K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2014, 17:38   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Ydelse?

Nogen der ved hvad ydelse man overgår på, hvis man er gået fra ordinært arb. Til sygedagpenge pga arbejdsskade, videre til revalideringsydelse og nu skal arbejdsprøves. Hvad bliver ens ydelse da?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 17:53   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Nogen der ved hvad ydelse man overgår på, hvis man er gået fra ordinært arb. Til sygedagpenge pga arbejdsskade, videre til revalideringsydelse og nu skal arbejdsprøves. Hvad bliver ens ydelse da?
Det kommer an på så meget, alder, forsørger, tidligere indtægt, indtægt ved siden af (evt. Ydelse fra eget pensionsselskab) Satserne finder du i dette link som kommer frem ved en simpel googling:

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser...or%202014.aspx

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 18:50   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du forbliver på revalideringsydelse, når der er tale om arbejdsprøvning i forbindelse med revalidering... Man bør få noget at vide af jobcentret, når man skal have ændret ydelse, så hvis man er i tvivl, spørg dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 20:07   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du forbliver på revalideringsydelse, når der er tale om arbejdsprøvning i forbindelse med revalidering... Man bør få noget at vide af jobcentret, når man skal have ændret ydelse, så hvis man er i tvivl, spørg dem.
Der er ikke bare en sats for revalideringsydelse. Dette fremgår også af det link som jeg tidligere postede.

Det kommer an på alder, indtægt, forsørger eller ej, indtægt fra egen pension mv.

Spørgsmålet var hvad den konkrete sats vil blive på revalidering.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 21:24   #5
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Idag højeste revalideringsydelse, efter end uddannelse og i forb. M arb.prøvning siger sagsbehandler kontanthjælp. Ved nogen om det er korrekt?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 21:34   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Idag højeste revalideringsydelse, efter end uddannelse og i forb. M arb.prøvning siger sagsbehandler kontanthjælp. Ved nogen om det er korrekt?
Jeg tror du bliver nødt til at beskrive dit forløb mere præcis for at vi kan svare dig.

Hvor længe har du været i revalidering, hvor længe på sygedagpenge, hvor længe siden er det du har haft job, hvorfor skulle du revalideres, hvorfor skal du arbejdsprøves efter endt uddannelse?

Jeg mener kun man kan være på revalidering i en vis tid, måske er den tid gået så der kun er kontanthjælp tilbage.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 21:52   #7
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Overgået fra ordinært arbejde som funktionær indenfor den finansiellesektor, til sygedagpenge ca. 1 år med udredning, pga arbejdsskade. Fra sygedagpenge til revalidering, til selvvalgt uddannelse pga varig nedsat arbejdeevne. Udd. Varighed 4 år. Studiet har nærmest været selvstudie, hvorfor det har kunnet tilpasse behov og begrænsninger. Under fuldtidspraktik gennem studiet, bevidst om arbejdsevnen til 15 timer, dispensation fra studiet, så det kan gøres færdigt. Plan fra sagsbehandler er arbejdsprøvning efter endt uddannelse, i forhold til evt. Flexjob. Spørg endelig.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 22:11   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Overgået fra ordinært arbejde som funktionær indenfor den finansiellesektor, til sygedagpenge ca. 1 år med udredning, pga arbejdsskade. Fra sygedagpenge til revalidering, til selvvalgt uddannelse pga varig nedsat arbejdeevne. Udd. Varighed 4 år. Studiet har nærmest været selvstudie, hvorfor det har kunnet tilpasse behov og begrænsninger. Under fuldtidspraktik gennem studiet, bevidst om arbejdsevnen til 15 timer, dispensation fra studiet, så det kan gøres færdigt. Plan fra sagsbehandler er arbejdsprøvning efter endt uddannelse, i forhold til evt. Flexjob. Spørg endelig.
Revalidering kan som regel ikke strække sig over mere end 5 år. Jeg ved ikke om det er det der stopper revalideringen. Er arbejdsprøvningen en del af revalideringsplanen? Du må spørge nærmere ind til det og få nogen henvisninger til loven.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli.../revalidering/

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 22:15   #9
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Arbejdsprøvningen er ikke en del af den oprindelige revalideringsplan. Der må vel så være 1 år tilbage? Såfremt arbejdsprøvning kunne foregå på revalideringsydelse? Men jeg har ikke forstand på det eller om det er muligt? Det kunne vel skrives ind i planen nu, eller hvordan?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 22:21   #10
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Arbejdsprøvningen er ikke en del af den oprindelige revalideringsplan. Der må vel så være 1 år tilbage? Såfremt arbejdsprøvning kunne foregå på revalideringsydelse? Men jeg har ikke forstand på det eller om det er muligt? Det kunne vel skrives ind i planen nu, eller hvordan?
Jeg har hørt, men ved ikke hvor det står, at når man har været på revalidering, så kan man ikke komme på sygedagpenge igen, så er der kun kontanthjælp tilbage.

Revalidering løber vel kun ifølge planen, ingen siger at den skal vare 5 år. Når revalideringsplanen er brugt/opfyldt, så stopper revalideringen. Lige min tolkning af det.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension