K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2009, 16:37   #11
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Question Ophør af sygedagpenge.

Hej til jer derude.

Vil lige læse mine papirer igennem igen, for at se om jeg har forstået dem rigtigt. Så vil jeg vende tilbage til jer.

Ps. Har ikke taget stilling til om det er flex eller pension jeg skal søge men tror i første omgang det er flexjob.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 12:23   #12
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge ( tilbagemelding)

Hej igen.
Har nu læst mine papirer igennem flere gange, men for der ikke skal være nogle misforståelserskriver jeg af efter ophør af general varighed fra sagsbehandler).

Ud fra de samlede oplysninger finder vi, at du ikke opfylder nogen af forlængelsesmulighederne i dagpengeloven, og som følge heraf vil dine dagp.blive bragt til ophør den 31 juli 2009.

Det skønnes ikke overvejende sandsynligt,at der vil blive iværksat revalidering, der kan hjælpe dig tilbage på normale vilkår på det ordinære arbejdsmarked.

Det skønnes ikke muligt at afklare din arbejdsevne inden for 26 uger regnet fra varighedsbegrænings indtræden. Ved denne vurdering har vi lagt vægt på du er ved at genoptræne efter knæoperation indtil sept.2009. Du skal i efterfølgende deltage i dagbehandling 4-6 måneder ( detter er ikke rigtigt det er 2 - 4 måneder). forløb og at det ikke er muligt at iværksætte arbejdsprøvning i din behandlingsperiode. Derved er det heller ikke muligt at afklare mulighederne for flexjob eller førtidspension.

Der er ikke rejst sag om førtidspens. da det ikke er dokumenteret, at alle aktiverings-revaliderings og behandlingsmuligheder er udtømte eller afprøvet.

Vi skønner, at der fortsat er behov for at få afklaret din arbejdsevne, og det er besluttet, at du henvises til nærmere afklaring af arbejdsevnen i beskæftigelsesafsnittet.

Og tilsidst står der jeg kan klare over afgørelsen til beskæftigelsesnævnet.

Det er godt nok en lang smøre jeg har fået skrevet her, men håber i alligevel vil give jeres besyv med.

Forstår ikke, at der ikke er skrevet noget om partshøring eller lign.

På forhånd tak for hjælpen. Futtefreja
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 12:42   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej igen.
Har nu læst mine papirer igennem flere gange, men for der ikke skal være nogle misforståelserskriver jeg af efter ophør af general varighed fra sagsbehandler).

Ud fra de samlede oplysninger finder vi, at du ikke opfylder nogen af forlængelsesmulighederne i dagpengeloven, og som følge heraf vil dine dagp.blive bragt til ophør den 31 juli 2009.
Her mangler de at høre dig og give dig mulighed for at komme med indsigelser efter §19 stk 6 i retssikkerheds loven

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap5


Citat:
Det skønnes ikke overvejende sandsynligt,at der vil blive iværksat revalidering, der kan hjælpe dig tilbage på normale vilkår på det ordinære arbejdsmarked.
Hvis ikke det skønnes muligt så burde de kunne bruge den nye § i Sygedagpengeloven
Citat:
Det skønnes ikke muligt at afklare din arbejdsevne inden for 26 uger regnet fra varighedsbegrænings indtræden. Ved denne vurdering har vi lagt vægt på du er ved at genoptræne efter knæoperation indtil sept.2009. Du skal i efterfølgende deltage i dagbehandling 4-6 måneder ( detter er ikke rigtigt det er 2 - 4 måneder).
Dette kunne du have oplyst dem om hvis og så frem de havde fulgt loven og havde overholdt §19 stk 6

Citat:
forløb og at det ikke er muligt at iværksætte arbejdsprøvning i din behandlingsperiode. Derved er det heller ikke muligt at afklare mulighederne for flexjob eller førtidspension.
Jamen i følge den nye del i sygedagpengeloven har de mulighed for at forlænge i 25 uger og da du maks er i genoptræning i 16 uger så giver det dem efterfølgende 10 uger måske endda 18 uger alt efter din genoptræning

Citat:
Der er ikke rejst sag om førtidspens. da det ikke er dokumenteret, at alle aktiverings-revaliderings og behandlingsmuligheder er udtømte eller afprøvet.

Vi skønner, at der fortsat er behov for at få afklaret din arbejdsevne, og det er besluttet, at du henvises til nærmere afklaring af arbejdsevnen i beskæftigelsesafsnittet.

Og tilsidst står der jeg kan klare over afgørelsen til beskæftigelsesnævnet.

Det er godt nok en lang smøre jeg har fået skrevet her, men håber i alligevel vil give jeres besyv med.

Forstår ikke, at der ikke er skrevet noget om partshøring eller lign.

På forhånd tak for hjælpen. Futtefreja
Nu er loven om de 26 ugers forlængelse jo helt ny og ikke sikkert at de tænker over den, men så skal du selvfølgelig anke sagen , de skal så inden de videresender den til ankeinstansen genvurdere din sag og man kan så håbe at de trækker det i land ud fra alle de fejl der er i stoppet ...

Jeg tror sagtens ud fra det du har skrevet her at du kan sende den klage af sted som jeg har skrevet her http://www.k10.dk/showpost.php?p=66526&postcount=10

Dog skal du nok lige ind og redigere i den og tage sådan noget som varigheden af din genoptræning med .. da de jo sætter den forkert og dermed ikke forholder sig til de rigtige oplysninger , og det er nok bedst lige at hevise til retssikkerhedsloven §19 stk 6 nederst hvor du skriver om partshøring .....og sidst men ikke mindst du skal have sendt et brev af sted hurtigst muligt ...
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 13:06   #14
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge ( tilbagemelding)

Hej Hejdien.

Tusind tak for din hurtige tilbagemelding.

Talte med sagsbehandler i torsdags, hvor jeg fortalte hende om det efterfølgende forløb var 2 - 4 måneder, her sagde hun, at hun havde læst sig til 4 - 6 måneder. At man ikke kunne begynde en arbejdsprøvning på så kort tid, for den skulle så være ved at begynde.

Hejdien har jeg forstået dig rigtigt, fordi varighed begynder 1 ste. august regner du 4 ugers genoptræning og dernæst 8 - 16 uger dagbehandling, for så hvis jeg tager det værst tænkelige 4 + 16 så er der kun 6 uger tilbage.

Ved du hvorlænge en arbejdsprøvning tager.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 14:07   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En arbejds prøvning vare som reglen mellem 8 og 13 uger med mulighed for forlængelse ...

At du venter på genoptræning burde ikke gøre at de bare kan lukke kassen da du jo venter på behandling /genoptræning ...

at de kun har 6 uger skal ikke gøre at de bare lukker så jeg vil klart anbefale dig at klage over forløbet ...

At din sagsbehandler har læst sig frem til noget forkert viser jo netop hvor vigtig en parts høring er .. og så til sidst jeg vil anbefale dig aldrig at ringe til dem jeg ved godt det er en ulidelig tid du går igennem ,men du får problemer i form af evt dokumentation hvis du ringer til dem

Det de skriver og siger til dig lugter mere af at de har besluttet sig for at lukke kassen for dig uanset hvad, der er muligheder for forlængelse de vil gerne sige både a og b , så det er lidt langt ude .. det er enten at du ikke kan komme tilbage til ordinært marked eller at du ikke kan ..og er det som du skriver at der ikke er lavet en ressourceprofil så ligger der sm afgørelser på at man ikke kan stoppe sygedagpenge før end den forligger du kan evt sende sm afgørelse med sammen med din klage ...

her er en afgørelse på at den SKAL laves i samarbejde med sagsbehandler
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Og her en afgørelse af at den skal være lavet
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...essourceprofil

ergo din kommune kan slet ikke stoppe dine sygedagpenge før end de har lavet den ressourceprofil og den skal være lavet i samarbejde med dig af din sagsbehandler
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 14:35   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej igen...

Hejdien har allerede givet dig gode inputs. Det er en rigtig fin udkast, hun har lavet til dig i indlæg nr. 10 (#10). Brug den endelig, når du skal skrive en klage over afgørelsen på stop af sygedagpenge. Du kan bare rette den og formulere den, så du synes, den passer til dig.

Udover Hejdiens udkast synes jeg lige måske, du også bør skrive, hvad du fejler, diagnoser osv... evt. vedlægge journaloplysninger fra lægen, som beskriver, hvad du fejler.

Skriv endelig også, at du ikke er blevet partshørt efter forvaltningsloven § 19.
At der ikke er udarbejdet en ressourceprofil, og at du ikke ar blevet arbejdsprøvet.

Og en meget VIGTIG ting: Overhold tidsfristen, når du vil klage over afgørelsen! (4 uger). Så sørg for at få skrevet en klage hurtigst muligt...

Jobcenteret har så også 4 uger til at genvurdere din sag, når de modtager din klage. Hvis de fastholder deres afgørelse, skal de sende den videre til beskæftigelsesnævnet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 14:56   #17
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge.

Tusind tak til Hejdien og Curls.

Har været inde at se på linket som du Hejdien henviste til,du kan tro jeg blev glad for det er jo lige det jeg skal bruge.

Som Curl også skriver er jeg godt hjulpet af det du har skrevet Hejdien.

P.s Har haft kontaktet fagforening ons-tors-fredag i sidste uge fik først respons fredag. med at sagsbehanler gik på ferie, så skal kontakte dem igen mandag.

Endnu en gang tak til jer for jeres råd og vejledning.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 20:28   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og her lidt mere fra sygedagpengeloven.

Hvis din behandling er på sygehus, så skal der i sygedagpengeperioden ses BORT FRA ventetid og behandlingstid.

Se her:

Citat:
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 08:51   #19
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Zuza.
Tak. Dette har jeg påtalt overfor sagsbehandler. Til dette siger hun ventetiden ses der ikke på, da det først er efter den general varighed er indtruffet, så derfor gælder denne ikke i mit tilfælde.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 19:12   #20
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge ( tilbagemelding)

Hej til jer derude.

Har i dag fået brev fra sagsbehandler.
Kommunen forlænger mine sygedagpenge til 24-8-09 p.g.a. jeg ikke er blevet partshørt.

Så skriver kommunen atter, da det ikke er muligt at afklare din arbejdsevne inden for de 26 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden. Ved denne vurdering har vi lagt vægt på du er ved at genoptræne knæ indtil september 2009.(jeg slutter ved udgangen af august). Du skal efterfølgende i et dagbehandlingstilbud i 4 - 6 mdr ( det har jeg skrevet til dem det er 2 - 4 mdr.og at det ikke er muligt at iværksætte arbejdsprøvning i behandlingsperioden. Derved er det heller ikke muligt at afklare mulighederne for flexjob eller førtidspension. Du er ikke under eller venter på behandling, der ud fra en lægelig vurdering skønnes , at du vil blive i stand til at genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet varighedsbegrænsningens indtræden.
Er sat fra kat. 3 til 2.
Anker selvfølgelig denne afgørelse men, hvordan gør jeg det.
Kommunen skal have anken senest 18-8-09.
P.S. Fagforening er inde i billed men min kontaktperson har desværre ferie.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension