K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2009, 13:45   #21
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Nu var min statement også lidt "Tomme Tønder Buldrer mest"... behanldes jeg pænt, behandler jeg selvfølgelig også en blå pænt, det ved du da?
Jep jep ved jeg godt ;-) Forøvrigt rigtig pæn avatar du har fået dig :-)
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 13:51   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu var det ikke et oplæg til en debat razmo....

Hold jer venligst til emnet....tak...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 14:21   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Suk!!!

Læs min trådstart - indlæg nummer 1 og nummer 5.

Det handler om retssikkerhed, privatisering af beskæftigelsesindsats OG om hvordan resultatet er for Agens og i en kommune.

Opret en anden tråd, hvis I ønsker at diskutere noget andet, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 16:36   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Jep jep ved jeg godt ;-) Forøvrigt rigtig pæn avatar du har fået dig :-)
Tak... har selv tegnet den med blyant, og farvelagt med farveblyant for en del år siden... nå... det var vidst off topic
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 16:44   #25
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu var det ikke et oplæg til en debat razmo....

Hold jer venligst til emnet....tak...
Ved jeg godt Web... jeg er bare begyndt at føle mig som et stykke kvæg i en bås nogen gange... jeg synes det ødelægger lige så meget som det gavner, altid at skulle være 100% "på line" i en tråd... jeg har set tråde med GOD DEBAT, som er forsvundet fra det oprindelige emne dø ud, så snart man er blevet bedt om at holde sig til emnet, og det synes jeg er ærgerligt.

Jeg er nok bare af natur ikke så struktureret, og det er rent ud sagt pisse svært at holde sig til emnet, hvis emnet netop forgrener sig... tro mig, kan godt se pointen i at tråde brydes på denne måde... men... tjaa... ambivalent. Jeg tror dog, at er trådens oprindelige emne spændende nok, så skal debatørerne nok selv sørge for at holde emnet i kog... det er så bare MIN vurdering.

Jeg gør hvad jeg kan for at holde mig til emnet, men du må nok bare forberede dig på at springe ind med pegefingeren en del gange, for JEG kan ikke helt styre det... slet ikke når andre blir draget med også.

Hvad var emnet egentligt?
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 16:46   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Suk!!!

Læs min trådstart - indlæg nummer 1 og nummer 5.

Det handler om retssikkerhed, privatisering af beskæftigelsesindsats OG om hvordan resultatet er for Agens og i en kommune.

Opret en anden tråd, hvis I ønsker at diskutere noget andet, ikke?

Indrømmet... kan godt se det handler om noget andet, men hvordan dælen kom det med K10 og tanthjælpsmodtagere så egentligt ind i billedet? ... indrømmer blankt, at jeg ikke fik læst oplæget ordentligt igennem, men fik ramlet ind i Tante Anna's indlæg, og det var det jeg reagerede på, og har debateret ud fra lige siden...
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 00:11   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Private får "statsstøtte" til beskæftigelsesindsats.


Citat:
Regeringen kritiseres for gentagne gange at favorisere de private firmaer på beskæftigelsesområdet. Ifølge KL-formand Erik Fabrin er det misbrug af offentlige penge, når private må løse en opgave dobbelt så dyrt som kommunerne.
Af Annette Bonde
Mandag den 1. juni 2009, 22:30

Citat:
I fredags skete det igen. Regeringen vedtog et nyt lovforslag, der medfører kontant støtte til de private firmaers fremmarch på markedet for sagsbehandling af ledige. Fremover vil kommunernes udgifter til private aktører, der udbyder jobplans- og kontaktsamtaler nemlig blive refunderet med 50 procent fra staten. Står kommunerne derimod selv for samtalerne, hænger de på hele regningen.

»I praksis betyder det, at den private leverandør kan løse den samme opgave til den dobbelte pris. Det er tale om en klar overkompensation og misbrug af offentlige penge,«

http://www.berlingske.dk/article/200...ark/706010078/

Citat:
frygter tre ting:

- At de ansatte i jobcentrene drukner i omstillingsprocesser på et tidspunkt, hvor flere og flere ledige har brug for hjælp.

- At jobcentrene fremover vil koncentrere sig om at formidle job inden for kommunegrænsen i stedet for at finde det job, der matcher den lediges kompetencer bedst.

- At de ledige nedprioriteres til fordel for kommunernes mange andre opgaver med ældrepleje og dagpasning.
http://www.berlingske.dk/article/200...ark/706010080/


Citat:
Der er mange debuttanter i dag på jobcenteret. De fleste, der træder op til svingdøren på Nyropsgade ser i hvert fald let forskræmte ud og fortæller, at de aldrig har været ledige før.

»Man bliver fandeme stresset af at være arbejdsløs med alle de papirer, der skal udfyldes,« kommer det fra en mand på vej ud, som har brugt længere tid på sit første jobcenter-besøg, end han havde regnet med.

De for nyligt fyrede ved ikke meget om private aktiveringsfirmaer og lader til, at have vigtigere ting at tænke på. Tonen er dog en anden, når man spørger dem, der har været i aktivering tidligere. De er ikke begejstrede for deres møde med de såkaldte private aktører på jobmarkedet.
http://www.berlingske.dk/article/200...ark/706010079/

Citat:
Kort efter kommer Sten ud af svingdøren. Han vil ikke have sit efternavn i avisen, da han stadig har nogle sager kørende, og fordi det ikke er pæne ting, han har at sige om det private aktiveringsfirma Contra:

»Man får ikke en skid ud af det. Vi kunne lige så godt sætte os derover og drikke guldbajere og skrive det på CVet,« fortæller Sten og peger på nogle bænke.
Og her er grunden til, at nogle måske kan opleve, at de private "er flinkere" end det offentlige... jobcentret:

Citat:
Han kritiserer, at der postes skattekroner i private aktører på markedet for jobsamtaler, når de hverken er konkurrencedygtige på prisen eller beviseligt bedre til at få de ledige i job. Ifølge en ny SFI-undersøgelse udsætter de private virksomheder endda de ledige for færre krav og mindre kontrol.
http://www.berlingske.dk/article/200...ark/706010101/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats - Fleksjob ZikZak Dit og Dat 3 10-04-2014 10:48
Center for Aktiv BeskæftigelsesIndsats phhmw Spørgsmål ang fleksjob 1 15-07-2010 01:06
Korruption i kommune - og privatisering zuza Politik og Samfund 3 22-11-2009 12:00
Privatisering af jobcentre zuza Nyt om loven 12 20-01-2009 19:56
Beskæftigelsesindsats for handicappede zuza Manglen på Fleksjob 0 03-06-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension