K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 23:03   #21
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hvis du afleverer en kopi til kommunen - eller din psykiater sender den - kan den principielt "forsvinde" i posten eller undervejs osv osv.

Hvis psykiateren vil give den til dig, kan du selv scanne den ind, og så maile den til kommunen. Alternativt skal du have en kvitteret kopi på at den er lagt i din sagsmappe.

Det er op til kommunen hvilke papirer de lægger vægt på, men det er op til dig hvad du udlevere

Derfor - synes du den skal med, ja så giv den til kommunen. Sørg for kvittering på at den er i din sagsmappe

I min sag ønskede de ikke udtalelse fra fysioterapi, selvom det var hende der gang på gang samlede mig sammen. Jeg valgte så selv at sende den skrivelse til kommunen, og så kunne de ikke komme udenom det
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:15   #22
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
I min sag ønskede de ikke udtalelse fra fysioterapi, selvom det var hende der gang på gang samlede mig sammen. Jeg valgte så selv at sende den skrivelse til kommunen, og så kunne de ikke komme udenom det
Altså, findes der noget mere irriterende end klienter, der insisterer på at deres behandlere må være dem, der bedst kan udtale sig om tilstanden
Vi burde sådan set skamme os over at prøve at indføre lidt fornuft og effektivitet ind i sagsbehandlingen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 10:38   #23
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Var hos psykiater forleden og jeg fortalte (igen) lidt om min groteske sagsbehandling (eller mangel på samme). Bla at de bare ikke vil indhente en opdateret status attest fra ham, som derfor bla har resulteret i at lægekonsulent har sendt sagen tilbage med begrundelsen at min sag ikke er entydigt belyst, da min egen psykiater 'tydeligvis' ikke kunne komme frem til samme diagnose som neuropsykolog. Det er noget af en omskrivning af sandheden, da min psykiater bakker op om diagnosen, men forfulgte et andet spor dengang status attest blev indhentet

Han tilbød mig at han kunne sende en skrivelse til kommunen - uopfordret - om at det i væsentlig grad forværrer min tilstand at de bare bliver ved at trække sagen ud. Han er frustreret på mine vegne og ønsker at hjælpe mig. Men kan ikke gøre stort andet når kommunen bare ikke ønsker at indhente ny statusrapport

Er der nogen af jer, der ved, hvordan kommunen vil reagere på en uopfordret skrivelse fra en lægmand? De er vel ikke forpligtede til at tage den med i sagsakterne, eller hur?
Hvad er det, der gør at kommunen ikke vil acceptere at man selv indhenter status attest?
Er der nogle paragraffer et eller andet sted, som omtaler kommunens pligt eller ret til at behandle indkommende dokumenter/udtalelser?

Jeg har selvfølgelig takket psykiater mange gange, og vil også tage imod hans tilbud. Jeg er bare stærkt i tvivl om det overhovedet vil nytte noget
Er det overhovedet en skrivelse, jeg vil blive i stand til at referere til i forhold til min sag? Endsige forlange at de indholdsmæssigt vil tage stilling til?

Jeg håber nogen har erfaring/viden omkring dette
Hej Tassi.

Jeg henter lige din tråd frem igen; vil gerne hører hvordan dit forløb er gået.

Brugte du en udtalelse fra din psykiater - LÆ 165 eller alm. brev ?

Hvordan fik du den ind i din sag; via psykolog el afleverede du den selv, mod kvittering ?

Fik det betydning for din sag ?

osv..

Jeg står selv i et dilemma; hvordan jeg får min kommune til at indhente nyt lægeligt til min sag.

til dig og håb om du er kommet positivt videre med dit forløb

Sidst redigeret af Bella67; 08-03-2011 kl. 11:08. Årsag: LÆ 125 ændret til LÆ 165
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Erfaring med psykiater Ellen Margrethe Christensen?? Hygeria Alt det andet 15 04-12-2013 23:20
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
Erfaring med psykiater Jacob Ulrichsen? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2010 16:13
Afslag på hjælpemidler, hjælp søges til skrivelse af klage. Azfalt Alt det andet 4 02-07-2009 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension