K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2010, 12:22   #1
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
træning

Jeg har været i træningscenter, fordi kommunen syntes det er en god idé.
Der er fys. tilknyttet der nede, og de samarbejder med kommunen og Jobigen. Jeg har skader i nakken og ryggen, så jeg kan ikke lave så mange øvelser med armene. Det gjorde så at jeg kun kunne bruge mine ben (for de fejler jo ingenting), men efter for meget træning har jeg overbelastet mit knæ. Det er blevet skannet, hvor der er væske i det. Så lægen kalder det for et springerknæ.

Lægen siger det er overbelastning. så jeg tænker skal jeg gør noget ved det? altså skal jeg melde det nogen steder? Det er jo under kommunens aktiv-sygemelding, jeg fik skaden.

Fysioterapeuten laver min træningsplan.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 12:44   #2
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Ja for dælen!! Kan blive vigtigt senere.

din sagsbehandler skal øjeblikkeligt have det at vide, så det kan blive indskrevet i din sag - gerne med kopi af lægens udtalelse, hvis lægen vil have penge for den, så få sagsbh til at hoste op med betalingen.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 12:57   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er så en anden mening her fra,jeg plejer at sige du kan tvinge en hest til truget men ikke tvinge den til at drikke..

Det er jo også dit ansvar at passe på dig selv,du har jo trænet for hårdt, og der med skadet dig selv.

Men du skal undreatte sagsbehandler og jobkonsulent hvis du er sygemeldt.
Eller ikke kun tage job hvis der skulle dukke et op nu.

Og så må du altså frem over prøve passe bedre på dig selv,det er kun dig der kan mærke når NOK er nok..

Pas på dig selv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 12:59   #4
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
tak for svaret.

Jeg sagde det i fredags da jeg var til møde med min sagsbehandler, kontaktperson for Jobigen og min bisidder. Og min kontaktperson virkede nemlig underlig, da jeg sagde det lægen havde sagt. Det var ligesom om at det ikke var så godt for kommunen side. Det var derfor jeg tænkte om man skulle gør noget.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 13:23   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, men så har de jo fårt besked om det,så jeg tror bare du skal være bedre til at skåne dig selv,jeg har selv slidegigt i flere og flere led og selv om der er en fys.. i lokalet så er det altså kun os selv der kan mærke når gransen er nået,jeg har også selv svært ved at passe på mig selv,og kommer tit over den grænse hvor det skulle ha været nok.Men man bliver bedre med tiden,tror og håber jeg
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 14:38   #6
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Mølgaard.

Nu ved jeg ikke hvilke skader, du allerede havde inden du startede i motionscenter, men hvis jeg var dig, ville jeg sætte ? ved, om den slags træning er noget for dig.

Da du har skader i ryg og nakke, tror jeg, det er bedst at få styr på det først, evt. gennem behandling/træning, hvor unødige spændinger løsnes og de stabiliserende muskler i ryg og nakke genoptrænes, hvis det overhovedet kan lade sig gøre med de skader, du har.

Jeg forstår nok ikke helt, hvordan din kommune kan foreslå dig at træne i et motionscenter. Troede efterhånden det var almindeligt kendt blandt kommunernes sundhedsansatte og deres samarbejdspartnere, at man skal have en rimelig god balance mellem de stabiliserende muskler og de bevægende muskler for ikke at skade sig selv endnu mere, når man går i gang med træning af den slags.

God bedring.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 07-06-2010 kl. 14:43.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 14:56   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej mølgård -DET KAN KUN GÅ FOR LANGSOMT MED AT FÅ ANMELDT SKADEN!

Kommunen har jo ANSVARET for hvilken aktivitet de sætter dig igang med og i denne sag, har de jo sat noget i værk som indebærer en behandlingsdel = en FORVÆRRING af din situation og IKKE noget der har bragt dig nærmere arbmarkedet, ej heller forbedret din tilstand -vel!

SKYND DIG at anmelde det, du får lige det direkte link:
http://www.jobnet.dk/files/Blanketter/AF40_1.pdf

og så får du også lige linket til Arbskadeforeningen:
http://www.lfa.dk/?m1=1

PLEASE lov mig at gøre noget ved det SNAREST og kan da godt røbe at pt sidder jeg med en sag fra Ringsted Kommune hvor man netop har gjort tilsvarende overfor en borger endda i flexjobordningen og det tilknytttede var selskab var: Quick Care.

Der er selvsagt ingen tvivl om man har ansvaret for sit eget liv MEN når det er sagt har selskabet/kommunen også er ERSTATNINGSANSVAR hvis noget går galt, plan eller ej!

(denne sag jeg hjælper m i Ringsted Kommune går nu videre til AVS egen advokat og det blir spændende at se hvordan den kommer til at foregå, for hvis alt går vel, vil dette nemlig kunne danne præcedens for alle fremtidige "sager" eller rettere diverse tiltag.

Håber ikke mit indlæg blev alt for knudret men alt i alt, SKYND DIG at få det anmeldt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 15:01   #8
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
hej mølgård -DET KAN KUN GÅ FOR LANGSOMT MED AT FÅ ANMELDT SKADEN!

Kommunen har jo ANSVARET for hvilken aktivitet de sætter dig igang med og i denne sag, har de jo sat noget i værk som indebærer en behandlingsdel = en FORVÆRRING af din situation og IKKE noget der har bragt dig nærmere arbmarkedet, ej heller forbedret din tilstand -vel!

SKYND DIG at anmelde det, du får lige det direkte link:
http://www.jobnet.dk/files/Blanketter/AF40_1.pdf

og så får du også lige linket til Arbskadeforeningen:
http://www.lfa.dk/?m1=1

PLEASE lov mig at gøre noget ved det SNAREST og kan da godt røbe at pt sidder jeg med en sag fra Ringsted Kommune hvor man netop har gjort tilsvarende overfor en borger endda i flexjobordningen og det tilknytttede var selskab var: Quick Care.

Der er selvsagt ingen tvivl om man har ansvaret for sit eget liv MEN når det er sagt har selskabet/kommunen også er ERSTATNINGSANSVAR hvis noget går galt, plan eller ej!

(denne sag jeg hjælper m i Ringsted Kommune går nu videre til AVS egen advokat og det blir spændende at se hvordan den kommer til at foregå, for hvis alt går vel, vil dette nemlig kunne danne præcedens for alle fremtidige "sager" eller rettere diverse tiltag.

Håber ikke mit indlæg blev alt for knudret men alt i alt, SKYND DIG at få det anmeldt
Mange tak. Det er også Quick Care, som de kalder i kommunen.
Jeg vil melde det. Det er ikke fordi jeg vil have noget ud af det, men hvis det ikke bliver bedre, så er det ret at jeg har meldt det.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 15:10   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hmm, hvorfor overrasker det mig ikke at det er Quick Care

TAK FOR DIN HJÆLP TIL SELVHJÆLP, mølgård og nej, du har så ganske ret, der er ingen garantier for noget som helst MEN tænk engang, hvis dette kunne i det mindste tvinge kommuner og lign til at TÆNKE SIG OM

Har du brug for yderligere hjælp ang anmeldelsen, er du velkommen til at kontakte mig via pb(er aktivt medlem af AVS Slagelse: http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/ igennem mange år )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 21:47   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mølgaard Se meddelelser
Mange tak. Det er også Quick Care, som de kalder i kommunen.
Så vil jeg, på det kraftigste, anbefale dig at bruge denne sides søgefunktion, og søge på "quick care", så skal du bare se.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skriv under - træning af servicehund LM Fyn Politik og Samfund 7 04-09-2013 16:43
Fitness ring som træning! hboegelund Dit og Dat 1 10-01-2013 12:07
Afklaring, behandling, træning Jørgine Alt det andet 10 04-06-2010 11:38
Aqua træning og Sømmåtte Odenseaneren Dit og Dat 0 12-02-2010 08:50
Fibromyalgi og træning velcro Dit og Dat 3 11-10-2008 21:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension