K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2013, 08:28   #31
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Så må Jan jo som det næste spørge kommunen om en plads i byrådet kan laves om til fleksjob... hvis altså han bliver valgt...

Eller vente med at stille op til han fylder 60 år... Så kan de nemlig heller ikke tage pensionen ala som de gamle pensionister fra før 2003...


Demokratiet har trange kår disse år... hele det politiske system er overtaget af levebrødspolitikere og teknokrater... måske derfor ingen anser demokratiske rettigheder for noget der er værd at kæmpe for mere...




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 09:05   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja men det er vel egentligt også lidt svært....

For ja folk kalder en for paranoid når man skriver hvad der står i loven at man kan frakendes pensionen hvis man kan blive selvforsørgende herunder i et fleksjob....



Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=158074#Kap6
Personligt ville jeg ikke turde udfordre skæbnen, men da jeg læste det denne gang hæftede jeg mig ved det som jeg har markeret med rødt:

"§ 44. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse om frakendelse af førtidspension, hvis der er sket en væsentlig forbedring af arbejdsevnen, som medfører, at pensionisten vedvarende kan være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. I den forbindelse træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, hvorvidt pensionen skal bevares i indtil 3 måneder efter det tidspunkt, fra hvilket frakendelse efter 1. pkt. kan ske.
Stk. 2. Pensionisten kan selv rejse sag om frakendelse af pension.
Stk. 3. Efter det fyldte 60. år kan pension uden pensionistens samtykke ikke frakendes. "


For mit eget vedkommende præsterede jeg 8 timer om ugen i en arb.prøvning/praktik, med helbredsmæssige konsekvenser.

Og dermed må det betyde, at så længe jeg ikke kan præstere mere end 8 timer pr. uge, så er der ikke sket en væsentlig forbedring af min arbejdsevne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 10:15   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Personligt ville jeg ikke turde udfordre skæbnen, men da jeg læste det denne gang hæftede jeg mig ved det som jeg har markeret med rødt:

"§ 44. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse om frakendelse af førtidspension, hvis der er sket en væsentlig forbedring af arbejdsevnen, som medfører, at pensionisten vedvarende kan være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. I den forbindelse træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, hvorvidt pensionen skal bevares i indtil 3 måneder efter det tidspunkt, fra hvilket frakendelse efter 1. pkt. kan ske.
Stk. 2. Pensionisten kan selv rejse sag om frakendelse af pension.
Stk. 3. Efter det fyldte 60. år kan pension uden pensionistens samtykke ikke frakendes. "


For mit eget vedkommende præsterede jeg 8 timer om ugen i en arb.prøvning/praktik, med helbredsmæssige konsekvenser.

Og dermed må det betyde, at så længe jeg ikke kan præstere mere end 8 timer pr. uge, så er der ikke sket en væsentlig forbedring af min arbejdsevne.
Hagen KAN så være, at begynder du at fx udføre frivilligt arbejde, så kan de få den opfattelse, at dine tidligere 8 timer, så kan veksles om til et fleksjob af 1-2 timer om ugen.....
På den måde kan de tage et nyt sæt regler og tillægge dig en arbejdsevne - den er ikke forbedret, men det behøver den heller ikke at være, for at klare 1-2 timer - du spare jo stadig 6 timer...

Det er bla derfor folk skal passe sådan på og træde varsomt.

- men jeg har det nu lige som dig, jeg tør heller ikke begynde på noget, men omvendt, så kan jeg heller ikke, så det giver sig selv. Mit frivillige arbejde 1 - 2 timer om ugen, endte fuldstændig i katastrofe i løbet af ganske kort tid, så jeg tør heller ikke. Min arbejdsevne er jo også vurderet til 0 indenfor alle erhverv, så det ville godt nok også se underligt ud, hvis jeg pludselig kunne bare et eller andet......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 10:21   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
havde ingen effektive timer i min arbejdsprøvning
så man kan godt forstille sig, at inden for de sidste par år
har kommunen virkelig skærpet kravene til en FP, selvom det er er den samme lov
og nu kører det så efter bogen, med den nye reform i hånden.
om det er helt rigtig ved jeg ikke, men når der kun blevet givet 2 FP
i 2012 og min i 2013 efter de gamle regler.
det er ikke mange i en hel kommune.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 13:10   #35
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Det er da godt vi er anonyme herinde

Tænk hvor mange timer der bliver brugt på at hjælpe hinanden, det kan jo også veksles til at vi kan flekse istedet for at modtage førtidspension.

Alle de frivillige ude i handicaporganisationerne det kan også omregnes til arbejdstimer osv. osv. osv.

Det bliver ikke særligt sjovt.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 14:04   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Det er da godt vi er anonyme herinde

Tænk hvor mange timer der bliver brugt på at hjælpe hinanden, det kan jo også veksles til at vi kan flekse istedet for at modtage førtidspension.

Alle de frivillige ude i handicaporganisationerne det kan også omregnes til arbejdstimer osv. osv. osv.

Det bliver ikke særligt sjovt.
Dén tjans napper jeg!! Hvis jeg kan få oprettet et fleksjob hvor jeg kan skrive ca 5 indlæg om dagen fra egen computer, i eget hjem, på det tidspunkt det passer mig, så vil jeg have jobbet pr omgående!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 14:08   #37
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Dén tjans napper jeg!! Hvis jeg kan få oprettet et fleksjob hvor jeg kan skrive ca 5 indlæg om dagen fra egen computer, i eget hjem, på det tidspunkt det passer mig, så vil jeg have jobbet pr omgående!!!!

Men er det ikke der vi er ved at være ?

Så kan de jo se en mulighed for selvforsørgelse, i alle de ting vi laver for at få hverdagen til at hænge sammen.

Laver vi lidt foreningsarbejde ved siden af, er det jo der de så siger vi kan være selvforsørgende eller mulighed for fleks og ingen pension.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 14:24   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er dér vi er ved at være henne - vi er bare nogle stykker der ved, at den slags job eksisterer ikke

Man må bare ikke glemme og hygge sig, og man skal også passe på med at gå over gevind - vi bliver jo stadigvæk nødt til at forlade vores bopæl engang i mellem når vi skal købe ind, besøge andre, har lyst til at gå en tur osv.
Der er jo ingen af os der er nødsaget til at ligge hjemme under dyne,n fordi det er dét, de nye regler lægger op til førtidspensionister gør.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 14:50   #39
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jobbet som politiker er jo ikke lige noget, man kan søge eventuelt med hjælp fra en jobkonsulent. Så han kan heller ikke arbejdsprøves, om han kan klare jobbet, men må tage chancen. Måske det viser sig senere, at han ikke kan klare det helbredsmæssigt og må stoppe. Og så er alle dét klogere. Men måske det netop viser sig at være dén niche, hvor han med hans sygdom kan fungerer, og kan han så oveni blive selvforsørgende med det, er det da kun godt for alle parter

Så selvfølgelig skal den så hårdt omkæmpede ytringsfrihed også gælde en ftp'er! Hvis den politiske ytringsfrihed ikke må omfatte, at ftp'ere kan have et politisk hverv - så bliver næste skridt vel, at ftp'erne mister stemmeretten, for vi må jo ikke deltage alligevel... Har I tænkt over dén mulighed...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 14:56   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JA, Venstres ungdom og LA, er jo af den mening, at folk på overførselsindkomst ikke burde have stemmeret. Så jo, den tanke sniger sig jævnligt ind når man hører om den slags....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension