K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Se afstemningsresultater: Lovforslag
AT KOMMUNERNE SKAL BETALE DET FULDE SYGEDAGPENGEBELØB, hvis den syge ikke er kommet på rette ydelse. 18 75,00%
Fri advokat hjælp 6 25,00%
Stemmere: 24. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2009, 17:10   #1
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
LOVFORSLAG der vil få balance i sygedagpengeloven

LOVFORSLAG der vil få balance i sygedagpengeloven

LINK TIL ------ ONLINE SKRIV UNDER -------------------------------
http://onlineunderskrift.dk/web/NY_L...edagpengeloven


LOVÆNDRINGER:

1. AT KOMMUNERNE SKAL BETALE DET FULDE SYGEDAGPENGEBELØB, "EFTER DE 52 UGER" HVIS DE IKKE HAR FÅET SYGDOMSRAMTE PÅ RETTE YDELSE, SOM MAN HENVISER TIL IFØLGE LOVEN.
Denne konsekvens vil medføre, at kommunerne får større interesse i, at hjælpe sygdomsramte over på den rette ydelse. Som det er nu, kan sygdomsramte komme i den uheldige situation, at miste retten til sygedagpenge og ikke være berettiget til kontanthjælp. Dette er ikke den rigtige måde at behandle, et andet sygdomsramt medmenneske på, som i forvejen har det svært.
Denne konsekvens vil i virkeligheden kun understrege den nuværende lov
– den lov, som forhåbentlig er lavet for, at beskytte den sygdomsramte.

Som loven fungere i dag, har sygdomsramte det meget svært, hvis der opstår sagsbehandlingsfejl. Og det vil altid være sygdomsramte, som kommer til at betale prisen.

2. FRI ADVOKATHJÆLP.
At alle sygdomsramte får ret til fri advokathjælp. Det er ikke fair, at syge som får frataget sygedagpenge på grund af sagsbehandlingsfejl, selv skal betale for en advokat.

- At ændre sygedagpengeloven således, at der kommer konsekvens, hvis kommunerne ikke hjælper syge på rette ydelse, inde sygedagpengene stopper.

Sygedagpengeloven er intet værd, for der mangler konsekvens.


Konsekvens hvis loven ikke bliver overholdt:
For at fastholde kommunerne i at overholde den nuværende loven om, at få sygdomsramte gennem systemet, inden for eller før sygedagpengene udløber. På en så professionel og smertefri måde over for sygdomsramte. ”Så det ikke er den sygdomsramte, som kommer til at betale prisen, for eventuelle sagsbehandlingsfejl eller overtrædelser af loven”. Bør der væren en konsekvens!
En konsekvens, så det ikke betaler sig for kommunerne, ”at begå fejl” eller sylte sygdomsramte mennesker ud af systemet.

Dette er blot en lille ændring, som vil hjælpe mange sygdomsramte, som ellers kommer i klemme i systemet. Jeg tror næppe på, at flere, vil komme i denne situation, hvis konsekvensen bliver til en realitet.
Loven i dag, er jo intet værd – efter som der ikke er nogen form for konsekvens for kommunerne at bryde loven. De får blot en løftet pegefinger, ofte flere år efter. Og det er den sygdomsramte, som betaler prisen.

Lovændringen, vil hjælpe sygdomsramte i Danmark:
- til ikke, at bliver tvunget ud i skilsmisse, sælge hus/hjem, flytte kommune eller begå selvmord.
Det vil ligeledes - ligestille loven i samtlige kommuner i hele Danmark. Så det ikke kan betaler sig, at bo i en kommune frem for en anden.


- Et STORT hul i loven/systemet – vil blive lukket!


Jeg håber inderligt, at man i folketinget kan komme til enighed om at loven bør ændres.

Jeg håber inderligt at man ud fra et menneskeligt syn, vil tage dette lovforslag op til overvejelse på et menneskeligt professionelt plan.

----------------------------

Dette er skrevet af et sygdomsramt menneske, som er fanget som gidsel i Egedal kommune.
”Tusindvis” af sagsbehandlingsfejl og langsommelig sagsbehandling går ud over mig og min familie. Jeg er ikke blevet syg med vilje og undskylder, at jeg lever… MEN…..!
Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre, det er der tilsyneladende ingen der ved. Men alle der hører historien fra min side, kan ikke forstår årsagen til at ingen kan gøre noget – måske er dette forklaringen på, at mange bliver psykisk syg oveni. Jeg har i de sidst 4 år levet i et mareridt, som jeg ikke ønsker for min værste fjende – til tider ønsker jeg, at jeg var død. (Har forsøgt at tage mit eget liv - for hvad er der at leve for, hvis jeg skal miste alt hvad jeg ejer har på grund af sagsbehandlingsfejl – det bliver jeg jo ikke rask af.)

Kalder mig den sygdomsramte slave fra Egedal kommune, da jeg har arbejdet gratis i diverse arbejdsprøvninger. En arbejdsprøvning, som kommunen var med i og senere min egen frivillige arbejdsprøvning, som kommunen ikke engang ville indvilge sig i. Trods, at dette firma, var villige til, at give mig arbejde i fleksordning, hvis det var muligt. Men mine smerter var ved, at tage livet af mig og jeg måtte kapitulere - give op. For det skal vel ikke være sådan, at jeg skal arbejde med så mange smerter at jeg intet har tilovers til min familie eller hvad er meningen…?

SKAL den nuværende lov fungere optimalt?
For at den nuværende lov skal fungere optimalt og for at syge, ikke skal belemres med diverse mange klagebreve og skrivelser, må det mindste, man ønsker sig, for sine medmennesker da være, retfærdighed og hjælp ved sygdom. Det kan da ikke være rigtigt, at syge selv skal sætte sig ind i diverse love og paragraffer.

Vi lever forhåbentligt i et retssamfund eller hvad gør vi…?


Med venlig hilsen

Den sygdomsramte slave fra Egedal kommune
Britta Margetli Sørensen
samt Henrik Elkrog Sørensen (min elskede mand)
Stationsvej 7
3650 Ølstykke
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  Mor kunst - slaven fra Egedal 003.jpg
Visninger: 380
Størrelse:  334,7 Kb
ID: 193  

Sidst redigeret af margetli; 29-12-2009 kl. 20:00.
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 19:20   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
håber det virker og at det kan hjælpe. for du har så evig ret..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 19:59   #3
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Nu også på facebook

Hejsa

Alle skal hjælpe, jeg kan ikke gøre det alene...!
http://www.facebook.com/home.php?ref...d=217652883549

Så stem...

MVH


Britta
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 00:52   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er ikke sikker på, at punkt 1, er særlig heldig, fordi:
Kommunerne kan kører en ned psykisk i årevis, ved at undlade, at tilkende rette ydelse, for at undgå at betale sygdagpenge.
Allerede i dag ser vi folk i systemet, i langt flere år end rimmeligt.
Konsekvens; Borgere kørt ned psykisk og økonomisk, hvorfor de må give op.
Jeg tror ikke på det med advokat.

Efter min mening, skal der ved LOV være konsekvens, såfremt borgeren ikke bliver afklaret inden fratagelse af sygedagpenge. Det skal ikke kunne lade sig gøre.
Den syge SKAL afklares til anden forsørgelse, og må altså IKKE kunne komme på kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.

Hvis man kikker på lovgivningen, er det heller ikke lovligt, at blive henvidst til kontanthjælp, når man ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.
Men sjovt nok(som udtalt af jurist i ministeriet) "Hvor skal man elleres placere folk?"
Jo, på sygedagpenge, indtil afklaring, siger hunden,(mig).

Kommunerne skal have økonomisk straf, for ikke at afklare folk. Det er efter min overbevisning det eneste, der vil hjælpe.
Og Lovgivningen er der, den skal bare overholdes.

Problemet er, at der ikke er politisk vilje til at lovgivningen skal overholdes, idet holdningen desværre er, at der ingen rigtig syge/tilskadekomne er. Kun dovne, dumme mennesker der tror de bare kan nasse på samfundet.
VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 30-12-2009 kl. 00:54.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 01:06   #5
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Det er jo lige præsis det der skrives.. at kommunerne skal betale sygedagpenge uden refusion fra staten, indtil den syge er kommet på rette ydelse.

Jeg er selv fanget i det sorte hul. Har intet fået i nu 2 år. Så jeg ved godt hvordan det er. Derfor skal kommunerne betale prisen. Så skal der nok komme gang i sagerne, så syge bliver afklaret hurtigt.
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 01:09   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så skal den manglende konsekvens, være fra dag 1.
Det var ikke lige til at se, at det var det du mente.
Elleres vil kommunerene gøre alt de kan for aldrig at afklare.

Eller endnu bedre; Kommunerne kan først få refusion, af sygedagpenge, NÅR FORLØBET ER AFSLUTTET; og borgeren er tilbage på arbejde, fleksjob, eller pension?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 01:17   #7
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Uden refusion - kommer kommunerne nok, på hurtigere løsning.
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 18:51   #8
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Jeg tror ikke regeringen vil tage det forslag - ikke som det står i hvert fald. Hvis kommunerne bliver "straffet" ved ikke at modtage refusion til sygedagpengene, vil de meget hurtigt finde på noget andet. Det er jo sådan set også hensigten i dit forslag, men jeg tror at de vil smide en masse mennesker på førtidspension for at "komme af" med dem i sygedagpengesystemet.

Det tror jeg ikke vores regering er interesseret i - altså flere mennesker på FTP.

Det kunne være en god ide, hvis kommunerne ikke kan få refusion til borgere der har været på sygedagpenge i mere end 52 uger, før de personer er fuldt afklarede (raskmeldte, godkendt til fleksjob eller FTP). Samtidig skal der selvfølgelig være en regel der siger at man ikke kan fratages sine sygedagpenge hvis man ikke er afklaret. Og så skal der nok også et eller andet ind, der siger at hvis ens egen læge eller en speciallæge siger at man ikke er syg, så kan kommunen godt stoppe sygedagpengene - ellers får vi nok nogen der udnytter systemet og det gider vi ikke - der er sq nok folk derude der mener at det er vi gør.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 19:44   #9
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Det er også efter 52 uger jeg mener, denne konsekvens skal være. (Kan desvære ikke rette i teksten). Man er nød til at tænke på den syge. De er jo derfor loven er lavet. Som det er nu, er det den sygdomsramte, som betaler prisen.

Jeg selv har intet modtaget i nu 2 år. Kæmper for at få en dialog igang med kommunen. Det er "det" der skal stoppes. Beskæftigelsesankenævenet retter ikke de sagsbehandligsfejl, jeg klager over. Ankestyrelsen siger det er beskæftigelsesankenævet - men disse gør intet. Min sag er hos ombudsmanden nu. Hvis ikke ombudsmanden går ind i sagen. Ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre...!

Det er "det" vi skal undgå... Det er total nedslidende. Er kronisk smerteplaget konstant (ikke bare en gang imellem). Jeg er træt og har forsøgt begå selvmord, alle er ligeglade, undtaget min familie. Nu har jeg besluttet at gøre noget...! - Det har jeg det godt med.

Tag dette dybt seriøst. Ingen mennesker skal prøve det jeg har været igennem.

Først 2 år på at få stillet den rigtige diagnose (diagnose fejl). Så 2 års nedslinde kamp med kommunen/staten, om mine rettigheder. Er blevet syltet skubbet ud af sygedagpengene. 1 måned før operation, tog kommunen sygedagpengene fra mig. Har fået post traumatisk stress ovni.

Håber vikelig på, at komme frem i de offentlige medier. Men aviser og tv er tilsyneladende også ligeglade.

Jeg gør det sådan set, lige så meget for raske mennesker, for man opdager først hvor galt det er, når det er for sent....!

Selv om jeg ikke modtager kontanthjælp, har jeg stadig krav på videre behandling ifølge § 7a, men kommunen er ligeglad. For der sker dem ikke noget. Jeg har spurgt til mine rettigheder, hos de forskellige anke instanser...! Men jeg får ikke noget svar. Det er mig der betaler prisen.

Arbejder på at rette teksten.... så der kommer til at stå "efter de 52 uger".

LOVFORSLAG:
Lovforslag der vil få balance i sygedagpengeloven.

LINK TIL ------ ONLINE SKRIV UNDER ------------------------------- https://www.skrivunder.nu/skrivunder...ign.html?id=47
OBS... det kræver digitalt signatur for at skrive under !!!!!!! ! ! ! ! !
Men så er underskriften gældenden ifølge loven.


LOVÆNDRINGER:
1. AT KOMMUNERNE SKAL BETALE DET FULDE SYGEDAGPENGEBELØB, "EFTER DE 52 UGER", HVIS DE IKKE HAR FÅET SYGDOMSRAMTE PÅ RETTE YDELSE, SOM MAN HENVISER TIL IFØLGE LOVEN.

Denne konsekvens vil medføre, at kommunerne får større interesse i, at hjælpe sygdomsramte over på den rette ydelse. Som det er nu, kan sygdomsramte komme i den uheldige situation, at miste retten til sygedagpenge og ikke være berettiget til kontanthjælp. Dette er ikke den rigtige måde at behandle, et andet sygdomsramt medmenneske på, som i forvejen har det svært.
Denne konsekvens vil i virkeligheden kun understrege den nuværende lov.
– DEN LOV, som forhåbentlig er lavet for, at beskytte den sygdomsramte.

Som loven fungere i dag, har sygdomsramte det meget svært, hvis der opstår sagsbehandlingsfejl. Og det vil altid være sygdomsramte, som kommer til at betale
prisen.


2. FRI ADVOKATHJÆLP.
At alle sygdomsramte får ret til fri advokathjælp. Det er ikke fair, at syge som får frataget sygedagpenge på grund af sagsbehandlingsfejl, selv skal betale for en advokat.

- At ændre sygedagpengeloven således, at der kommer konsekvens, hvis kommunerne ikke hjælper syge på rette ydelse, inde sygedagpengene stopper.

Sygedagpengeloven er intet værd, for der mangler konsekvens.


Konsekvens hvis loven ikke bliver overholdt:

For at fastholde kommunerne i at overholde den nuværende loven om, at få sygdomsramte gennem systemet, inden for eller før sygedagpengene udløber. På en så professionel og smertefri måde over for sygdomsramte. ”Så det ikke er den sygdomsramte, som kommer til at betale prisen, for eventuelle sagsbehandlingsfejl eller overtrædelser af loven”. Bør der væren en konsekvens!
En konsekvens, så det ikke betaler sig for kommunerne, ”at begå fejl” eller sylte sygdomsramte mennesker ud af systemet.


Dette er blot en lille ændring, som vil hjælpe mange sygdomsramte, som ellers kommer i klemme i systemet. Jeg tror næppe på, at flere, vil komme i denne situation, hvis konsekvensen bliver til en realitet.
Loven i dag, er jo intet værd – efter som der ikke er nogen form for konsekvens for kommunerne at bryde loven. De får blot en løftet pegefinger, ofte flere år efter. Og det er den sygdomsramte, som betaler prisen.

Lovændringen, vil hjælpe sygdomsramte i Danmark:
- til ikke, at bliver tvunget ud i skilsmisse, sælge hus/hjem, flytte kommune eller begå selvmord.
Det vil ligeledes - ligestille loven i samtlige kommuner i hele Danmark. Så det ikke kan betaler sig, at bo i en kommune frem for en anden.

- Et STORT hul i loven/systemet – vil blive lukket!

Jeg håber inderligt, at man i folketinget kan komme til enighed om at loven bør ændres.

Jeg håber inderligt at man ud fra et menneskeligt syn, vil tage dette lovforslag op til overvejelse på et menneskeligt professionelt plan.

----------------------------------------------------------

Dette er skrevet af et sygdomsramt menneske, som er fanget som gidsel i Egedal kommune.
”Tusindvis” af sagsbehandlingsfejl og langsommelig sagsbehandling går ud over mig og min familie. Jeg er ikke blevet syg med vilje og undskylder, at jeg lever… MEN…..!
Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre, det er der tilsyneladende ingen der ved. Men alle der hører historien fra min side, kan ikke forstår årsagen til at ingen kan gøre noget – måske er dette forklaringen på, at mange bliver psykisk syg oveni. Jeg har i de sidst 4 år levet i et mareridt, som jeg ikke ønsker for min værste fjende – til tider ønsker jeg, at jeg var død. (Har forsøgt at tage mit eget liv - for hvad er der at leve for, hvis jeg skal miste alt hvad jeg ejer har på grund af sagsbehandlingsfejl – det bliver jeg jo ikke rask af.)

Kalder mig den sygdomsramte slave fra Egedal kommune, da jeg har arbejdet gratis i diverse arbejdsprøvninger. En arbejdsprøvning, som kommunen var med i og senere min egen frivillige arbejdsprøvning, som kommunen ikke engang ville indvilge sig i. Trods, at dette firma, var villige til, at give mig arbejde i fleksordning, hvis det var muligt. Men mine smerter var ved, at tage livet af mig og jeg måtte kapitulere - give op. For det skal vel ikke være sådan, at jeg skal arbejde med så mange smerter at jeg intet har tilovers til min familie eller hvad er meningen…?

SKAL den nuværende lov fungere optimalt?
For at den nuværende lov skal fungere optimalt og for at syge, ikke skal belemres med diverse mange klagebreve og skrivelser, må det mindste, man ønsker sig, for sine medmennesker da være, retfærdighed og hjælp ved sygdom. Det kan da ikke være rigtigt, at syge selv skal sætte sig ind i diverse love og paragraffer.

Vi lever forhåbentligt i et retssamfund eller hvad gør vi…?


Med venlig hilsen

Britta Margetli Sørensen – den sygdomsramte slave fra Egedal kommune
samt Henrik Elkrog Sørensen, min elskede mand

Sidst redigeret af Stezu; 31-12-2009 kl. 02:06. Årsag: brug venligst redigerfunktionen i stedet for at oprette flere indlæg efter hinanden
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 21:13   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
margetli når du har noget der skal slettes kan det være en god ide lige at skrive det til web i en pb , det er ikke sikkert at han ser det her, der kan sagtens være tråde han ikke ser , husk også at det er muligt at redigere et indlæg jeg mener det er 6 timer man har til det
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lovforslag: ændring af sygedagpengeloven! buster Politik og Samfund 6 15-10-2010 10:13
sygedagpengeloven § 27 stk 1 nr 2 og nr 4??? HJÆÆÆÆÆÆÆLP aloecare Alt det andet 10 16-04-2010 10:09
Ankestyrelsens årsberetning 2008 - Balance Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-05-2009 23:00
Sygedagpengeloven Vim Alt det andet 6 08-10-2008 13:23
100.000 arbejdsløse nødvendigt for balance i Dansk økonomi. Stella Politik og Samfund 0 23-03-2008 13:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension