SKAL holde fast i, at du SKAL have 37 timer pr. uge, ikke 25 timer.

De 25 timer er IKKE for din skyld, men for kommunens egen økonomiske refusion fra staten. Det er noget forbandet svineri at formulere tingene sådan.

Du skal klage med den begrundelse, at det ER dokumenteret, at du VARIGT har en BETYDELIG nedsat arbejdsevne, som din laaaange sygdomshistorie dokumenterer.

Du SKAL have en opdateret ressourceprofil med en PLAN for tilbagevenden til FULDTIDS-forsørgelse, ikke 25 timer. Der SKAL være taget stilling til revalidering, fleksjob og førtidspension.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 21:28   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja og undre mig også at man kan være på deltid og på kontanthjælp på samme tid.....for det har ingen gavn for mig...da jeg jo vil blive suppleret op til kontanthjælpen.

Og kan slet ikke holde til mere end 15-16 timer pr. uge...hvilket de også godt ved efter arbejdsprøvningen.

Revalideringen kan jeg ikke blive....har de før givet udsagn for...jeg passer ikke ind i den gruppe.
OOg bliver jeg deltid's jobber på kontanthjælp....ja så kan man jo ende med at stå der i...Ja hvem ved hvor mange år.....men sagsbehandler får da afsluttet min sag og det er det den skulle...som hun sagde til mig.

Vender tilbage når jeg og hvis jeg får brev imorgen om afslaget fra sagsbehandleren.....tak for respons indtil viderer *S*
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 13:36   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har

ikke fået brev fra min sagsbehandler....havde jeg ellers regnet med efter samtale med jobkonsulent.

I stedet har jeg fået et brev fra den økonomiske sagsbehandler.

Erklæring om oplysningspligt..........og bagpå dette brev er der en § om hvad der kan ske hvis man opgiver urigtige oplysninger.

Konsekvenser af at du ikke meddeler oplysninger.

Undlade oplysninger som har betydning dor hjælpens størrelse,skal den hjælp som er udbetalt for meget tilbagebetales.
Der kan desuden blive tale om anmeldelse til politiet for bedrageri, jf.
Retsskikkerhedslovens §12b og Straffelovens § 289a

Hvorefter der så igen går nogle § dit ,dut og dat... stk mere dit,dut og dat

Hvilke § får en sagsbehandler mon stukket i hovedet når der bevist lyves for en.

Bevist nøler med ens behandling af ens sag.

Lader jobkonsulent om at formidle oplysninger om resultat af samtale mellem kordinatore og sbh.....at klienten skal tabe sig og holde med at ryge...så forsvinder alle sygdomme,smerter og gener..og kan blive selvforsørgende.

Gentagende laver fejl...som blir indrømmet af jobkonsulent.

Og sådan kan man sætte spørgsmål ved mange flere ting.

Der er en §164 under Lov om social service.
Stk 1 ) Når en person mod bedre vidende har undladt at give oplysninger som krævet i Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Måske man kune bruge den mod sagsbehandler...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 18:07   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Nu starter

kommunen igen samtale op om ,at jeg skal ansættes ordinært de timer jeg har været i arbejdsprøvning i snart 8 måneder...samtid vil de jeg skal gennem et 3-6 måneders forløb på gigtsanatorium....Nogen der var hvad det mon kan koste...???

Skal på smerteklinik......aner ikke hvad det vil indebære...sagsbehandler kan ikke svare mig på det....Og igen..nogen der har anelse om hvad det kan koste ??

Smertepsykolog....igen Pris ???

Særlig støtte person....Igen pris ???

Operation for hoftedysplasi...

Hvornår skal jeg få tid til job......

og så i ordinært job....har fået brev fra jobkonsulent at arbejdsgiver kan få løntilskud...ja det sq flot...hvad med mig...jeg får løn modregnet i kontanthjælpen..og så ryger den nette sum på 536,- jeg får i boligsikring vel osse fordi jeg får indtægt.

Tror ikke det er gået op for dem endnu ,at det er fleksjob godkendelse jeg søger ...ikke pension...

Vi får stukket i hovede alle steder fra ,at vi udhuler kommunernes regnskab...i det her tilfælde må det være lægekonsulenten's skyld...det ham der siger der skal ske de ting.
For det kan da ikke være billigt at sende folk ud i alle de ting...men kan de så få mig i ordinært arbejde de 15-16 timer om ugen .....ja så har de da sparret noget der....det nok med til at betale for lægekonsulentens løn...som sikkert koster snuden af en jetjager.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 14:35   #9
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
..hejsa Jøsses..
nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra... men jeg selv bor på sjælland lidt nord.. og har af min kommune fået ophold betalt på skodsborg badesanatorium.. hvor der er tilknyttet en smertepsykolog ..
Det var et ophold 2 gange om ugen a 2 timer pr gang i 3 måneder.. med træning med fysi. hjælp samt smertepsykolog ..

Hvis man har et åbent sind.. og kan fokusere .. er det bestemt meget givende ..
Man får bla, nogen coating stradegier såsom.. at henlede sin smerte væk fra kroppen.. via. evt, farver.. vejrtrækning .. og øvelser.. der gør.. fokus skubbes væk fra der hvor man har ondt...
Jeg mener kommunen betalte omkring 10.000 .- for mit ophold..

Idag.. skriver jeg dagligt smertedagbog... hvilket er en god ting... og jeg føler det har givet mig noget mere livskvalitet... trods de smerter jeg dagligt har...

Jeg håber du må få den rette hjælp .. rigtig god bedring
Hilsen Medium Mama
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 01:56   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Bor

på djursland.

Læge er gal på lægekonsulent og vil ikke bare sende mig afsted for at tilfredsstille lægekonsulent.

Min læge mener at min sag er belyst så rigeligt...men lægekonsulentens udtalelser er det kommunen går efter ikke ikk andet...selv om det er helt hen i vejret.

Men nu må vi se hva kommune gør efter læge har smidt bolden retur til kommunen...læge har sagt og skrevet at min tilstand er varig.

Lyder ikke så dumt med smertedagbog....men ikke fordi kommunen får gavn af den...har nemlig før ført dagbog...*S*
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Deltidsjob overgå til flexjob ? MT3 Spørgsmål ang fleksjob 2 21-11-2011 12:41
deltidsjob som ftp`er knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-01-2011 02:53
Førtidspension og deltidsjob michael schrød Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-12-2010 11:08
FTP og deltidsjob (skånejob) ??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-04-2010 22:00
fleks i deltidsjob ? tuxon Spørgsmål ang fleksjob 10 21-09-2008 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension