K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2014, 20:37   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Er i gode til at sige fra???

Hej til alle..
Nu har jeg igennem mit forløb været udsat for at
Skulle afprøves eller tilbydes arbejdstillinger/funktioner som jeg er blevet afprøvet i flere gange tidligere og som jeg ikke har kunnet holde
til hvor mine smerter er blevet forværret.

Selv om det er dokumenteret, og det står sort
På Hvidt, og alligevel har jeg oplevet
At blive spurgt eller sendt ud i funktioner som
Er blevet afprøvet

Syntes der er spild af tid!

Nu er jeg begyndt at sige fra, samtidig kan jeg henvise
Til tidligere dokumenter hvor jeg
så kan fortælle dem at den funktion har jeg afprøvet, og at mine smerter blev forværret .
Så bliver der som regel ingen problemer MEN syntes

Det er lidt mærkelig enten læser de ikke papirerne igennem
Eller så ved de ikke hvad de skal stille op...

Hvad med jer derude hvor gode er i til at sige
Fra???
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 21:15   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg sagde fra ved at kunne dokumentere fra tidligere papirer når noget var afprøvet. Jeg ville ikke afprøve den samme ting flere gange. Derfor har jeg også kun været i en afprøvning i mit forløb - her blev afprøvet hvor lang tid jeg kunne stå, sidde, koncentere mig, undervise, mødedeltagelse, praktiske opgaver, pc arbejde o.lign.

Jeg stoler ikke på at nogen læser/husker det der står i papirerne og jeg vil ikke deltage i noget som forværrer min skade/smerteniveauet.

Jeg har heller aldrig oplevet problemer, så længe jeg har dokumentere det jeg har sagt.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 22:07   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det værste er faktis at når i kommer ud i flekjob, vil i også opleve, at i vel godt lige kan holde til det der osv.

Jeg har været ansat i mange små virksomheder, og det tit sådan, at enten løfter jeg noget fordi en lige siger, gider du tage fat her, det går vel nok.

Eller også har jeg ekstra timer, fordi jeg er så skide pligtopfyldene.

Nu har jeg besluttet, at sige nej og kun arbejde det jeg er ansat til, især fordi jag stadig bliver fyret som den første hver gang.
Sidste gang arbejde jeg hjemmefra og på kontoret en gang ugeligt og var altid træt, så en dag sagde min pige, mor du arbejder altid, det var jo bare 10 min her og der.
Så skrev jeg det ned og fandt ud af mine 10 timer hjemme lå mellem 15-18, så sagde jeg stop til min chef, og ja blev fyret
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 23:57   #4
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det værste er faktis at når i kommer ud i flekjob, vil i også opleve, at i vel godt lige kan holde til det der osv.

Jeg har været ansat i mange små virksomheder, og det tit sådan, at enten løfter jeg noget fordi en lige siger, gider du tage fat her, det går vel nok.

Eller også har jeg ekstra timer, fordi jeg er så skide pligtopfyldene.

Nu har jeg besluttet, at sige nej og kun arbejde det jeg er ansat til, især fordi jag stadig bliver fyret som den første hver gang.
Sidste gang arbejde jeg hjemmefra og på kontoret en gang ugeligt og var altid træt, så en dag sagde min pige, mor du arbejder altid, det var jo bare 10 min her og der.
Så skrev jeg det ned og fandt ud af mine 10 timer hjemme lå mellem 15-18, så sagde jeg stop til min chef, og ja blev fyret
Godt du siger fra
Tror der er rigtig mange som har meget svært ved det, inklusiv
Mig selv fordi man er så pligtopfyldende dvs. (Før hen)
Men nu har jeg valgt at sige fra, man gør sig selv
En bjørnetjeneste da det i sidste ende giver
Bagslag, så ender det med sygemeldinger fordi
Man har presset sig selv.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 06:58   #5
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Jeg har også haft svært ved at sige fra i arbejdssituationer, og har det egentlig stadigvæk. Men min arbejdsplads er gode til ikke at presse mig til noget, tværtimod spørger de hver gang om det er ok, og jeg skal sige hvis det er for meget etc. For mig handler det ikke så meget om pligtopfyldning men mere at jeg så forbandet gerne ville kunne alt muligt, egen-accept af min sygdom og skånehensyn kan være svær for mig. Men jeg har en god arbejdsplads der er forsigtige med at lægge ting over på mig heldigvis, og jeg er helt klart blevet bedre til at sige fra. Selv om det inderst inde irriterer mig grænseløst at jeg da for fanden ikke bare kan klare de ting som jeg ellers ville synes var spændende arbejdsopgaver.

Mht. kommunen, ja der har jeg haft rigtig svært ved at sige fra, fordi jeg jo så nødig har villet virke usamarbejdsvillig, men jeg ville nok alligevel turde sige fra hvis det var et jobområde hvor jeg allerede havde været afprøvet før.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
en gang ugeligt og var altid træt, så en dag sagde min pige, mor du arbejder altid, det var jo bare 10 min her og der.
Så skrev jeg det ned og fandt ud af mine 10 timer hjemme lå mellem 15-18, så sagde jeg stop til min chef, og ja blev fyret
Æv hvor er det bare træls sådan noget! Det er da slet ikke okay at blive fyret fordi man kræver virksomheden skal overholde ens skånehensyn, det har de vel selv skrevet under på ved ansættelsen (hvis det var et fleksjob altså)
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 17:37   #6
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
De steder jeg har været, der har jeg også haft svært ved at sige fra. Det sidder fra barndommen af..hvis jeg ikke lavede det der blev sagt,og gjorde det hurtigt nok så fik jeg tæsk og mange af dem.. Så det sidder dybt nede i en, og hvis jeg begynder at sige fra pga min ryg. Så får jeg det rigtigt dårligt så meget at det går over så jeg bliver fysisk dårligt af det.

Det er alt sammen noget jeg arbejder med, men det handler også om at man acceptere de ting man ikke kan lave mere, plus det at man ikke kan passe et fuldtids arbejde. Det er en af mine største problemer at acceptere..
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 18:01   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ironi når man går til tiden.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension