K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2014, 17:29   #1
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Fra rehabiliteringsteam til fleksjobbevilling - hvad med min ferie?

Jeg har spurgt min SB om jeg må holde ferie fra d. 8 september - altså overholder jeg da de 14 dages varsel... men hvornår skal kommunen bekræfte/afkræfte ferieperioden? Kan de fx d. 5. september meddele mig, at jeg er tilkendt fleksjob, kommer på ledigshedsydelse og derfor ikke har ret til ferie?
Jeg har fået nedenstående svar fra min SB.


Den 100614 har du pr. mail spurgt om du må holde ferie i uge 37,38,39,40 og 41.

Jeg har dd talt med din ydelsessagsbehandler som oplyser, at du har ret til at holde 5 ugers ferie på kontanthjælp. Som du også skriver i mailen skal afholdelse af ferie passe ind med beskæftigelsesindsatsen, hvilket jeg i øjeblikket ikke kan se hvad din situation er til den tid.

Dette fordi din sag vil blive behandlet på rehabiliteringsteamet enten i juli
mdr. eller først til august. Jeg har lagt din sag til rehabiliteringsteam og hvis der er plads den 1.7.14 skal jeg nok orientere dig om det i god tid. Hvis der ikke er flere ledige pladser, vil din sag først blive behandlet i august mdr. når jeg er tilbage fra ferie. Jeg har ferie i uge 29, 30 og 31 og tilbage på arbejde tirsdag den 5.8.14.

Rehabiliteringsteam holder også ferie fra 2.7.14 frem til 04.08.14. De holder møder d. 5.8.14, 12.8.14 og 26.8.14.

Hvis du fortsat er på kontanthjælp så er der intet til hindre for at du afholder
din ferie i den periode. Hvis du af rehabiliteringsteam evt. bliver indstillet til fleksjob skal din sag behandles i fleksjobvisitationen som skal træffe den endelig afgørelse i sagen.

Bliver du visiteret til fleksjob vil din sag overtages af en anden sagsbehandler i Jobcenter som sidder med fleksjob. Du skal sammen med hende drøfte og aftale din ferie.
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 18:09   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, det kan de godt.

Der gælder nemlig andre ferie regler for ledige fleksjobbere som lige er tilkendt fleks. Her har man ikke automatisk 5 ugers ferie.

Tilkendes du fleks efter d. 1/8 har du 10 dages ferie til resten af ferie året.

Se mere her: https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...else+ved+ferie
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 18:50   #3
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Så der er ingen fast svarfrist fra anmodning om ferie til kommunen skal be- eller afkræfte?
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 19:18   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man skal melde ferie senest 14 dage før afholdelse. Da du beder om ferie i september kan jobcenteret vente med at melde tilbage indtil 14 dage før - altså de har helt indtil 25 august.

Normalt kan man aftale ferie i længere tid før, men som jeg læser hendes svar får du ikke svar endnu fordi du kan skifte fra kontakthjælpsregi og til ledighedsydelse og derfor er under andre regler.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 19:48   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej hvis du får fleks, er det godt nok andre regler men du har bestilt ferie og har ret til den, på fleks har du kun ret til 15 dage, hvis du ikke har optjent ferie i det 1 år, men det er jo stadig i orden da du kun vil have 14 dage.

jeg er flekser og har aldrig fået en bekræftelse tilbage på ,at jeg har bedt om ferie, de skriver det bare ind i mine papir.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 19:54   #6
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Jeg ved godt det minder om flueknepperi, men man melder ikke ferie - man anmoder om ferie. Det er jo ikke sikkert man får lov. Ferien skal afholdes under hensyntagen til borgerens familie og beskæftigelsesindsats.

Jeg er helt inde i de forskellige ferieregler vedr de forskellige ydelser, det er ikke det jeg gerne vil vide.

Det er helt korrekt at problemet består i, at jeg kan skifte fra kontanthjælp til ledighedsydelse.

Har du en paragraf, der siger at kommunen kan vente til 14 dage før? - I dit første svar gav du dem 3 dage. Det er jo mig, der skal give 14 dages varsel.

Jeg har nu bedt om fem uger og ikke to...

Jeg får altid bekræftelse på alt, det beder jeg om hver evig eneste gang - bare for en sikkerheds skyld.
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 20:12   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skriver82 Se meddelelser
Jeg har nu bedt om fem uger og ikke to...

Jeg får altid bekræftelse på alt, det beder jeg om hver evig eneste gang - bare for en sikkerheds skyld.
Men får du fleks efter den 1/8 kan du ikke få ferie i 5 uger. Så har du "kun" ret til 10 dage resten af ferieåret.

Får du fleks efter 1/1 har du ret til ferie i 5 dage

Først næste ferieår har du ret til 5 ugers ferie

Det er jo derfor din sagsbehandler ikke vil bekræfte din ferie, fordi du ikke har ret til 5 uger det ferieår, hvori fleksen er bevilliget

Ved ikke lige hvor du læser tre dage?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 20:24   #8
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Jeg tænker blot, at de må tage en beslutning på et eller andet tidspunkt. Og kan jeg med lovhjemmel kræve et svar, har jeg tænkt mig at gøre det.

Jeg har de tre dage fra mit eksempel i mit oprindelige indlæg og dit første svar. Jeg spurgte om de fx. kunne meddele mig d. 5. september at jeg har fået min fleksjob bevillig og derfor ikke har ret til ferien. Til det svarede du ja.

Findes der en derude, der har en paragraf jeg kan forholde mig til?
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 21:13   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Principielt er der ingen de har ret til 5 ugers ferie i rap... hovedferien er 3 uger og de sidste to uger er fordelt på efterår og forår.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension