K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2009, 08:59   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hjælp til indskud?

hm, ja, véd godt at dette ikke ligefrem hører ubetinget til under hjemmesidens formål -og dog:

Vores søn vil gerne flytte i studielejlighed. Han har fået tilbudt en rigtig go en af slagsen til en endog rimelig pris MEN han skal give et indskud.
Han søgte om lån til dette på kommunen men fik afslag, øv!
Han får den højeste SU iøvrigt og vi har desværre ikke mulighed for at hjælpe ham med kun 2 ftp

Er der mon nogen af jer der ved om man kan bruge den sociale lovgivning til klagen over afslaget?
Jeg mener, han kan vel ikke bo på gaden mens han læser eller hva?
(det er jo blevet mere end svært at få et lån i banken så...)

På forhånd tak for hjælpen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 09:37   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Er der ikke noget med hvis banken skriver under på de ikke vil låne ham til indskud...så skal kommunen låne ham dem eller tager jeg helt fejl?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 09:41   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Buster

Det skulle være muligt for din søn at tage det der hedder et SU-lån det er godt nok ikke et sum penge men ekstra penge hver måned. Måske kan det på den ene eller den anden vis hjælpe.

Måske hvis han kan sige til banken at han har så og så meget indkomst SU + SU-lån per måned at de vil være mere tilbøjelige til at give ham et lån.

Hvor stort er det indskud han skal betale?

Jo vi er næsten tilbage der hvor kun rige forældres børn har råd til at studere.



Ragdoll

GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT - NEJ TAK (underskriftsindsamling)
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 10:25   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
§§§, søde Buster, §§§§ ..... Har din søn søgt hjælp efter § 81 i bek. af lov om aktiv socialpolitik?

Jeg mener da alle kommunens afgørelser kan ankes ... eller tager jeg fejl?

Har din søn ikke fået en ankevejledning?

Høh, og så vil regeringen ha' at de unge skal uddanne sig! .... Hmm, samfundsmoral er godt, så må samfundets dobbeltmoral være dobbelt så ... eh

fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 11:16   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg mener at hvis ejendommen er fra EFTER 1965, så kan han få et kommune garenteret lån til indskud.
Er ikke sikker på § men prøv at ringe til kommunen og hør.
Håber det lykkedes

Fandt lige det her på nettet

Du kan på http://borger.dk - finde reglerne for beboerindskudslån, og der ligger også et ansøgningskema.

For at komme i betragning til et beboerindskudslån - iflg. sitet, så skal følgende krav opfyldes:

"Betingelser for lån
Hvis du flytter i en almen bolig eller en privat støttet andelsbolig, kan du søge din kommune om lån til beboerindskud. Du kan søge om lånet, hvis boligen er fra efter 1. april 1964. Er boligen ældre, skal boligen have været under byfornyelse, før du kan modtage lån. Der kan ydes lån til både lejligheder og enkeltværelser. Hvis du flytter i en almen ungdomsbolig uden selvstændigt køkken, kan du ikke søge om lånet.

Du kan få lån til indskud, hvis din husstandsindkomst ved indflytning ikke overstiger 188.798 kr. (2008) om året. Beløbet svarer til den samlede pension, som et folkepensionistægtepar får til sammen i grundbeløb og tillæg til pensionen + 5 pct. Er der børn i husstanden, forhøjes beløbet 33.600 kr. (2008) for hvert barn til og med fire børn.

Hvis du bor i et enkeltværelse, kan du søge lånet, hvis din husstands indkomst ved indflytningen ikke overstiger 128.848 kr.. Beløbet svarer til den pension en enlig pensionist modtager i pension + 5 pct.. Er der børn i husstanden, forhøjes beløbet 33.600 for hvert barn til og med fire børn".
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010

Sidst redigeret af Stezu; 21-10-2009 kl. 14:40. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 12:38   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster da min den ældste søn skulle flytte bestilte vi en tid ved hans sagsbehandler, da vi kom derop så hun sur og grumpy ud vi kom ind og hun vrissede ja hvad kan jeg hjælpe med...

Vi fortalte så at min søn som var under uddannelse skulle flytte hjemmefra han havde en hybel (indskud 3000) var i gang med uddannelse havde så han kunne klare sig og det hele ...

Aldrig har jeg set en sagsbehandler lyse sådan op og da det var så lille et beløb kunne hun bevillige det selv , så han gik derfra med et lån til indskud og det var efter en § 81

Min søn spurgte mig da vi gik ud , hvad skete der lige for hende og vi blev enige om at hun sq nok troede at han kom for at søge kontanthjælp he he

Hun fulgte os helt ud og åbnede døren ønskede sønnen held og lykke og hvor var det dog dejligt med en 18 årig der tog sin mor med som bisidder og farvel farvel .-.. jeg har lige tjekket det var efter en § 81 han fik det lån (og det var det første han betalte tilbage da han tog et sabbat år og arbejde ) og det var hende der gør at jeg er så godt som sikker på at min søn aldrig ender på kontanthjælp ...

Så buster tag med din søn op til en sagsbehandler søg det som en enkeltydelse og forklar at i ikke har mulighed for at hjælpe ham økonomisk og han kan faktisk heller ikke bo hjemme mere (plads eller hvad det kan være ) og i er jo ikke interesseret i at han dropper ud af sin uddanelse for at få noget at bo i ... er svaret nej , så bed med det samme om at få det på skrift med en ankevejleding ...

Og ang banken , min søn kunne ikke falde til i den bolig han fik og året efter fik han tilbudt noget større her hvor jeg bor der fik han så en kassekredit på det beløb han skulle bruge i banken , ved ikke om det er blevet svære nu med finans krisen men har din søn prøvet ..
  Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 12:45   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK alle for jeres hjælp -som altid

Hm, ja han har prøvet banken og det var faktisk dem som henviste ham til kommunen for som de var så søde at sige: det er billigere renter -og det er jo sandt nok!

Ja, han har fået en ankevejledning m afslaget og så vidt jeg kan forstå ja, så henviser man netop til den om boligens opførelse/årstal, hm...

Det jeg så bare ikke kan forstå er at skulle dette så være den eneste mulighed rent lovgivningsmæssigt, altså netop hvis man ikke har andre muligheder ja så skal man altså bo på gaden imens man læser

Vil bestemt prøve at hjælpe ham med anken og henvise til § 81 -og håber han vil have sin gamle mor med næste gang vi får fat i en sagsbehandler(for den prøvede de også at afvise ham med: når du ikke er en "sag" jamen, så har du ingen sagsbehandler -den gik så liiige ikke med mig for kunne jo oplyse ham om at alle dk´s borgere nærmest pr automatik har en sådan )

tak for hjælpen
PS: §§§ Hyanna, hvordan kan du tro det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indskud til lejebolig - privat Jamse Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 14-01-2013 14:34
indskud og boligstøtte på en FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 27-05-2011 07:44
Indskud Stueplanten Alt det andet 23 20-02-2011 20:35
indskud tilbage ? nille60 Alt det andet 6 07-05-2010 18:17
hjælp til indskud! Susana Alt det andet 3 21-06-2009 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension