K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 10:49   #21
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Jeg blev opereret 28/6-2010 fik lavet en stivgørende op i lænden L4/L5
(Stenoisis spinalis) plus udtømning af diskus.Inden min OP kunne jeg kun gå nogle få meter da jeg ikke kunne mærke mit højre ben fra knæet og ned kunne ikke styrer min fod pga af nerverodstryk.Efter min OP har jeg fået følelsen tilbage men har stadig mange smerter i lænden og resten af ryggen + min højre hofte og stråler ned på forsiden af mit lår.
Kan ikke løfte bare 2 liter mælk uden at jeg får ulidelige smerter og det er en stor udfordring at få dagligdagen til at fungere bliver nødt til at sidde ned når jeg skal feks skal skrælle kartofler,vaske op osv.
Har prøvet meget forskelligt medicin men jeg kan desvære ikke tåle morfin længere da jeg kaster op og bliver meget dårligt af det og det har jeg ikke lige brug for når jeg har også har de andre smerter at slås med.
Så p.t får jeg Ibuprofen sammen med Klorzoxazon (et muskelafslappende præperat) men synes ikke det har nogen virkning overhovedet.
Skal til sidste undersøgelse/kontrol sidst i april men der er desværre nok ikke mere at gøre og vil bare have min arbejdsprøvning overstået så jeg kan få en afklaring på min fremtid.
Mvh
Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 10:51   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man skal kikke under den anbefalede dosis, og perioder for de høje dosis, da det er dette der giver andre bivirkninger.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 11:55   #23
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Ang. operation og smerter.

Min mor har en kraftig spondylolisthesis, og fik tilbudt operation. MEN udelukkende for at stabilisere ryggen, idet smerterne sandsynligvis ville persistere. Og med en risiko på 30% for lammelse i hele underkroppen, takkede hun nej tak til operation. Så operation er ikke altid en mirakelløsning.

Hun fik også behandlet sine smerter med dolol og ibumetin og panodil i starten og havde alligevel en score på 10 på smerteskalaen. Heldigvis kom hun på en smerteklinik. Her sagde de at dolol var en rigtig dum løsning, og mente at det var "sundere" at få rigtig morfin. Det kunne hun så ikke tåle, og ved et lykketræf afprøvede de tilsidst Blacofen. Og hurra for det. Hun reducerede sine smerter til 1-2 på smerteskalaen.

Nu, er det selvfølgeligt ikke alle der vil få glæde af sådan et behandlingsskift, men viser bare at smertelægerne bruger flere præparater end de som lige kan placeres i kategorien smertestillende - og at det nogle gange er dem som virker bedst!

Phhhw henviser i øvrigt tit til Øfeld-centeret, hvor de tilsyneladende har en lidt anden form for træning, end den alm. fysioterapeuter tilbyder. Så måske det kunne være et besøg/henvisning værd.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 12:52   #24
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jeg har lige fået nogle i dag pga. mave smerter man ikke ved hvor stammer fra så jeg ved ikke hvordan de virker endnu.
OxyContin en slags morfin, de skulle virke i 12 timer, jeg får dem fordi jeg skal have en kikkert undersøgelse gennen munden, men mine smerter er ikke til at holde ud.

Men skal nok vende tilbage om virkningen

De virker på min mave,(efter godt nok lang tid, først idag) men har så fået nogel af bivirkningerne hovedepine og kvalme, men er rar fornemmelse ikke at have ondt i maven.

Jeg har fået forbud mod at tage Ibumetin, mere da lægen mener det er årsagen til mine mave problemer, men det vil tiden vise, når jeg har været til den kiggert undersøgelse, samtidig fortalte lægen at Paramol er lige så skadeligt for maven.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 13:29   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der er sagt jeg ikke kan opreres i ryggen og nakke af læge og ot spical læger.
enspical læge sagde jeg viste hvad jeg har ikke hvad jeg får-men han kikkede kun på henvivning og 4 min på min skulder med skannng.
Ihhh hvor er de dygtige
Han kan meget nemt have erfaret, at mange får det værre efter en op for spondylolistese, og i så fald er det jo nok, at han ser din diagnose.

Mangdolin er kan være kapsler og 100mg depeot som der står i linket

Syntes bare de vær så gode i de første måndre da bivirkningerne gik over ,man jeg er også dårlig til at stoppe med mine aktiviteter det ved jeg

Åhh det bliver så godt at komme i en gendbrug og slæbe rundt på klude og nips og andet tungt
Måske ikke helt så smart.

Jo jeg tager dem da sammen med lidt mad eller frugt og altid bægge dele sammen,måske skal man heller ikke dækkes helt,når jeg er dårlig til at stoppe op,jeg "knokler" der ud af og så lige pluslig skal jeg bare sidde eller ligge ned og i løbet af dagen bliver det bare sværer og svære at komme på højkant igen og jeg går så også hurtiger ned igen.
Du har en kronisk lidelse, den forsvinder ikke, men bliver måske værre.
Det skal du lære at leve med, du skal lære, at indrette dit liv så du får en acceptabel tilværelse.

Det er det jeg gerne ville undgå,men det er måske bare sådanne det er at have det jeg har-det kan jeg jo se når man læser om det -det er bare så svært at leve med at kroppen funger på den måde.
Jeg har haft ondt i lænden siden jeg var ca. 20 år, først da jeg var 31 fik jeg diagnosen "arcolyse med spondylosistese" + lidt slidgigt omkring et par hvirvler i brystryggen.
Da jeg var midt i tyverne sagde min læge, at det nok var noget jeg skulle lære at leve med.
Min første tanke var, at manden måtte da være idiot, for det her kan jeg sg'* da ikke lære at leve med.

Men jo, det ku' jeg godt, var jo sådan set nødt til det.

Jeg har da kvajet mig et utal af gange, og har måttet betale prisen når jeg har overbelastet min ryg, men nu, hvor jeg nærmer mig de 50, har jeg nogenlunde lært lektien.

De gange det har været værst har jeg kunnet være på benene, og lidt i gang, i ca. 3 kvarter, og har så måttet lægge mig i min. ½ time, hvilket kunne stå på i 2-4 dage.

Jeg går et par gode ture (ca. 1 time ad gangen) med hunden hver dag for at styrke rygmusklerne, spiser (for det meste) fornuftigt og indretter min dag efter hvordan jeg har det.
Jeg vil gerne have overskud til, at lave noget kreativt, men det betyder så, at der ikke altid bliver gjort så grundigt rent, for der er bare ikke "krudt" til det hele.

Jeg "bestyrer" beboerlokalet her hvor jeg bor, det kan jeg lige overkomme, hvis jeg påtager mig mere så knækker filmen simpelthen.

Det er simpelthen et spørgsmål om, at prioritere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 23:18   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Priotere JA det er lige det-hele tiden efterhånden.

Jeg falder lige i det der hul hver gang min arbejdsprøvning starter.
Jeg kan ikke priotere,skal møde op og alt det der høre til,jeg har kun mødt 3 gange om ugen mellen 1½ og 3 timer og jeg har mere ondt er mega træt,er helt ved siden af mig selv allerede.Og jeg er jo ikke kommet rigtig igeng endnu.Bare anden aktør.

Jeg ved det jo enlig godt jeg skal priotere,syntes bare alt og alle snart er prioteret fra,og så får jeg den der tåbelige ide om at der må da kunne gøres noget,shopper rundt til spicallæger og piver hos lægen,jeg syntes det er mega svært,ikke at kunne følge med mere....

Idag kom aftalen på plads,arbejdsprøvning i genbrug,de sotere tøj og de fleste sidder på gulvet,men kan du ikke det så tager du bare en taburat og sidder ned og sotere,jo der er skam tænkt på det hele

Jeg skal have vile dag onsdag,men det passer dem dårligt med onsdagen,kan det forlanges at jeg tager tirsdag onsdag og fredag og lørdag
jeg har meget lidt familie og det er jo kun weekend dagene jeg kan se dem som regel lørdag eller søndag jo.

Måske kan jeg ikke komme op på mere end de 2½ time der er aftalt og så er problemet løst for så skal jeg også tage onsdagn også for jeg skal på på 12½ til 15 timer mindst

En afprøvning for afprøvningen skyld genbrug kan sige noget om arbejdsevnen men ikke blive godkendt hvis man søger en pension- har jo også sagt mine beste timer er om formiddagen så naturlig åbnes butiken der ikke først kl 12.

Heldigvis virkede det til at være et sted med en god stemning,så håber det går.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 16-03-2011 kl. 23:26.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 08:02   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Priotere JA det er lige det-hele tiden efterhånden.

Jeg falder lige i det der hul hver gang min arbejdsprøvning starter.
Jeg forstod på et tidligere indlæg, at du også har store problemer i hverdagen når du ikke er i afprøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:24   #28
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det har jeg også,der er meget jeg har måtte sige fra,jeg kan ikke cykle mere på grund af ryg og min højer arm.

jeg orker ikke tøseture for jeg kan ikke klare ret lang tid ude,med at gå eller sidde på cafestole ret længe af gangen,og får så ondt at jeg bare vil hjem igen elles bliver jeg ukonsentrært og kort for hovdet.Så der er somment heller ingen der rigtig gider mig mere.det er både trist og lidt ynkeligt føler jeg.

jeg får gjort min rengøring her hjemme men jeg er helt smaredert bag efter og hvad der før tog 1½ time bruger jeg jo nærmest hele ugen på.mine vinduer dem kan jeg ikke klare selv træ værket trænger til en ordenlig omgang,og en ordenlig støvsugning tager to dage i flere små etaper .

Nu jeg ikke kan bruge cyklen til at handle ind her jeg fårt en indkøbs vong/taske på hjul,men den er tung at træke rundt med,og det skal jo stadig slæbes op,nogle gange er drengene så søde at bære op for mig -jeg sætter mig jo på trappen når jeg er nået til min opgang med vare men op skal det,har svært ved at begrandse mig,

Jeg er bare så træt af smerterne,som kommer bravende når jeg har lavet noget bare gå en ½ time i mit tempo kan nogle dage være rigligt.

Jeg er bare så træt af at være styret af mine smerter,kan kun styre det nogle lunde når jeg selv helt kan bestemme hvordan og hvornår og hvorlænge jeg gør tingene.og om det i det hele taget skal være den dag og ikke i morgen.

jeg har lige syet små huer 5 sty til litt pet og så nu jeg eks ondt i nakken arm og er blevet hævet mellem knogerne,det bliver jeg også de dage jeg finder på at skralde grønt og kartofler,og den slags så jeg er begynt at have ondt i hænderne også det snart lige meget hvad jeg gør så kan det mærkes bagefter.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 17-03-2011 kl. 12:35.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:41   #29
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg har købt en doseringsæske, og det gør det noget nemmere at huske medicinen. Jeg fylder medicin (inkl. vitaminpiller osv) i hver mandag morgen til hele ugen. Hver dag har sin egen lille æske med op til 4 inddelinger, og så tager jeg dagens æske frem om morgenen og har den liggende på bordet, eller i tasken sammen med en lille flaske vand hvis jeg skal afsted, og så er det nemmere bare lige at tage dem. Så slipper man for at slæbe hele apoteket frem og tælle piller hele tiden.

For mig har det været et vendepunkt at få depottabletter. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at tælle til 6 timer hele tiden og så endte det med, at jeg ikke fik den fulde dosis. Jeg vil også sige at det kan være godt at tage paracetamol (Panodil/Pinex) sammen med de andre typer - man kan fx tage paracetamol som depot og så tage de andre i løbende, hvis virkningen er bedre. På den måde er "bunden lagt", og konstant dækning af paracetamol har faktisk en virkning, både selvstændigt og som et supplement til de ander midler.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:53   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg skal il læg fredag,så vil lige høre ellers vil jeg også have købt en doserings æske ,for jeg er et fjols til at huske om jeg fik taget dem,som jeg får nogle små blakaut når tanken strefer om jeg tog dem .
Jeg tager dem gerne før eller efter jeg fik lavet det jeg skulle i køkkenet,og når jeg så sidder der ved bordet bliver jegi trivel
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så kom dagen Mickayish At søge førtidspension 16 13-10-2011 11:22
Så blev det dagen... PiaL Din historie 17 11-03-2011 08:42
TIL LYKKE WEB med dagen ;-) Stella Dit og Dat 24 15-02-2009 02:27
Tillykke med dagen Webmaster Dit og Dat 14 19-12-2008 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension