K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2013, 11:31   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og så skal du (og din datter) vide til en anden gang, at man gerne må skrive i stilen med:

Hvis jeg intet har hørt senest den xx/xx-xxxx betragter jeg den manglende reaktion som værende et afslag på min anmodning.

Men den i hånden kan man altid anke et afslag som slet ikke er givet, og er fristen "rimelig" (alt efter hvad det handler om 14 dage til 4 uger) vil den også gå i nævnene, bla fordi kommunen stadig har mulighed for at skrive at de ikke kan nå det inden den dato men at de forventer at nå det inden den i stedet for, det eneste du som borger forlanger er en reaktion, du forlanger ikke en afgørelse.

Det er tit en fordel at have med, rammer de fristen og man intet har hørt giver man den en nu kort frist til at reagere, hvor man gør opmærksom på at de kan forvente at man klager til borgmester (evt kommunalbestyrelse) over sagsbehandlingen, samt at man selv sender sagen videre til nævnet, såfremt de ikke har reageret inden for 7-14 dage... så plejer de sjovt nok at finde ud af at reagere, mærkeligt, bare måset at man i nogle tilfælde bare SKAL der ud før de gider reagere, men desværre er det nogle gange bare nødvendigt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 14:48   #12
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
så skriver jeg under det hær dække igen...

De var omkring 3 måneder, før de sendte klagen videre.
Vi fik ikke en gang deres revurdering, men jeg ringede til min gode bekendt borgervejlederen og han mailede deres afslag.

I de her måneder har jeg ikke fået nogen hjælp og opgav en 'bostøtte', som ikke støttede mig i noget som helst.
Det var dog lykkedes, at jeg havde sparet timer sammen, så han kunne tage med mig til Arbejdernes Landsbank.
Jeg bliver desværre nødt til at skifte bank. Og nok ikke så svært at gætte fra hvilken...
Og jeg har svært ved alt sådan banker og det offentlige.

Han gad ikke en gang at ringe til banken, selvom jeg havde forklaret at det virkelig er en barriere for mig.
Det var en pædagog på skolen, som spurgte ind til det - og fik mig til at ringe.
Derefter opgav jeg ham.

Sidste uge kommer der en ny 'bostøtte'.
Hun er meget kontant, har ikke kørekort og mener, at jeg kan klare det her telefonisk.
Yderligere havde jeg en aftale om, at køres til kæbekirurgisk afdeling i Næstved, hvor jeg skal gå til kontrol i 5 år. Et svært forløb for mig.
Her mente hun, at jeg kunne tage af sted ALENE .
Det har jeg slet ikke lyst til, hvis jeg får en negativ besked og skal bumle hjem alene med 5 timers offentlig transport.

Jeg forklarede hende, at jeg ingen familie har her i DK udover mine 2 børn og så mente hun, at mine børn skulle 'overtage'?
Hun gav mig lige en mavepuster og udover sad hun og pressede mig, om jeg ikke havde brug for de her 'jeg støttende samtaler'.
Jeg gik helt i baglås.
Fordi de har taget den praktiske hjælp, er det for mig ikke ensbetydende, at jeg ikke har brug for den.
Det praktiske og samtalerne hænger i min verden sammen og jeg er ikke i stand til at vælge ml det ene og det andet.

Sendte en sms om, at dette og at hun yderligere havde slået mig helt ud.
Hun ringede i går og beklagede, men jeg har det ikke godt.
Jeg er ikke psykotisk, men har mistet al håb og jeg sagde, at jeg ikke orkede mere.
Så sender hun e.... mame et salatfad herud.
Jeg var heldigvis i haven, men 2 betjente har klampet rundt i min lejlighed og skrevet et lille brev:
at kommunen ikke kan få kontakt til mig.
Som om.
DE har overskredet retssikkerhedsloven og fået mig totalt ned.
Stadig ingen hjælp, men de kan finde ud af, at sende politiet, så alle naboer kan se det.

Jeg synes hellere, at de skulle køre ned på deres flotte hus nede ved vandet og snakke med de uansvarlige politikkere og de stakler som sidder tilbage som sagsbehandlere/socialrådgivere, som skal spare folks liv væk.

Tror vist bare, at jeg skal have det her ud
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg klage? Boye Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-02-2013 22:58
Regeringen sylter fattigdomsgrænse! buster Politik og Samfund 1 08-05-2011 08:39
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Sylter regeringen ledige flekser Hejdien Politik og Samfund 23 26-11-2007 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension