K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2010, 21:02   #1
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
virksomhedsoptræning på reva-ydelse

Hejsa

Jeg skal lige høre om der er nogen som ved, hvordan det forholder sig med følgende:

Jeg er i revalidering/optræning hvor jeg arbejder man, tirs, tors & fredag og har fast fri hver onsdag. Hvordan er det når man rammer en helligdag på ens arb dag, skal man så arb der eller?

Jeg tænker på påsken, skærtorsdag, langfredag & 2 påskedag, det er jo reelt mine arbejdsdage, men ved ikke om man er tvunget til at komme på arbejde disse dage, nogen der ved det?
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 23:12   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Øeh... ja det ved jeg sq ikke, men hvis du f.eks. var tilkendt fleksjob, skulle du da ( så vidt jeg ved) have fri på søn. og helligdage som alle andre, idet du er ansat på almindelig arbejdsvilkår!

Så mon ikke du også har krav på det??

Interresant spørgsmål, håber De kloge hoveder herinde, kan svare på det

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 23:39   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Påsken er nogle af de aller helligeste dage så du har med garanti fri,

Hvis du er i revaldering på Reva, så HAR du fri, for de holder lukket i påsken.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 00:20   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Du skal selvfølgelig aftale det med arbejdsgiver og konsulenten... -der er jo mange brancer der arbejder i alle ugens 7 dage !!!

Men da du er i praktik/jobtræning bør du selvfølgelig ha' fri på alle helligdage, alternativt have erstatningsfri en anden dag + kompensation fx en stor æske chokolade...

Ps. Er selv i praktik, og jeg har "vinterferie" i uge 7... -vi skal jo passe på os selv(der er jo ikke andre der gør det) og husk: -vi er den vigtigste person i vor eget liv
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 00:29   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Håber du melder tilbage med hensyn til det med ferien. Der er nok mange der tænker det samme som du.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 02:27   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Loven siger faktisk at du SKAL! arbejde hvis arbejdsgiver forlanger det, du har på reva-ydelse (hvis det er den ydelse du får, er det kontanthjælp er det andre regler) IKKE! ret til ferie eller fridage, KUN hvis du er gravid har du ret til fri til JM besøg, lige som man har ret til fri til lægebesøg, ellers er der ikke noget der hedder fri.

Jeg har haft spurt minestere om det virkelig kan passe, og den er altså (desværre) god nok, ingen ret til ferie, fri eller helligdage, eller ekstra betaling for at arbejde på helligdage.

MEN jeg har endnu (heldigvis) kun hørt om en eneste blive ramt af det, via en slavearbejdsgiver, ellers holder man normalt fri som ens kollegaer/skolekamerater, men det er ens arbejdsgiver/skole der bestemmer om man må holde fri, siger de nej, er der ikke noget at gøre, med mindre ens sagsbehandler gider forsøge at gøre noget ved det.

Du må heller ikke fx tage et aftenskole kursus i fx Dansk, ikke uden at spørge din kommune om lov først (det har jeg faktisk flere gange fået afslag på... jeg må ikke forbedre mine mulighedder for at komme ud af systemet for min kommune, grotæsk, ja, men igen er der bare ikke noget at gøre sådan er loven) med andre ord, på revalidering har du faktisk færre rettigheder end dem på kontanthjælp (og dem på starthjælp) de må i det mindste holde ferie efter 12 måneders beskæftigelse, og behøver ikke spørge om lov til at tage en udd i deres fritid.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 10:33   #7
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Hej igen

Tak for svarene, ja jeg frygter desværre også lidt at jeg blir tvunget til at arbejde.

Er uddanne sygeplejerske og er i praktik på en afdelinge hvor der er åbent hele tiden, såh..
Har fået et par feriedage i uge 7, men blir trukket for dem. Synes bare det er træls i påsken, men lad os nu se, der er jo længe til..

Skal nok skrive når jeg ved om jeg skal eller ej.
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 12:16   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Se det fra den lyse side hellere arbejde i påsken end jul og nytår Og der skal jo ligesom være nogen på arbejde inden for sundhedssektoren 24/7 året rundt, min gamle mor har i årevis arbejdet både på helligdage, jul og nytår, sådan er det jo bare inden for de fag, og jeg er ikke i tvivl om at hvis hun selv kunne bestemme ville hun da hellere have været hjemme ved familien, men vi måtte undvære d 24 dec hvert 2. år og nytårs aften/nat hvert 2. år, sådan er/var det bare, for bytte de vagter var der ingen kollegaer der ville.

Jeg sys det er ok de forlanger man følger ens kollegaer, med ferie/fri, så længe det netop er lige vilkår, det er straks noget andet når arbejdsgiver misbruger at man ikke skal have ekstra for at tage helligdagsvagter, og nægter folk at holde ferie/fri, og fri får du jo, bare ikke lige på det tidspunkt du helst vil, men det er altså også langt fra alle andre norm. arbejdende der får ferie/fri, lige når de sys de helst vil, hjulene skal jo køre rundt *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 14:07   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Undskyld mig lige, men når man er i forrevalidering/virksomhedspraktik/arbejdsprøvning er man så ikke en ekstra medarbejder... -altså en person UDOVER normeringen ???

For jeg går da ikke ud fra, en sygeplejerske er i revalidering indenfor sit eget fag på revalideringsydelse ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 15:07   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De fleste stedder jo, men bestemt ikke alle nogle stedder er det iregnet at de har gratis arbejdskraft.

Men for mig er det nu ligegyldigt hvilket fag man er ude i, man følger naturligvis ens kollegaer. Har firmaet ferielukket, så er der lukket for alle, har de ikke, ja så arbejder man på lige fod (naturligvis med de skånebehov man har) dvs også i ferier og på helligdage.

Der til er man vel interesseret i at holde muligheden åben for et evt job senere (arbejdsgivere taler altså også sammen) den lukker man ved at være luxsusdyr, foruden det at det kun giver et dårligt ry ikke kun på den ene person, men på alle syge og handicappede, og det er netop bare med til at reglerne, strammes endnu mere om os alle sammen, og med til at sagsbehandlerne virkelig har en grund til at behandle os som om vi bare er lud dovne og ikke gider, en etiket ingen af os sys om.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension