K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 04:41   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Det troede min SB at man kunne. Det forholdt sig dog ikke sådan.
De feriedagpenge som man "optjener" i A-kasseregi under sygemelding kan ikke udbetales ved ferie under sygemelding medmindre man raskmeldes.
Vi havde en lang mail-korrespondance omkring det sidste sommer - måske kan jeg finde det et eller andet sted. A-kassen var i hvert fald vældig sure over sagsbehandlerens uvidenhed.

Jeg var bare glad for, at jeg ikke hoppede på de gyldne løfter om tre ugers ferie med feriedagpenge. Jeg tog heldigvis kun en uge, så jeg blev da ikke helt ruineret.....

Enig, lovgivningen giver ikke ret til ferie under sygdom med feriedagpenge... -men heldigvis/desværre kan ALLE tænkelige former for ferie/rekreation osv. finde sted i dagens Danmark


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 12:17   #12
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Enig, lovgivningen giver ikke ret til ferie under sygdom med feriedagpenge... -men heldigvis/desværre kan ALLE tænkelige former for ferie/rekreation osv. finde sted i dagens Danmark


.
Nej, men som sygemeldt kan du få lov ( af sagsbehandler) til at tage ophold i et andet EU land end DK i 1-2 uger med dine sygedagpenge..

I de 5 år jeg har været sygemeldt har jeg været afsted sydpå 3 gange .. alle gange med tilladelse fra sagsbehandler og uden træk i mine sygedagpenge

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 12:25   #13
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Nej, men som sygemeldt kan du få lov ( af sagsbehandler) til at tage ophold i et andet EU land end DK i 1-2 uger med dine sygedagpenge..

I de 5 år jeg har været sygemeldt har jeg været afsted sydpå 3 gange .. alle gange med tilladelse fra sagsbehandler og uden træk i mine sygedagpenge

Knus Lone
Ja, men der er man fuldstændig afhængig af den enkelte sagsbehandler - for det er ikke en rettighed, man har.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 12:47   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Ja, men der er man fuldstændig afhængig af den enkelte sagsbehandler - for det er ikke en rettighed, man har.
Det kan da godt være at det ikke er en rettighed man har.. men det kan lade sig gøre!!
Det var ikke den samme sagsbehandler jeg havde til de 3 ferier ... og der var ingen betænkningstid fra nogen af dem ... og jeg kender også en der har fået lov til at tage til USA

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge når man er på sygedagpenge?? Gekko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 07-09-2011 02:39
Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen? Sivtop Alt det andet 6 23-10-2010 18:16
Feriepenge og sygedagpenge. Gunell Alt det andet 9 23-03-2010 19:15
Feriepenge optjent via arbejde samtidig med pensionen MultiMick Alt det andet 1 03-02-2010 16:27
Feriepenge optjent i 2004 Susanne Spørgsmål ang fleksjob 10 03-02-2006 01:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension