K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2011, 21:15   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Nuværende førtidspensionister og valget 2011

Nu ved vi jo alle, at kommende førtidspensionister/ansøgere vil blive lemlæstet, ydmyget og slået ihjel af enhver regering efter valget, rød som blå.

Men hvad med de nuværende førtidspensionister? Har vi noget at frygte?

Jeg går i en konstant angst trods det, at Kristian Thulesen Dahl (DF) har sagt at han ikke vil røre ved min førtidspension, Özlem Cekic (SF) har sagt at hun ikke vil lave udviklingsforløb for nuværende førtidspensionister og at jeg idag modtog følgende email fra Det Radikale Venstre:

Citat:
Radikale Venstre vil ikke tvinge nogen førtidspensionister i arbejdsprøvning, men vi vil give alle nuværende førtidspensionister mulighed for at deltage i et udviklingsforløb hvis de har overskud og lyst til det.

Og så går vi ind for at alle førtidspensionister skal have mulighed for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet, uden at risikere at sætte deres pension over styr.
- alligevel frygter jeg det værste efter valget. Jeg tænker nemlig selv som en statsleder og har læst Nicoló Machiavelli's "Fyrsten" (fra 1500-tallet) om realpolitik og kan heraf udlede at i de første 2 år efter et valg kan ALT lade sig gøre i politik fordi i bund og grund handler politik om at lyve og bedrage vælgerne, uanset om man er socialdemokrat eller venstremand.


Hvor meget menneske er der egentlig i politikere? ER de mennesker eller er de realpolitikere?
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 21:51   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Overdrivelse framere jo forståelsen .Men nej tror bestemt ikke der er noget at frygte de,der tales om tilbud om at bruge sig selv i det omfang men KAN og VIL altså frivillige aftaler,så det jo op til den enklte .
Og vent nu og se der sker nok ikke så meget nyt på taburatterne..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 22:13   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hverken politikere eller kommuner vil bruge penge på at tage FP fra nogen. Hvert sag ville kunne udvikle sig til klagesag og til et retssag hvis det skulle være tilfald.
Er du klar over hvad det ville koste både kommuner og staten?

Men ingen tvivl om det, at alle fortidspensionister som er under 40, vil få et eller flere breve med et tilbud om et arbejde, hvis det findes altså….

Og det er også OK synes jeg, fordi der er trods alt en del af dem, som vil igen på arbejdsmarked i større eller mindre omfang.

Ellers så politiker er hykler og løgnere som tænker ført og fremmest på sit eget røv.

Sidst redigeret af Karo; 27-08-2011 kl. 22:21.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 22:13   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uanset HVEM der kommer til magten, så følger der jo ikke en arbejdsevne med til førtidspensionisterne.............

Det er intet at frygte.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 22:18   #5
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo
Hverken politikere eller kommuner vil bruge penge på at tage FP fra nogen. Hvert sag ville kunne udvikle sig til klagesag og til et retssag hvis det skulle være tilfald.
Er du klar over hvad det ville koste både kommuner og staten?
Hmm... så er der måske noget om snakken som min kontaktperson og forældre har fortalt mig i flere år...
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 22:30   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Uanset HVEM der kommer til magten, så følger der jo ikke en arbejdsevne med til førtidspensionisterne.............

Det er intet at frygte.
Ja jeg er helt enig

er selv under 40 og venter på pension
men der er alså en grund til jeg bor på bosted
kommunen bruger nok ikke en masse penge, fordi de tror jeg er rask

men når min kontrakt person på mit bosted og sagsbehandler
læger er enig både på mit fysiske og psykiske er enig om pension

Ja så får jeg også pension på et tidspunkt
det er kun et spørgsmål om tid

samt jeg tror ikke på os som har været i systemet i flere år, skal begynde på et 5 årig forløb.
der bliver stadig en mulighed for at kunne få pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 23:03   #7
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
MTVRV1 - jeg håber du har ret.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 12:19   #8
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hverken politikere eller kommuner vil bruge penge på at tage FP fra nogen. Hvert sag ville kunne udvikle sig til klagesag og til et retssag hvis det skulle være tilfald.
Er du klar over hvad det ville koste både kommuner og staten?

Men ingen tvivl om det, at alle fortidspensionister som er under 40, vil få et eller flere breve med et tilbud om et arbejde, hvis det findes altså….

Og det er også OK synes jeg, fordi der er trods alt en del af dem, som vil igen på arbejdsmarked i større eller mindre omfang.

Ellers så politiker er hykler og løgnere som tænker ført og fremmest på sit eget røv.
Jeg har fået indtil FLERE af denne slags breve... men de er vidst også noget ivrige her i Åårhus.

Jeg skal til at (forhåbentligt) starte på uddannelse i oktober, og min sagsbehandler kunne selvfølgelig ikke garantere at hvis det endte med at jeg rent faktisk var i stand til at få arbejde - og hvis det kiksede - så kunne jeg få min pension igen. Som hun sagde... "man ved jo aldrig med denne regering!".
Jeg har min frygt baseret på min alder, fik pension tilkendt som 25-årig for to år siden.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 13:29   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg har fået indtil FLERE af denne slags breve... men de er vidst også noget ivrige her i Åårhus.

Jeg skal til at (forhåbentligt) starte på uddannelse i oktober, og min sagsbehandler kunne selvfølgelig ikke garantere at hvis det endte med at jeg rent faktisk var i stand til at få arbejde - og hvis det kiksede - så kunne jeg få min pension igen. Som hun sagde... "man ved jo aldrig med denne regering!".
Jeg har min frygt baseret på min alder, fik pension tilkendt som 25-årig for to år siden.
Med lovgivningen i alle civiliserende lande forholder det sig sådan, at en afgørelse eller en dom som er faldet, kan ikke bare leves om.
Afgørelsen om tilkendelsen af en førtidspension er som en dom i en retssag.

Hvis kommuner vil fratage nogen deres FP, så skal kommuner gå rettens vej. Sådan er det.

Kun dem som fik FP med et angivet tidspunkt på genvurdering, som fremgår fra afgørelsen/tilkendelsen, har noget at frygte.

Som jeg ser sagen, så hvis kommuner ville fratage nogen deres førtidspension, så kommuner ville være tvunget til at anlægge sager mod sig selv, fordi det var jo dem selv som kom med afgørelser om tilkendelsen.

For at starte med, så skulle kommuner køre sager mod alle de læger som kom med deres vurderinger og mod alle sine samarbejdspartner hos hvilke folk har været til arbejdsprøvninger og mod BAN hvis denne har været indvolveret i sager om tilkendelsen.

Jeg synes virkeligt, at dem som fik sin FP skal slappe helt af.

Men det er klart at hvis du vil uddanne dig med henblik på, at igen komme på arbejdsmarked, og efterfølgende starter i et nyt job, så kommunen er faktisk i sin fulde ret, at genvurde din arbejdsevne på ny, på baggrund af en væsentlig forbedring af dit helbredstilstand og din arbejdsevne og det ville være udenset om man er 25 eller 50 år gammel.

Og det har intet at gøre med den gammel eller den nye regering, fordi det står jo i loven, dog ville det kræve en afgørelse i sagen alligevel, som man kan klage over....

Sidst redigeret af Karo; 28-08-2011 kl. 13:44.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 13:56   #10
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo

Men det er klart at hvis du vil uddanne dig med henblik på, at igen komme på arbejdsmarked, og efterfølgende starter i et nyt job
Jeg er startet i et skånejob på op til 5 timer ugentlig som kommunen har hjulpet mig i og har godkendt.

Har jeg noget at frygte?
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nuværende førtidspensionister og politikere... hansc Politik og Samfund 2 04-03-2012 08:44
Valget 2011 tfvinter Politik og Samfund 2 10-09-2011 16:39
Valget udskrives i dag kl. 11.00 Fibbie Politik og Samfund 11 27-08-2011 13:50
Skjult arbejdspligt til nuværende førtidspensionister! logikeren Politik og Samfund 13 03-12-2010 12:55
Kommunal valget ! Havedammen Politik og Samfund 10 17-11-2009 23:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension