K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2009, 11:00   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Patienter går til læge m sociale problemer!

"Praktiserende læger råber vagt i gevær. De mangler kommunale tovholdere. En gang havde patienten én kommunal sagsbehandler. Nu er der flere. De resursesvage patienter har svært ved at finde rundt i systemet og går i stedet ofte til lægen med problemer, der mere hører hjemme hos socialrådgiveren"

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag...09_171_46_3322

..."Lægerne kan nok leve med, at det er blevet mere besværligt. Men de advarer mod konsekvenserne, fordi man i komplekse sager let mister overblikket og dermed evnen til at yde den optimale hjælp ud fra et helhedssyn."

ja, det kan jeg helt klart skrive under på det er simpelthen umuligt at have overblikket når man opdager hvordan systemet -not -hænger sammen!

Meeen lur mig om der ikke også er en grund til at det er sådan for der er nok mange som gir op -og så har man jo sparet det ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 15:57   #2
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Med til den debat hører også, at mange mennesker i systemet, som har gået uafklaret i kommunesystemet i flere år, er NØDT til at have deres dokumentation i orden.

Det gav bagslag til Huldra, hvor netop manglende lægebesøg blev brugt til at give afslag...."man er ikke syg, når man ikke bruger lægen" den kommune har åbenlyst TAL på, og bruger antallet af lægebesøg som bevis for sygdom.

Jeg går selv til min læge med regelmæssige mellemrum, velvidende at han ikke kan gøre en fløjtende f.. ved mine sygdomme, de er som de er og forlængst erklærede varige stationære og ubehandlelige. Men jeg blev overrasket meget tidligt i mit forløb, jeg skulle være aktiv søgende om behandlingsmuligheder især for smerter, da videnskaben hele tiden finder nyt....med andre ord, går jeg ikke til lægen regelmæssigt så kan jeg heller ikke følge med i, om man lige i går havde opfundet mirakelkuren.

Det er et reelt problem for mange, mange af os ER stationære....der er intet at gøre mere, men det er også vigtigt at dokumentere (i min kommune) at man er syg, i min sag er der over årene indhentet mindst 12 statusattester, for ikke at tale om udvidede lægeerklæringer, plus et hav af kommunebetalte speciallægeerklæringer.

Da jeg ER visiteret, men helt klart er blevet mere syg og fået endnu flere diagnoser, så er min eneste måde at bevise det på, at gå til læge endnu engang, for liiige at høre, og det kunne jo være, og nu kan han selv se....til den næste attest. (gu ved om de tørrer r.. i mine 12)

Helt bevidst er jeg gået til lægen, udelukkende for at have MIN dokumentation i orden. Årene og visse sager på K10 viser at jeg gjorde ret.

Hvis de kommuner ellers passer deres arbejde og får folks sager afgjort noget hurtigere, så kunne der nok spares på "sociale" lægebesøg.

Går selv sygemeldt som fleksjobber siden maj 06, og ikke med en speciel udsigt til at min sag bliver afgjort. Pudsig situation, for syg til arbejdsprøvning men ingen pension uden.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 16:42   #3
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
3 stk. Sagsbehandlere...



Vi kan lave en konkurrence... I Køge Kommune har jeg indtil videre 3 stk.

1. stk. = Sygedagpengene.
2. stk. = Alm. Sagsbehandler = Alle andre.
3. stk. = Agens. Nej, nu blir' jeg lidt småforvirret. Der, har jeg jo også, jobkonsulent ell. er det virksomheds konsulent. Det har jeg ikke helt den store vognstyre eksamen til. -Sorry!

Hvis jeg skal til at "Rende", mere til læge. Kan det laves om til en slags "Jobfunktion", for mig selv personligt. Arbejds evne over i den negative side.
Glemte = Fysioterapi, samt fastlagte speciellæge kontultationer. =Nu blir' jeg Stresset, ej godt for en af mine kroniske...

Vil blot sige: Hvor langt skal vi ud i "Hampen" - Hvem er det som snøvler + trækker sagerne i langdrag.... Er det fordi, sagsbehandlere, ikke vil arbejde mere eff., er bange for at gøre sig selv overflødige? Skulle resourceprofilen, ikke være en "Slags" Tovholder - Omdrejnings punkt? Mener, det var en af argumenterne, for at sagsbehandlingen, kunne blive mere effektiv. Eller husker jeg galt?



__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Lotus; 10-11-2009 kl. 16:50.
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 19:48   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, go idé lotus -lad os lave en konkurrence

Hm, hvor skal man starte....

1. sagsbehandler er i jobcentret

2. sagsbehandler anden aktør(-nåede så liige op på 3 stk af denne slags!)

3. sagsbehandler er i familierådgivningen -og NU blir det svært for under denne, for at noget som helst videre kan ske(læs beslutninger) ja, da når vi op på: 10 mennesker!

4. sagsbehandler er i kontanthjælpsafd -som så også liiige har en anden der skal verificere(underskrive) samtlige papirer...

5. sagsbehandler er i hjælpemiddelafd -som så også har en person der først liige skal afhandle nogle papirer før.....

Nej, lotus, må altså sige at jeg gir op. Kan slet ikke lægge sammen HVOR MANGE der var involveret i "vores" sag(har sikkert også glemt en del foruden alle disse) -og alligevel var der INGEN der vidste noget eller ville tage det endelig ansvar -for noget som helst! Altså et helhedssyn, som nu også lægerne efterlyser.

Velkommen i den virkelige verden

PS: hvad har jeg vundet, hvis jeg har vundet
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 10-11-2009 kl. 19:52.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 09:37   #5
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Dårlig ledelse.

Det er helt urimeligt og bevidst at folk kastes rundt i manegen med mange forskellige personer. Og et billede af at der er ledelsesproblemer. Og det er frustrerende.

I de 2 kommuner jeg har oplevet er der meget stor forskel, selvom der er notatpligt, hvad der står i referat efter et møde. I en kommmune er det ingen tilfældighed at der intet bliver skrevet ned. Derved er der heller ingen dokumentation senere for borgeren.
Der er heller ingen der tør tage en beslutning - hvis alle skal være enige i toppen hvor rart et sted er det at være. Hvilke personer typer vil arbejde der. Hvor er der mulighed for kreativitet lette løsninger.....ingen steder. Nej pengene ædes op i adminstration i stedet. Kompetancen er ikke udlagt til den enkelte fagperson.....fordi alt skal køres ens. Derved er det skønsmæssige sat ud af drift.

Nu har jeg knoklet for at få noget træning siden februar og er blevet stiller 12 gange i udsigt. På møde med ledelsen sidst fortalte jeg at det er umuligt i en vinter periode at køre til stedet i elscooter- og med astma. Jeg bad om at det ikke måtte blive et problem ikke at kunne komme til træning grundet vejret. Nu modtaget brev blot skrevet at jeg selv skal sørge for transport dertil - senere vil jeg så kunne blive bebrejdet at jeg ikke mødte regelmæssigt op.....

Blot et eksempel på at ting kan køre helt af sporet og sund fornuft væk i magtarrogancens manege.

Sidst redigeret af Ametyst; 11-11-2009 kl. 09:42.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 16:24   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det Buster nævner med 5 forskellige sagsbehandlere... Her tænker jeg, at jeg kan godt se, det måske kan forvirre folk, hvis man har flere.

Omvendt synes jeg dog, det må være ekstremt svært at ÉN sagsbehandler skal kunne holde styr på ALLE lovene for at sagsbehandle sager. I dag er der ivørigt flere love at holde styr på.

Sagsbehandlere er i forskellige forvaltninger(socialforvaltningen, beskæftigelsesforvaltningen osv..), derfor er det også en af grundene til, at den samme sagsbehandler ikke kan sagsbehandlere flere områder.

Jeg forestiller mig dog, at en lille kommune ville bedre kunne klare at sagsbehandle områderne, dog på henholdsvis i hver forvaltning.
Det er straks sværere jo større en kommune er, jo mange sager og mange love og flere forvaltninger. Her skal man også tænke på, at hver forvaltning har fået en sum penge at bruge dem på, så derfor kan man ikke bare blande afdelingerne eller forvaltningerne sammen.

Men de kan selvfølgelig arbejde bedre på tværs over forvaltningerne.

Jeg personligt er ligeglad med, hvilken og hvor mange forskellige sagsbehandlere, jeg har haft. Jeg har dem kun i en kort periode i alle sager.
Der vil aldrig være nogen faste sagsbehandlere alligevel. Hovedsagen er for mig bare, at mine ansøgninger/sag bliver behandlet af dem, som har hovedansvaret for netop det specialeområde.

Det er ledelsens problem, hvis sager ikke forvaltes på ordentlig måde.

Nok går borgere måske til lægen med sociale problemer, men jeg kan godt sige jer, at mange borgere går også til kommunen med helbredsproblemer uden at have været hos lægen først og få hjælp. Det synes jeg nemlig er meget meget mærkeligt, at folk gør det... Kommunen er ikke et hospital, har jeg ofte tænkt..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 17:04   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
forvirre -det er er ikke ordet, curls

Det er simpelthen hamrende umuligt og frustrerende at være sin egen KOORDINERENDE sagsbehandler mm -når man selv er SYG

Det er jo netop dét er kodeordet i dette, man er selv syg SAMTIDIG med at du selv skal sørge for at ALT i systemet kører på skinner - med min erfaring: UMULIGT

Vi kan være ganske enige om at INGEN kan vide alt, og da slet ikke m alle de love og forordninger de dagligt spytter ud derindefra, MEN du nævner jo også selv kodeordet for en go sagsbehandling: TVÆRFAGLIGHED(-og ja, ametyst, go ledelse!)

Tænk engang på alle de mennesker som ikke lige har overskud -af den ene eller anden grund- der fuldstændig gir op i dette vanvittige system, dét kan da ikke kaldes omsorg.

Jeg er så ikke liiige enig m dig i at jeg er ligeglad m hvem der er min sagsbehandler meeen det er jo så en anden snak

Kan kun sige(til de nye i systemet) -held og lykke!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 17:42   #8
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
inferno

Meget enig med Buster....endnu engang, ud over kommunen kan mange andre være involveret, diverse behandlere, speciallæger, fagforening, arb.plads .m.m. Alt i alt stressende. usikkerhed for helbred og fremtid. Økonomi. Den ene siger det ene og den anden det andet.

Borgeren skal udover sygdom kæmpe for hele tiden at sagen kører - så man ikke hægtes af. Og mistro og forudindtagethed, fejl.

Og det kører så længe vi lever og kæmper.

det er trættende hele tiden at starte forfra...ingen kender sagen eller hvad der skete sidst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelser fra Læge, Spec.Læge, Psyk. ER DET NOK? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-08-2013 10:57
Læge: Hav tillid til patienter, lægekonsulenter!!! zuza Lægekonsulenternes Rolle 1 14-04-2008 11:49
3.107 patienter hos een læge zuza Politik og Samfund 1 29-02-2008 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension