K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 20:53   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE.. du får også lige mit besyv med ...

Jeg ved med mig selv at jeg stresser utrolig meget, hvis jeg skal ud af døren til et eller andet hver eneste dag.. så derfor fik jeg indlagt en fridag hver onsdag..

Sidst jeg var i arbejdsprøvning (2008) da kunne jeg klare 15 timer.. og vi vidste at jeg havde fået det værre.. så jeg startede med 2½ time i 4 dage..
Ret hurtigt fandt vi ud af at jeg måtte holde pauser i 1½-2 timer.. så det var ikke meget arbejde i mig..

Jeg blev så irriteret på mig selv over ikke at kunne klare ret meget... så nogle dage forsøgte jeg at drosle ned på de pauser.. men det endte ikke så godt.. og derefter bad lederen mig om at holde de pauser.. hun kunne se på mig at nu var det tid...

Jeg havde lavet en aftale med min jobkonsulent om at jeg jeg skulle maile hende, hvis jeg en dag ikke kunne komme.... og at jeg skulle ringe til stedet...

Så mit råd er... føl efter hvordan du har det... vær ærlig overfor dig selv... lad være med at tro at de andre ser ned på dig hvis du ikke klarer ret meget.. du har også et liv når du har fri.... det hjælper ikke noget at du kører dig selv ned.. og må tilbringe resten af døgnet på sofaen... ♥

Sig ja tak til en mentor... og har du også svært ved at sige fra .. så del din dagbog med hende.. den dagbog som er et must at skrive ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 23:28   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For 4-5 år siden var jeg i en arb.prøvning hvor sb og værkstedslederne bage en gevaldig rævekage i kassetænkningens navn, for at holde mig på kh.

Når jeg ikke kunne klare mere gik jeg hjem.
På det afsluttende møde fik jeg nærmest en skideballe for, at jeg var gået tidligt hjem hver eneste dag.

Da jeg så skulle i min sidste arb.prøvning (virksomhedspraktik) var jeg jo blevet lidt klogere.
Den skulle foregå via anden aktør, så jeg spurgte konsulenten hvad jeg skulle gøre, hvis jeg en dag ikke kunne klare de aftalte timer.
Svaret var, at jeg skulle sige det til chefen og så ringe til konsulenten.

Resultatet blev, at jeg måtte ringe til konsulenten 4 gange om ugen (onsdag fri), og det var faktisk rart med den tætte kontakt hvor vi fik vendt mange ting.

På K10 har vi bl.a. læst om nogen, der har fået at vide, at de ikke må forlade stedet før tid, men de kan så lægge sig på en briks.
Og set i det lys mener jeg, at det må være meget relevant, at få på plads fra starten hvad man skal gøre hvis man ikke kan klare de aftalte timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 19:12   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Det er helt klart at jeg skal have på plads hvad jeg skal gøre hvis jeg ikke kan klare mere og f.eks. også hvornår jeg i starten skal have pauser.

Da jeg var på en rideskole gik jeg handikap ridning, det er hvor man trækker rundt med en hest, der bærer et besværet menneske i den ene eller anden grad og dette i 45 min. ad gangen, hvilket kaldes en "lektion". Jeg skulle forinden jeg mødte tage stilling til hvor mange lektioner jeg kunne klare på en dag. Her kunne man jo så ikke lige bakke ud hvis man havde "lovet" at tage 2 lektioner i træk. Jeg havde ingen kontakt til nogen konsulent eller noget. Fra starten af havde den første job konsulent allerede sagt at inden jeg så mig om nåede jeg jo nok op på 20 timer, de havde de set så mange gange.!!

Det skal så siges at jeg for alt i verden troede at jeg skulle have min. et fleksjob. Da jeg så kun nåede 6 - 8 timer pr. uge de første 3 mdr. og min daværende sagsbehandler foreslog evt. ftp. tænkte jeg, arrhhh så slemt kan det vel heller ikke være, i al smerte naturligvis.

Hold da maule hvor jeg pressede mig selv, jeg var jo også en del af økonomien dernede og jeg kørte det hele selv mht. arbejdsprøvningen.

Denne gang hvor jeg skal i afprøvning, heldigvis et "overvåget" sted, der skal jeg jo "bare" koncentrere mig om at mærke efter hvordan jeg har det. Man har jo så forskellige smerte skalaer og spørgsmålet er så hvornår skal jeg reelt stå af ? Det skal jeg vel når jeg kan mærke at det bare bliver ved vel ??

Det jeg gruer for er også hvor længe jeg holder. Hvad er godt nok i forhold til en afklaring ? Ikke fordi at jeg med vilje vil stoppe "før tid", men jeg ved at det bliver begrænset. Dog skal jeg kunne holde længe nok til at en indstilling til det ene eller det andet kan finde sted.

Jeg er nærmest græsk katolsk om jeg indstilles til fleks eller ftp. jeg beder bare om en afgørelse frem for et afslag og det gør vi jo alle ikk

Dog tilkendes jeg nok ikke fleks (for mit vedkommende= ansøgning om særlig ydelse) medmindre jeg så bliver efter afprøvet ved en virksomhed mon dog ?

Mit gæt er at jeg holder max 3 uger på afprøvnings centeret alt efter hvor mange dage jeg skal møde af max 2 timer. Er det mon for lidt til at tage en beslutning om vel overstået afprøvning for beslutning i Pensionsnævnet ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-12-2011 kl. 19:19.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 19:22   #14
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hej igen.

Jeg var i afklaring på Espelunden i 13 uger, det var det jeg fik at vide var det der skulle til før at de kunne vurdere mig.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 19:26   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
13 uger er som regel det en arbejdsprøvning tager
så det meget normalt
ikke halve og hele år, som nogen åbenbart kommer ud for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 19:36   #16
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
ja det var også det jeg fik at vide. Tror at det er vigtigt at man virkelig prøver at gennemføre sin afklaring så godt man kan. For hvis man ikke kan klare det siger de bare at man har været der får lidt og har haft for mange sygedage så de ikke kan vurdere en og så bliver man bare pakeret på kontanthjælp.

Det skal kommunen bare ikke slippe afsted med. Da jeg var i afklaring var der nogen der blev forlænget i nogen uger da de havde været der for lidt så personnalet ikke kunne vurdere dem.

Jeg var selv dybt frustreret over at skulle være der og havde meget svært ved at magte det, men vidste bare at jeg skulle igennem det for at jeg kunne blive indstillet til pension.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 12:22   #17
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
3 uger det er alt for lidt til at de kan vurdere noget som helst.

Normalt forløb er 13 uger, hvis man ikke har haft fravær ellers forlænger de jo bare, jeg skal selv til møde med min sb den 12/12 om jeg skal forlænges i min arbejdsprøvning.

Det håber jeg bestemt ikke, men mine 2 ugers fravær gør at den private aktør ikke kan vurdere mig siger hun, men en forlængelse vil jo ikke ændre på noget i det mønster jeg kan holde til idag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 14:00   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg vil også prøve at afbalancere min afprøvning, så jeg kan være der i de 13 uger som formodentlig er obligatoriske i forhold til en ordentlig afprøvning af mig.

Dette kræver meget af mig, jeg skal lytte til mig selv og de behov for pauser jeg har, samtidig med at jeg naturligvis også skal vise hvad jeg kan og ikke kan.

Jasch, hvorfor har du været væk fra afprøvningen i 2 uger ? Var det i træk ? Fik du ikke en sygemelding ? Min psykiater har sagt at det bliver det til med mig hvis det er den vej det går.

Dog vil jeg hellere kører det som Lunasdatter skriver lidt frem og så lidt tilbage. Jeg er jo heldigvis ikke del at en virksomheds indtægts grundlag denne gang.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 16:28   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
3 uger det er alt for lidt til at de kan vurdere noget som helst.

Normalt forløb er 13 uger, hvis man ikke har haft fravær ellers forlænger de jo bare, jeg skal selv til møde med min sb den 12/12 om jeg skal forlænges i min arbejdsprøvning.

Det håber jeg bestemt ikke, men mine 2 ugers fravær gør at den private aktør ikke kan vurdere mig siger hun, men en forlængelse vil jo ikke ændre på noget i det mønster jeg kan holde til idag.
hvis den private aktør siger det
så bliver deres konklusion at de ikke kan vurdere dig og der er desvære kun en taber og det er dig.
så kommer du ikke videre i din sag
med mindre du har lægepapir på det forværre din tilstand varigt
det er meget svært og få, netop fordi det er kommunen som skal vurdere din arbejdsevne og ikke lægerne.

den risiko havde jeg ikke løbet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 19:14   #20
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
EE, jeg var jo - som du ved - så "heldig" kun at være i arbejdsprøvning i 6 uger... Og det var til trods for der i første omgang var satset på fleks frem for fp.

Jeg aftalte med jobkonsulent og reva.medarbejder hvordan/hvornår jeg skulle møde... Fik fleksible mødetider - men "officielt" skrev de jeg mødte fra 11-14 man, tirs og tors, fredag. Vi aftalte også hvem jeg skulle kontakte hvis jeg gik hjem tidligere (hvilket jeg vist gjorde 9 ud af 10 dage). Aftalte at jeg skulle have hjælp til at huske på mine pauser.

Den eneste mulighed der er for "hville rum/ligge muligheder" på det reva center jeg var på, er hos fysioterapeuten. Men dette rum er jo som oftest optaget pga behandlinger, å jeg smed mig på en lille 2 personers sofa ved indgangen til mit værksted. Så måtte folk glo som de ville - også når jeg havde ligget der 45 minutter.

Jeg tog høretlf med. I og med jeg sad ved computere, kunne jeg sætte radio på og for mig var det SKØNT at kunne lukke andre lyde ude og bare være i min lille bobbel den tid jeg var der.

Ehhhmm... Kan være jeg skrev andet og vigtigt i min tråd?! Husker ikke lige....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring af arbejdsevne ! SolenOgMånen Jeg er kommet i praktik. 8 06-05-2011 14:45
afklaring af arbejdsevne dj75dk Alt det andet 1 13-07-2010 20:56
arbejdsevne afklaring ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 23 06-05-2010 17:50
I job og afklaring af arbejdsevne GitteB Spørgsmål ang fleksjob 19 06-10-2007 20:50
Afklaring af arbejdsevne Hjorth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-04-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension