K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2014, 08:53   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ser ud til at de har delt dem op i to nu.. men her er et link.

http://www.ombudsmanden.dk/klag/sos/

"Du kan klage over en afgørelse, myndighederne har truffet, eller over den behandling, du har fået af myndighederne – for eksempel for lang sagsbehandlingstid."
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 08:59   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.777
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Pip.

... du skrev forbrugerombudsmanden.

Bare vi er enige, du.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 02:52   #13
kayas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2009
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
kayas er ny på vejen
Kære Peter

Hvad skal jeg nu?
Skal jeg klage til tilsynet? Eller skal jeg vente en afgørelse fra ankestyrelsen og derefter klage videre?
Jeg er dårlig til formulere mig sprogligt hvordan og hvorledes starter jeg med at skrive en klage til tilsynet?
Mvh kayas
kayas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 14:09   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.777
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal beskrive præcis hvad du vil klage over

Kære Kayas

Er det selve sagsbehandlingen?

Er det manglende overholdelse af sagsbehandlingsfrister?

Her oplyser du følgende: "Jeg er en døvbleven pige, der har søgt revalidering, der tog dem 2 år at træffe en afgørelse."

Her går du ind på din kommunes hjemmeside og søger/finder de offentliggjorte sociale politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2. En sådan klage hører under Tilsynet .

Men overholder din kommune denne vigtige lovgivning? Læs her:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Hvis din kommune har offentliggjorte sagsbehandlingsfrister søger du efter "Revalidering" og en frist på hvornår der skal findes en "afgørelse"

Er den en afgørelse som du er utilfreds med? Husk her 28 dages fristen på minuttet. Lovbunden.

Prøv, at beskriv præcis, hvad du ønsker at klage over?

Når jeg ved det, kan jeg beskrive for dig, hvad du får ud af det.

Fremadrettet skal du være dig bevidst om, at kommunen hverken kender dit ubehag ved din hører diagnoser eller interesserer sig for diagnoser. Punktum.

Kommunen er kun interesseret i din arbejdsevne og intet andet.

Hvad er din diagnose i dine ører? S.U.

Har du også problemer med balancen i begge sider? S.U.

Hvilken lægebehandling har du været igennem og hvad skal der ske fremadrettet? S.U.

Men det første skridt, udover din ankefrist på 28 dage, er at søge aktindsigt ved alle 100%. Du skal her modtage denne aktindsigt inden 10 kalenderdage. Lovbunden frist.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen/Ankestyrelsen...... Ankestyrelsen for at kontrollerer hvad kommunen har sendt til dem. Her bliver man oftest overrasket.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hvis du vil klage, så skal der være sammenhæng og dokumentation for din påstande. Har du den kører du hele vejen, men det er krævende og ikke beregnet til syge mennesker. Det skal du være dig bevidst om.

Bedste hilsner

Peter hørehæmmet med Tinnitus og manglende balance højre side.

Sidst redigeret af phhmw; 22-05-2014 kl. 14:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 22:05   #15
Cirkis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Cirkis er ny på vejen
Kan ikke lige finde ud af at slette, så det kommer lige igen:

Du kan klage til ombudsmanden:
http://www.ombudsmanden.dk/klag/sos/...du_klage_over/

"Du kan også klage over den behandling, du har fået af en myndighed, for eksempel at den

-har været for længe om at behandle din sag,
-ikke har givet dig alle de oplysninger, du havde brug for,
-ikke har sørget for at give dig besked om ændringer, som får stor indflydelse på din dagligdag."

men:

"Du kan først klage til ombudsmanden, når du har brugt alle dine andre muligheder for at klage. Hvis du kan klage til en myndighed, skal du gøre det først og vente på myndighedens svar.

Myndigheder skal skrive i deres afgørelser, om man kan klage til en anden forvaltningsmyndighed. Det står typisk i slutningen af brevet."

Sidst redigeret af Cirkis; 23-05-2014 kl. 22:10. Årsag: var allerede svaret på
Cirkis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 02:28   #16
kayas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2009
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
kayas er ny på vejen
Hej igen Peter

Jeg er self. Utilfreds over afgørelsen om revalidering. Det er ironisk, da jeg modtager invalidetsydelse ( siden 1998, gamle pension regler før 2003)
De har givet mig det på grund af mit handicap, kommunikations vanskeligheder og nedsat funktionsevne. Synes det lyder lidt grotesk at man ikke er berettig til revalidering men modtager invalidetsydelse.Har haft revalidering fra min daværende kommune helt tilbage i 2004.

Jeg vil klage over:

1) at det tog ca. 2 år om tage en afgørlse
2) på grund af mangel på lægelige oplysninger trækker de afgørelsen tilbage, sender mig i aktivering for at afklare hvilke hjælpemidler jeg kan bruge på kontoret.
3) de tager afgørelsen før jeg starter i praktik, juli 2013, men sender mig afgørelsen december 2013. Hvori de beklager at de havde glemt at sende mig afgørelsen.

Jeg har både mail og beviser på hvordan de har behandlet min sag og mig. Det er så nedgørende at man føler sig som fiasko

Mvh Kayas

Sidst redigeret af kayas; 25-05-2014 kl. 03:38.
kayas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 11:18   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.777
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du gør følgende...

Kære Kayas.

Læser og følger mine tidligere råd i # 14.

Jeg er ikke 100% inde i reglerne om betingelserne for at modtage revalidering.

Men du oplyser: "Har haft revalidering fra min daværende kommune helt tilbage i 2004."

Hvad mener du med det?

Find din kommunes præcise sagsbehandlingsfrist som du finder på kommunens hjemmeside. Den skal du finde og kende. Hvis ellers din kommune overholder lovgivningen. Som du kan fornemme nu, skal man vide hvad man har med at gøre. At klage kan være mange ting, men et er muligvis korrekt, at din kommune har overtrådt Retssikkerhedslovens §3 stk 2....

.... men det ved jeg jo ikke om din kommune har en sagsbehandlingstid på 2 år.

Følg ALLE mine råd punk for punkt.

Mit råd:

Gå ind på din kommunes hjemmeside og undersøg om din kommune har ansat en Borgerrådgiver, henvend dig til denne og modtag hjælp og klarhed.

Hvis ikke der findes en Borgerrådgiver, så henvend dig til DUKH.

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/

Men du må IKKE glemme din klage/ankefrist på 28 dage. Hvis den overskrides mister du retten til at anke din AFGØRELSE på afslag på revalidering.

Du aflevere en klage/anke til kommunen, hvor du nævner 2 ting. Anke over dit afslag på revalidering. Klage over den lange sagsbehandlingstid, iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2. Herefter har kommunen 4 uger (lovbunden) til at revurderer. Hvis de fastholder skal de sende anken/klage videre til Ankestyrelsen hvor der kan være meget lang sagsbehandlingstid. Fordi Ankestyrelsen ikke har fastsatte sagsbehandlingstider. Op til 1 års sagsbehandlingstid.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-05-2014 kl. 14:16.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 18:01   #18
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Jep det kan du sagtens gøre
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 18:12   #19
dorthe007
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
dorthe007 er ny på vejen
har klaget til overborgmester over at de i jobcenter ikke har borger i centrum og at der bliver udøvet kassetænkning og at der ikke bliver fuldt op på arbejdsprøvninger forhaler sag om syg mand i 8 år

altså Frank jensen i København ,jeg fik et flot brev at det var han ked af og høre ,og at dette ikke var hans kompetence ,han ville sende brevet til beskæftigelsesansvarlig
Allerslev
og nu sidder forvaltningen og under søger sig selv for 3 gang?
hilsen bisidder
dorthe007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 18:21   #20
dorthe007
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
dorthe007 er ny på vejen
dette er en stor sag der har været hele vejen rundt og jeg har skrevet til Frank Jensen,
der siger at det er ikke hans bord ?
jeg har fuld agtindsigt så nu hvis der ikke kommer et godt svar bliver kommunen politianmeldt for at intet og gøre og trække sagen i langdrag ,ved det at de bliver ved med at indsitere på at jeg skal arbejdsprøves altså er jeg kommet i en gråsone
jeg blev ringet op af en mand fra forvaltningen der spurgte om jeg havde beviser på at de ikke havde gjort noget ,og min læge og alle speciallæger frarådede også arbejdsprøvning
men dette hører jobcentret ikke efter så nu er samtlige love vist nok overtrådt?

jeg kan få fri procec
dorthe007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension