K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2018, 12:59   #1
karakas
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
karakas er ny på vejen
formue

Hej alle
Jeg kommer fra et andet land som flygtning for 30 år siden Var gift og fik 2 børn her ! arbejdede et stykke tid og blev syg af depresion .Min kone også arbejdede i ca. 3 år og fik meget gidt løn ca. 20.000 kr om måneden . Jeg ville altid tilbage til mit hjæmland derfore vi levede et noget lunde svært liv Økonomisk for at samle penge for at købe et hus i mit hjemkand . især mine børns børne penge. men nu mine børn er flygtet hjemme fra og de er danskere . og jeg selv også vænet mig til Danmark og tænker ikke at bor andre steder . Jeg har samlet ca, en million kr,
og det penge kommunen hved ikke noget om fordi jeg ikke sat dem i banken , til sidst jeg sat dem i en bank i et andet bank i udlandet . og i alt de år jeg fik også boligydelse .
Nu har jeg ikke en ren samvittighed og føler mig skyldig over det danske samfund og myndiheder , derfor jeg kan godt lide at guver information til feks, skat eller kommunen om de penge som jeg har .
Jeg er ikke bange for pengene hvis jeg mister dem men er bange for at blive behandlet som kriminal og så sagen gåt til retten og jeb bliver strafet .
Jeg spøger dem der har forstand på lov og den slags sager om det kan rådgive mig om det problem . Selvfølgelig jeg kan godt lide at beholde pengene eller en del af dem til mig hvis jeg har ret til det ifølge loven , men hvus jeg ikke har ret til dem vil jeg ikke have dem . Måske jeg skal give en del tilbage til kommunen i stedet for boligydelse . Jeg vil få noget information om sagen og vejledning hvad skal jeg gøre .
tak for jer alle sammen

Sidst redigeret af karakas; 28-01-2018 kl. 13:32.
karakas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 15:42   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Som udgangspunkt siger loven (når du søger kontanthjælp)

Du kan ikke få penge, hvis du allerede har penge.

Du har pligt til at oplyse din formue, både til kommunen og til udbetaling Danmark.


Her kan du læse om regler for boligstøtte og formue:
https://www.borger.dk/bolig-og-flytn...info-om-formue


Mht kontanthjælp, så vil kommunen lave en udregning som siger, at 1 million rækker til x antal år.

Er du gift, ser de bort fra 20.000
er du enlig ser de bort fra 10.000

1.000.000 i kontanthjælp er rigtig lang tid.
Så du vil ikke være berettiget til nogen form for hjælp, før du har opbrugt formuen.

I værste fald, hvis du bruger formuen, før perioden er udløbet (den periode som kommunen siger at du skal leve for de penge)

Så kan du stadigvæk få afslag på hjælp og engangshjælp. indtil din sag bliver afgjort i Ankestyrelsen.


Ingen herinde, kan afgøre hvad der vil ske i din sag.

Er der mistanke om at du tilbageholder oplysninger, så kan det gå den forkerte vej.

Sidst redigeret af Bodrum; 28-01-2018 kl. 15:45.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 15:49   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis enten du eller din kone på noget tidspunkt har fået kontanthjælp, har I skrevet under på, at I ikke har haft en formue over 20.000 kr.

Og så er det faktisk dokumentfalsk og strafbart.

Hvis ingen af Jer på noget tidspunkt har fået en sådan offentlig ydelse udover boligsikring, er det formuereglerne der, det kommer an på, og der tænker jeg ikke at den rammer så hårdt, da man gerne må have en vis pænt høj formue.

Så det kommer lidt an på, hvilke ydelser I har fået.

Der kan også være noget med regler for ind og udførsel af større pengebeløb.

Jeg tænker at du skal prøve at spørge en advokat om hvordan du skal forholde dig.

De vil måske også lave en opstilling der viser om det er realistisk at du har lavet den opsparing, der var for år tilbage en der havde opsamlet en formue, der var lige så stor som alt han havde fået udbetalt, og prøvede at overbevise myndighederne om at han havde levet at at spise græs..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 28-01-2018 kl. 15:52.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 16:28   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Men vil nok skynde mig, kommunerne får flere og flere bank oplysninger fra udlandet nu
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 16:46   #5
karakas
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
karakas er ny på vejen
Tak for svarene alle sammen ,
Jeg glemte at skrive at både jeg og min kone er førtidspensionister men før itiden har vi begge fået kontant hjælp . Faktisk de penge som jeg har opsparet er fra det tidspunkt hvor jeg fik pension og min kone havde arbjder og senere fik hun dagpenge fra a- kasse endtil hun fik pension på grund af sygdom ,
Jeg har fået boligydelse og medicin tilskud .

Sidst redigeret af karakas; 28-01-2018 kl. 16:51.
karakas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 17:18   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af karakas Se meddelelser
Tak for svarene alle sammen ,
Jeg glemte at skrive at både jeg og min kone er førtidspensionister men før itiden har vi begge fået kontant hjælp . Faktisk de penge som jeg har opsparet er fra det tidspunkt hvor jeg fik pension og min kone havde arbjder og senere fik hun dagpenge fra a- kasse endtil hun fik pension på grund af sygdom ,
Jeg har fået boligydelse og medicin tilskud .
Når man modtager pension er det fuldstændig underordnet hvor stor din formue er.
Boligsikring falder med
5% når formuen er over 800.000 og
10% når formuen er over 1.600.000
Derefter sker der ingen fradrag.
Renteindtægt mm tæller dog som indtægt.

Men opgiver du ikke formue, er der som andre skriver, tale om et kriminelt forhold.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 17:37   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Igen, det er ret svært for os at vide, for hvilken periode i har modtaget kontanthjælp.

(Det er i denne periode i vil blive straffet hårdest med muligt krav om tilbagebetaling)

Hvis du vil gå videre med det, så bliver du nødt til at komme med nogle årstal og perioder, før at der er nogen der kan vurdere noget som helst.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 19:18   #8
karakas
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
karakas er ny på vejen
Vi begge to fik kontant hjælp i mendre en 5 år . Men som sagt pengene er ikke fra den periode . De er fra efter kontanthjælps perioden.Men hvordan man kan bevise det .
karakas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 20:35   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis banken laver et udskrift kan man se det der
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 22:00   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kan du kun gøre ved hjælp af bankudskrifter, samt ved at sandsynliggøre størrelsen på opsparingen ud fra et budget over jeres udgifter.

Du kan læse lidt om konti og indberetningspligt osv her..

Du skal også være obs på indberetningspligt i forhold til større pengeoverførsler.

https://www.skat.dk/front/appmanager...78&_nfls=false

http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=2176145
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension