K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 23:23   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Skjult arbejdspligt til nuværende førtidspensionister!

I hht. Inger Støjberg kan man med reformen komme i fleksjob hvis man kan arbejde 1 time om ugen.

Ydermere refunderes der mere støtte fra staten til fleksjob, end til førtidspension.

Det betyder, at førtidspensionister på den nuværende ordning kommer i klemme, hvis de arbejder 1 time om ugen. For her vil kommunen så tvinge førtidspensionisterne ud af deres pension, og over på fleksjob.

Med andre ord: Tager man imod Støjbergs tilbud om at få et skånejob som førtidspensionist, så mister man faktisk hele sin pension, og bliver sat i fleksjob istedet, hvor der både er arbejdsPLIGT og revurdering hvert 5. år!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:44   #2
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg forstår ikke hvorfor dette indlæg rykker længere og længere ned på listen.

FORSTÅR I DET IKKE? Regeringen lægger op til at tvinge førtidspensionister på de NUVÆRENDE ordninger i fleksjob, hvormed de reelt bliver tvunget til at arbejde mindst en time om ugen, og hvert 5. år skal tvangsarbejdsprøves!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:55   #3
TrætPige
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
TrætPige er ny på vejen
hvad fanden er det for noget!! man kan da ikke forlange af mennesker at de skal arbejde en time HVER uge?
TrætPige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:18   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Godt set, Logikeren.

Oplægget til den nye reform vil da helt sikkert indholde nogle "fælder" lige som det nuværende. Man skulle jo nødigt føle sig godt behandlet i dette system, eller forvente det eks. for at hjælpe uden huller og andre faldgruber. Der skulle jo nødigt være nogen, som bliver hængende i dette rare system og hygger sig.

Hørte d.d. på P1 om læge Lars Heslet, som så klart fortalte, at det kunne betale sig at være sød overfor syge mennesker. Troede der var noget i vejen med min radio el. fremmede magter havde overtaget P1.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:26   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TrætPige Se meddelelser
hvad fanden er det for noget!! man kan da ikke forlange af mennesker at de skal arbejde en time HVER uge?
Folk vil gøre det friviligt og uden at tænke sig om, fordi det blive kun et "tilbud" fra kommunens side.. ( i starten ).
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:40   #6
TrætPige
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
TrætPige er ny på vejen
jeg kan godt love dig at jeg har uger hvor jeg i hvert fald er for træt til at arbejde en eneste time. der er det eneste jeg kan at ligge på sofaen hele dagen med dynen. øv.
TrætPige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:47   #7
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Rækker man fanden lillefingeren tager (hun) hele armen...
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 01:37   #8
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Galt... Må indrømme jeg ikke havde set den fælde her, så håber da virkeligt at folk meget nøje tænker sig om inden de tager imod det her, de risikerer meget vel at gå tilbage i et ******* de har kendt til, og anså som et afsluttet kapitel

Men hold nu kæft ens hjerne kører på højtryk efter de udmeldinger, og alt der kører på nettet, godt nok spændt på om de får det gennemtrumfet
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 01:53   #9
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Men hold nu kæft ens hjerne kører på højtryk efter de udmeldinger, og alt der kører på nettet, godt nok spændt på om de får det gennemtrumfet
Gad vide HVOR mange overbelastede forvirrede hjerner der findes rundt omkring i det ganske danske land pt? Tror vi er ganske mange der belastes alene af deres udmeldinger. Jeg har døjet med kvalme og ekstrem koncentrationsbesvær og hovedpine de sidste par dage på den konto!!!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 02:51   #10
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Gad vide HVOR mange overbelastede forvirrede hjerner der findes rundt omkring i det ganske danske land pt? Tror vi er ganske mange der belastes alene af deres udmeldinger. Jeg har døjet med kvalme og ekstrem koncentrationsbesvær og hovedpine de sidste par dage på den konto!!!
Der er bestemt MANGE, min frygt som så mange andres går bar klart på hvor meget af det her bliver en realitet - og HVORNÅR !

Har en paragraf 17 afsted nu, som jeg forventer et afslag på grundet jeg er i en kommune der står i voldsomt dårligt lys (slagelse), så skal ankes, men tager jo også tid...

Så kan de da nok komme med nok så mange UDVIKLINGSFORLØB fordi de mener du pludseligt kan noget som alskens læger/psykologer og psykiatere IKKE kan... Men det da super at de mirakuløst kan rette op på folk på en ANSTÆNDIG måde (til dig Løkke) der er ude hvor selvmordstanker bliver stærkere og stærkere

Sort på hvidt så bliver de udtalelser folk har jo tilsidesat, og nu er det jobcentre der står for ens såkaldte "behandling"... Og her sidder jeg og skriver en brøkdel af de tanker der florerer, og kan blive ved så tror bare jeg stopper her
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skjult handicap KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2012 09:45
Nuværende førtidspensionister og politikere... hansc Politik og Samfund 2 04-03-2012 08:44
Nuværende førtidspensionister og valget 2011 logikeren Politik og Samfund 20 04-09-2011 09:18
Skjult dom i pensionssag Bent At søge førtidspension 1 09-10-2007 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension