K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2009, 23:55   #1
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Partsrepræsentant

Hej.

Jeg har et lille spørgsmål, som nogle af Jer måske kan hjælpe mig med ?

Spørgsmålet drejer sig om det at være partsrepræsentant.

Findes der en særligt blanket til det eller er det blot et hjemmelavet dokument, hvor den person mødet drejer sig om gør ens bisidder til partsrepræsent ?
Hvem skal have blanketten/brevet, hvis man i forvejen vil vælge at udpege en partsrepræsentant ? Er det ens sagsbehandler ? jobkonsulent ? eller en hel tredie ?
Hvis man er med som bisidder til et møde, hvor man føler at der bliver gået 'hårdt' til den man er bisidder for, kan man til mødet så fremtage omtalte brev og blive partsrepræsentant med øjeblikkelig virkning ?
Hvis man vælger at gøre en man kender til partsrepræsentant, gælder det så indtil personen trækker det tilbage ? Og hvis ja, hvem skal man så trække det tilbage fra ?
Hvis man har valgt at vælge en partsrepræsentant, overlader man så samtidig alt fremtidig kommunikation med kommunen til denne person ?

Mange spøgsmål og jeg er ikke engang sikker på, at jeg har fået stillet dem alle

Det virker smart med en partsrepræsentant, men jeg kan ikke lige gennemskue helt om det er en farbar vej.

Så alle råd og kommentarer modtaget med glæde. Også gerne hvis I har prøvet det selv.

På forhånd mange tak.

God weekend.

Venlig hilsen Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 00:04   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hejsa

Her er svarene på alle dine spørgsmål - og flere til

http://www.depweb.dk/dwdokum_info/Do...sentant-08.pdf



PS

Det er en aftale mellem dig og partsrepræsentanten, og vælger denne at trække sig - så er det noget mellem jer to.

Du kan til hver en tid 'afmelde' partsrepræsentanten blot ved at sige mundligt, at du nu fører sagen alene.

Det at man vælger at få en partsrepræsentant har som sådan intet med kommunen at gøre, det er bare en mulighed du har og som du kan vælge, eller lade være.

Forholdet mellem jer styrer du sådan set helt selv, ligesom du ikke binder dig til noget.

En god ide er at lave en erklæring, hvor partsrepræsentant underskriver, at denne vil overholde en form for tavshedspligt.

Du kan også betale for at få en faglig partsrepræsentant udenfor vennekredsen.

Sidst redigeret af Ninja; 08-08-2009 kl. 00:12.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 07:20   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Jonatan

Håber du har fået lidt "styr" på det med partsrep m helenes svar.

Ellers vil jeg blot fortælle at min mand mand igennem en del år havde sin advokat som partsrep.

Dvs (som helene også siger) at du og vedkommende selv indgår aftale om hvordan og hvorledes du vil have det hele skal foregå. Altså selv om du har partsrep så skal du SELV hele tiden OGSÅ orienteres(medmindre i aftaler andet)

I vores tilfælde, sendte advokaten et brev til min mands sagsbehandler hvoraf tydeligt fremgik at ALT hvad der skete, såsom skriftlige aftaler også mundtlige, ja da SKULLE han også orienteres/deltage og at han havde fået fuldmagten til evt at agere på min mands vegne.
Dette fik vi brug for bla da min mand blev indlagt og sagbehandleren begyndte (ulovligt!) at lukke for kassen, udsende breve UDEN at sende i kopi til partsrep mm...
Hmm, fandt jo siden ud af m hjælp fra k10 at når sagsbehandleren IKKE gjorde dette trods skriftlige opfordringer, ja så kan man egentlig politianmelde(men det er en anden snak )

Partsrep har jo netop også den mulighed for rent juridisk at fremkomme m ønsker på dine vegne fx i min mands tilfælde, ja, da indkaldte han til et møde da sagsbehandleren på ingen måde respekterede noget som helst, faktisk talt!
På et sådan møde kan det jo være dig/jer der sætter dagsordenen og på denne måde får fremkaldt i det mindste en reaktion(-i vores tilfælde)

Vi har på ingen måde fortrudt at have en partsrep for denne har vi kun ros tilovers for. Han var der også i de situationer hvor det hele blev følelsesmæssigt svært og var den der havde det kølige overblik(-så var der kun mig som heldigvis kunne læsse af på alle de dejlige mennesker herinde )

Håber mit svar har hjulpet dig lidt ellers er du meget velkommen til at sende mig en pm hvis du synes der er ting du godt vil spørge om og som ikke skal i forum eller andet
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 20:44   #4
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Mange tak

Helenekr og Buster for Jeres svar - det kan helt sikkert bruges.

Nu er jeg bedre rustet til vurdere muligheden for at inddrage en partsrepræsentant i sagen.

Det er rigtigt dejligt at have et sted som dette, hvor man altid kan få svar på sine spørgsmål.

Fortsat god weekend.

Venlig hilsen Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 21:13   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det gode ved K10 er, at man kan få svar uanset om det er tidlig morgen, sen aften eller sødag og Helligdage

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SB vil ikke acceptere min partsrepræsentant Ibbe Spørgsmål ang fleksjob 22 24-03-2012 00:12
syg bisidder/partsrepræsentant sakra Alt det andet 6 18-05-2011 14:24
Partsrepræsentant blanket Tina Aalborg Alt det andet 2 22-10-2009 11:36
Partsrepræsentant Færselsuheld Dit og Dat 27 19-04-2009 15:00
Partsrepræsentant Trold Dit og Dat 2 08-04-2007 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension