K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2014, 10:59   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
rejse til phuket

hej alle nogeon som har erfaringer med rejse til phuket fra december måned af?.

jeg har tænkt mig at rejse til phuket fra den 20 december og havede tænkt mig at komme tilbage 31 maj 2015.

kan det betale sig at købe hele rejsen, eller kan man nøjes med en enkelt billet, hvor lang tid før bestiller man når man vil hjem til maj.

hvilket område er bedst i phuket at tage til. er her nogen som evt kunne være frisk på at tage med?.

skal man have visum for så lang periode ?

Sidst redigeret af mistereu; 15-06-2014 kl. 11:01.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 11:21   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg ved ikke om du har været på phuket før, og hvad formålet med din rejse er

Jeg var der i november (har været der i 06, 07 0g 08 - og det var en kæmpe skuffelse.

Der er skudt barer hoteller op overalt. Der er fyldt med højtråbende russere (er normalt ikke racistisk) der tror de ejer det hele. Vi snakkede med flere thailændere der var rigtig rigtig træt af det, det havde udvilket sig på - det store thailandske smil var der langt imellem.

Hvis du søger fred og ro og at få lov at være dig selv skal du hellere tage nordpå - til Khao Lak. Her er der en helt anden fredfyldt stemning- en ro og masser at smilende, glade thailændere

Du skal købe returbillet, men undersøg om det er muligt at ændre hjemrejse mod et mindre gebyr.

Ved stadig ikke hvad formålet med din rejse er - og er sikker på at det er muligt at finde overnatning dernede.

Visum gælder i 3 mdr (mener jeg) og du skal så krydse grænsen og ind i landet igen (det er der rigtig mange der gør
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 11:30   #3
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg ved ikke om du har været på phuket før, og hvad formålet med din rejse er

Jeg var der i november (har været der i 06, 07 0g 08 - og det var en kæmpe skuffelse.

Der er skudt barer hoteller op overalt. Der er fyldt med højtråbende russere (er normalt ikke racistisk) der tror de ejer det hele. Vi snakkede med flere thailændere der var rigtig rigtig træt af det, det havde udvilket sig på - det store thailandske smil var der langt imellem.

Hvis du søger fred og ro og at få lov at være dig selv skal du hellere tage nordpå - til Khao Lak. Her er der en helt anden fredfyldt stemning- en ro og masser at smilende, glade thailændere

Du skal købe returbillet, men undersøg om det er muligt at ændre hjemrejse mod et mindre gebyr.

Ved stadig ikke hvad formålet med din rejse er - og er sikker på at det er muligt at finde overnatning dernede.

Visum gælder i 3 mdr (mener jeg) og du skal så krydse grænsen og ind i landet igen (det er der rigtig mange der gør
rejsen ved formålet er såment bare at komme væk fra danmark i den kolde vinter periode,blive vartede lidt op på hehe, der er jo virkelig ikke noget ved at være her hjemme i vinteren.

vil da prøve at undersøge det med Khao Lak

det er osse mega længe siden jeg har været ude at rejse sidst jeg var ude at rejse var jeg 18 år, jeg er 30 idag.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 17:34   #4
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Hold dig langt væk fra Phuket det er dyrt og ulideligt, der er masser af andre steder i Thailand end lige Phuket og det uanset hvad du er der efter
Bangkok, jomtien, pattaya, og andre steder i samme område er dejligt centrale til hele landet og priserne er i et fornuftigt niveau hvis du er til øerne og natur så kik på den anden side af bugten f.eks Koh Chang eller Koh samet er fede steder men siden du nu skal være der vinteren over så er der rig mulighed for at rejse rundt og finde stedet til dig.


Du skal have visum for så lang en rejse normalt får man 2 måneder visum uden problemer via ambassaden men hvis du søger så skulle der være mulighed for lovligt at få f.eks 2 x 2 måneders visum osv alt dette kan du tale med thai ambassaden om evt ring til konsulenten i hvide sande han skulle være noget nemmere end ambassaden i Hellerup.

med hensyn til billet så går den ikke med en enkelt ud over det er langt dyrere at købe 2 enkelt billetter end en retur så kræver Thai immigrationen at du har en udrejse billet når du ankommer til Bangkok så køb en retur med gratis ændring af hjemrejse så kan du altid komme både før og senere hjem igen.

Glem alt om såkaldte visa run de har lige lavet nye regler om dette ikke er lovligt længere så her skal man virkelig passe på
her på det sidste er der flere som er endt i laos, cambodia osv uden visum og Thailand vil ikke have dem ind
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 18:28   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kender også mange der rejser til Thailand konstant - de har sjovt nok også fravalgt Phuket, for de siger de andre steder er flottere, renere, billigere og bedre - så der må være noget om snakken!! Jeg har aldrig selv været i Thailand, men alle fortæller der er noget så dejligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 21:26   #6
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
vis der nogen som vil med til december vælger jeg gerne thailand har spurgt min bror og kender ikke andre, så skriv gerne til mig , jeg har førtidspension fra før 2003 den mellemste.

jeg er 30 år og single forventer ingen ting ud over total afslapning
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 11:41   #7
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
som 30 årig og singel så betænk dig ikke med Thailand du vil for det første møde mange mange rare venlige mennesker og har du lyst vil du hurtigt finde dig en sød kærste
bare pas på golddiggere (mange piger går kun efter penge, så ro i sindet og vær forsigtig tag evt til andre udlændinge og hør deres råd) men hold dig fra bare og dem der sidder i dem.
Du skal ikke være nervøs for at rejse alene der ned efter få dage falder man ind og lære hurtigt do and donts

Hvis du skal af sted og har brug for råd om lidt af hvert så send mig en pb jeg kan desværre ikke rejse så længe som du da jeg er Flex jobber men er der muligvis i løbet af vinteren i en måneds tid
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 13:10   #8
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Min far har boet på Phuket i 17 år . Hvis du har nogen spørgsmål eller andet så send gerne en indbakke besked herinde så skal jeg sætte dig i kontakt med ham. Han kender til alt det der .

Jeg har selv været på Phuket . Øerne omkring er rent paradis . Men igen det kommer helt an på hvad man ønsker ud af sin rejse hvorhen i Thailand det er bedst at rejse hen .

Sidst redigeret af Kiffer; 16-06-2014 kl. 13:12.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 15:37   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
http://www.thailand.dk/forum/index.php

Dette forum har vi brugt hvis der var noget vi var i tvivl om.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 16:08   #10
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
tak for jeres input kære mennesker :-)
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension