K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2016, 15:26   #1
stef8850
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
stef8850 er ny på vejen
sygdom og ingen støtte under 30 ikke istand til uddannelse

hej jeg er en pige på 25 år, gift og min mand tjener 13.500kr i mrd ca. dvs 19.400 førs skat sådan ca. har stoppet uddannelse da jeg ikke er istand til at gennemføre pga af sygdom. og har fået afvist støtte/uddannelseshjælp

jeg lider af endometriose, der det seneste år har plaget mig så meget at jeg praktisk talt kan gå en tur og så have brug for at sove igen, jeg lider af kronisk træthed, smerter i perioder og tyngende fornemmelse, hovedpine og får cyster der springer jeg og min mand ønsker at få børn og kan derfor ikke få behandling for problemerne min læge har vuderet 1-3 år at være i fertilitets klinik 1-9 års udredning før jeg vil få det bedre igen eller bare have styr på om det overhoved bliver bedre for det er der ingen garnti om

jeg har søgt uddannelsehjælp men er gift så jeg har fået afslag ?
men

kan det passe at man ikke længere kan komme i flexjob eller noget andet afklarende forløb når man er under 30 ?

hvem vurdere det ?
kan det passe man kun har ret til en indtægt hvis man er gift under 13.000kr før skat uanset om man er syg eller på uddannelseshjælp ?

skal jeg så bare gå i årevis og vente på jeg er gammel nok ti at blive udredt godt nok til jeg kan få en indtægt i fremtiden?
stef8850 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2016, 16:33   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Din mand: er han under eller over 30 år?
Forsørger eller ej?
Hvis under 30 år: har han en uddannelse?
Hvor mange timer arbejder han om måneden?
Hvad er hans løn før skat, men efter atp og amb?

Og ang dig:
Er du forsørger?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2016, 16:50   #3
stef8850
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
stef8850 er ny på vejen
Min Mand er under 30 og uddannet social og sundhedshjælper han arbejder 37timer og nej ingen af os er forsørgere

Vi ønsker at få børn men har igen endnu. Og jeg kan ikke gøre hans løn mere præcis før næste måned da han kun har fået en lønseddel .. på natarbejde og der fik han for 1og1/2 måned på en gang.
stef8850 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2016, 16:59   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Han må tjene 7069 kr + 25,74 kr pr time han arbejder. (Før skat, efter atp og amb).
Det han tjener mere end det, ville blive modregnet din kh sats.

Hvis du vurderes uddannelsesparat (klar til at starte i uddannelse inden for 1 år), vil din sats være 6010 kr før skat.
Hvis du vurderes aktivitetsparat (IKKE klar til at starte i uddannelse inden for 1 år), vil din sats være 10968 kr før skat.

Så hvis han tjener 17848 kr før skat efter amb (de 19400 minus 8%), og arbejder f.eks. 148 timer om måneden, tjener han 6969 kr "for meget", som ville blive modregnet i din sats.

Så hvis du vurderes uddannelsesparat, vil du ikke kunne få noget i uddhjælp.
Vurderes du aktivitetsparat, vil du kunne få cirka 4000 kr før skat. (husk at mine tal er cirka, ud fra de tal du skrev).

Hvordan man får en fod indenfor i systemet, uden at være berettiget til ydelse, har jeg desværre ikke så meget styr på.
Det håber jeg andre kan hjælpe med
Men hvis du får det, og vurderes aktivitetsparat, vil du være berettiget til lidt penge (såfremt i ikke overstiger formuegrænsen på 20.000 kr til sammen).

Husk at så længe du ikke har en indtægt, kan din mand overtage dit skattefradrag. Så prøv at kontakte skat ang den del

---------

Man kan GODT udredes og lignende i retning af fleksjob og lignende, selvom man er under 30 år.
Kommunerne prøver desværre bare ofte at "glemme" dem, der ikke får udbetalt nogen penge, da det er billigere for dem
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2016, 17:14   #5
stef8850
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
stef8850 er ny på vejen
tak for svar jeg vil prøve at ringe imorgen til både min sagsbehandler og kontanthjælp og høre om vi ikke var enigne om at jeg "IKKE VAR klar om 1 år.
og så bede dem omregne min sats

vi har hørt om skatte fradraget men det kan man kun gøre pr 1 januar og så går det for 1 år af gangen så der går desværre et par måneder endnu

men 1000tak for din tid ... det er så skide svært at finde ud af det her system
stef8850 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2016, 17:24   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Håber det hjælper
Som aktivitetsparat er du nemlig berettiget til 6010+aktivitetstillæg, der gør at du kommer op på de 10968 kr før skat.
Man er dog ikke berettiget til aktivitetstillæg de første 3 mdr, hvis der gik mere end 1 uge fra ansøgning, før man blev vurderet aktivitetsparat. Men derefter bør du så være berettiget

Troede at det med skattefradraget kunne gøres for x-antal måneder, og ikke nødvendigvis et helt år o.O
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension