K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2012, 11:27   #11
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej helenekr tror lige du har misforstået min situation. Jeg er ikke 20 år, men 55 år. Og symtes nu nok mine papirer taler for det iflg. Psykiater, er det kort fortalt som han skriver det, ikke nogen god ide med arbejdsprøvninger, da det kan forværre min tilstand. Men har fået at vide, at man skal have canser eller lignende for at få fleks/ FP.
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 12:09   #12
WhiteRabbit
På vej til at lære K10
 
WhiteRabbits avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
WhiteRabbit er ny på vejen
Hej

Jeg tror osse at FTP er udelukket, men afhænger selvfølgeligt af hvad din diagnose er?

Jeg kan sagtens følge dine frustrationer over systemet, særligt når man er ramt på psyken er der bare ikke meget overskud at give af.

Man kan komme hjem fra møde med SB uden at have nogensomhelst anelse om hvad der er blevet sagt... Så aktindsigt er nok en god ide i dit tilfælde.
__________________
One pill makes you larger and one pill makes you small, and the ones that mother gives you dont do anything at all
WhiteRabbit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 12:26   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Heldogvis mange, der bliver helt raske efter cancer, hvorfor førtidspension slet ikke bliver aktuelt
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 14:23   #14
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej mange tak for jeres respons, håber lidt på nogle flere, ved snart ikke mere. Syntes jeg fornemmer lidt at man skal søge en FP på en paragraf 17 inden årets udgang eller måske en fleks. Ps. Jeg har trodsalt prøvet og kæmpet med min sygdom i over 20 år. Tænker tit på hvorlænge man kan holde til det;-(
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 14:26   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er jo din arbejdsevne, der er relevant.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 16:05   #16
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Lige præcis. Har speciallægeattest, hvori der står at min tilstand er varig og stationær, og at min arbejdsevne ikke kan forbedres. Og at en arbejdsprøvning selv med skånebehov ikke kan anbefales.
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 16:07   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af niklukda Se meddelelser
Hej helenekr tror lige du har misforstået min situation. Jeg er ikke 20 år, men 55 år. Og symtes nu nok mine papirer taler for det iflg. Psykiater, er det kort fortalt som han skriver det, ikke nogen god ide med arbejdsprøvninger, da det kan forværre min tilstand. Men har fået at vide, at man skal have canser eller lignende for at få fleks/ FP.
Jeg læste det som at du var en psykisk syg på 20 år - ikke på tyvende år

Men derfor er reglerne nu de samme, men aldersmæssigt er det så en fordel at være 55 frem for 20. I hvert fald i dette tilfælde

Som sagt, god ide at få din læge med ind over.
De skal jo fortsat dokumenterer at du ikke kan arbejde 2 timer om ugen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 16:46   #18
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Er som sagt ny, har læst lidt frem og tilbage med om man skal søge fleks/fp, på en pargraf 17, og om dette måtte være en fordel ?
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:00   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du er på kontanthjælp så kan du gøre det frit og kvit uden at der sker noget ved det...

Om det kan være en fordel....tja hvis der ikke sker noget i din sag og du har papirer der siger at du er for syg til at arbejde....ja så er det vel det rigtige skridt at tage...

Personligt ville jeg gøre det...men nu kender jeg jo ikke indgående til din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 19:00   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej niklukda,

Kan se at du har fået svar på lidt af hvert herinde, dejligt at der altid er nogle engagerede ved tasterne

Jeg kan forstå at du er på sygedagpenge og at varighedsbegrænsningen udløber i feb. 2013. Jeg formoder at du "allerede" nu tager fat i din sag af hensyn til reformen? Jeg tror næppe at du vil blive sendt i ressource forløb med dine 55 år, men fint at du er obs på din sag.

Såvidt jeg forstår har du ikke været i arbejdsprøvning og din psykiater mener heller ikke at du skal dette af hensyn til dit helbred. Normalt skal lægerne/speciallægerne skrive at en evt. arbejdsprøvning kontraincideres for at dette respekteres fra kommunens side af, men det gør det måske allerede?

Skulle lige slå tilbage i din tråd for at se dit egentlig spørgsmål, det er jo tåbeligt, altså den påstand fra din sagsbehandlers side. Jeg syntes at du skal gå hende lidt på klingen om hvad status er i din sag og hvad der skal ske videre frem.

Det ultimative er at du er stationær i din lidelse for at du evt. kan deltage i en afklaring eller at der som sådan kan tages stilling til din "position" i systemet. Alle har ret til en forsørgelses grundlag og dette skal du anmode din sagsbehandler om for dit vedkommende at finde frem til.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyttig Info om førtidspension og fleks LS1980 Et godt link! 0 24-01-2013 11:36
førtidspension/fleks nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-10-2012 21:40
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Fra fleks til førtidspension, hvordan? mumle_mund Alt det andet 15 17-03-2010 11:43
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension