K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2013, 14:12   #11
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Husleje

Da det hus jeg bor til leje i, gennem KAB blev opført, 1950, var huslejen ca. 110 kr. Da, min mand fik et hus her (vi er begge opvokset her i vores boligforening) i 1979 var huslejen på ca. 785 kr., da jeg flyttede sammen med min mand i 1986 var huslejen ca. 1950 kr. idag i år 2013 er den på ca. 7300 + vand (ca. 60 kr. pr. km3) el, og naturgas.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 14:22   #12
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
1. Nu er det jo kke kun folk på overførselsindkomst som varernes pris stiger overfor... det er over for alle ;-)

2.
Det mælke over-forbrug der er blandt voksne menneske, har et format så det er direkte sundhedsskadeligt.
Mejerierne lykkedes i 50erne, desværre at bilde os ind at vi ikke kan leve uden.


Generelt er fødevarer i Danmark af en meget ringe kvalitet... jeg mener godt det kan betale sig at betale lidt mere for sine indkøb... jeg mener man får mere næring pr krone på den måde.
Det handler blot om at ændre vaner, og spise nye ting, for at sparre.
Helt enig, det er vanvid med alt det mælke-bællen!

Børn skal ha´ modermælk, kalve skal ha´ ko-mælk, og voksne skal da ikke drikke op til flere glas ko-mælk, OM DAGEN, det er tåbeligt og direkte skadeligt.

http://www.alun.dk/sund-kost/maelk-s...skadeligt.html

http://ing.dk/artikel/topforsker-adv...-kraeft-109278

Drik postevand, bliv vegetar, drop chips, slik, cola m.v. - der er megen trøst og vane i det junk man fylder i sig.
BOM er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 15:51   #13
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det her er en tråd om stigende udgifter kontra overførselsindkomster. Ikke hippie debat om mælk. Dine links understøtter dig ikke.
Abraxus er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 16:15   #14
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
@Abraxus:

Din smarte bemærkning vælger jeg at overhøre, men der er en sammenhæng mellem kost, drikke og sundhedsvaner (manglende endda) for folk på overførsel, og ville de kigge lidt på de uvaner, og leve mere sundt, så var der nok flere penge til fornuftige ting, husleje bl.a.

Links er nok overflødige for en som dig, du HAR bestemt dig, ikke?

Men alm. sund fornuft er da også tilstrækkeligt, har du nogensinde set en voksen babbe mælk af mors yver?

Eller en voksen ko babbe mælk af et koyver?

Xxxxxxxxxxxxxxxxx, har ingen kendskab til deres egen krop og psyke, og det bliver sgu´ et problem nu hvor div. sagsbehandlere vil skide dem et stykke, så skal de til at klare sig selv, og tage ansvar, det er udfordrende.

Sidst redigeret af Webmaster; 17-08-2013 kl. 17:29. Årsag: Sprogbrug
BOM er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 16:25   #15
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Da jeg var ung og nyligt flyttet hjemmefra kunne man få en billig lejlighed, hvis man ikke var kræsen, men i dag (ca. 30 år senere) koster de samme lejligheder mere end det dobbelte af dengang.
Det bør den også såfremt huslejen bare har fulgt den generelle prisudvikling i perioden. Men den skulle faktisk være steget endnu mere for at følge med lønudviklingen.
Lejligheden er reelt set muligvis billigere i dag end for 30 år siden. Men svært at sige eftersom der ikke er konkrete tal at forholde sig til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Da det hus jeg bor til leje i, gennem KAB blev opført, 1950, var huslejen ca. 110 kr. Da, min mand fik et hus her (vi er begge opvokset her i vores boligforening) i 1979 var huslejen på ca. 785 kr.
Uforholdsmæssig stor stigning.Den burde kun have været på kr. 611,- i 1979

Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
da jeg flyttede sammen med min mand i 1986 var huslejen ca. 1950 kr. idag i år 2013 er den på ca. 7300 + vand (ca. 60 kr. pr. km3) el, og naturgas.
Uforholdsmæssig stor stigning.Den burde kun have været på kr 3.629,- i 2012




Det er et problem at huslejer gennem årtier har spurtet fra den generelle pris og lønudvikling.
Det skyldes ikke mindst stigende boligskatter. Særligt grundskylden har været på himmelflugt de senere år , en udvikling der vil fortsætte over de kommende år i storbyerne.

I mere solidariske samfund har man valgt at friholde livsnødvendigheder som tag over hovedet , fødevare mm for skattepålæggelse.

Men som jeg ofte har været inde på før , har vi i Danmark en ualmindelig usolidarisk skattemodel hvis vi sammenligner os med mange andre lande.

Udover ovenstående skatter , skiller vi os også ud med et markant lavere personfradrag ( skattefri bundgrænse ) end de fleste andre nordeuropæiske lande , som eksempelvis Tyskland , Frankrig , Storbritannien mv. bare for at nævne nogle få.

En høj skattefri bundgrænse ( som den ses i udlandet ) , er ellers noget der virkelig ville komme lavindkomstgrupperne til gavn. I øvrigt endnu en årsag til det kan være vanskeligt at sammenligne udenlandske og danske lønninger/overførselsindkomster direkte med hinanden.
halse er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 16:58   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det her er en tråd om stigende udgifter kontra overførselsindkomster. Ikke hippie debat om mælk. Dine links understøtter dig ikke.
En debat hvor man ikke søger at løse et problem, men bare konstaterer at det er der, uden at have tænkt sig at gøre noget ved det, kaldes brok.

Nu var det godtnok ikke mit indlæg du kommenterede, men hvad har det med hippie at gøre at mælk ikke bør have en særlig stor plads i den daglige ernæring?
Er det fordi det bryder med den måde mælkeproducenterne har bildt os ind, at verden er skruet sammen på ?

Sidst redigeret af Nøgne tær; 17-08-2013 kl. 17:04.
Nøgne tær er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 17:35   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uha...hvad er der galt med brok...det er fuldt ud tilladt...og er du....Nøgne Tær....ikke interesseret i det....så find en anden tråd...

Dig BOM....hvis du ikke finder en anden talemåde....hurtigt...ja så bør du finde et forum hvor det er tilladt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 17:42   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det drejer sig ikke om at bestemme hvad folk skal bruge deres kostpenge på.. men blot om at når man ikke har så mange, så drejer det sig om at få dem til at strække sig længst muligt.

Og så er det en god ide at kigge på hvad man plejer at købe, og så lave en opdeling i hvad der er essentielt og hvad der er luksus.

Når man så har gjort det, er det ikke det samme som at man ikke må købe luksustingene.. det hjælper bare en til at vide hvor det er let at spare, når der er smalhals en måned.

Mælk er en af luksustingene, det samme er kaffe og chips og saftevand osv osv...

Det er ting man kan cutte uden at dø af sult, hvis det er nødvendigt.

Men det er træls altid at føle at man skal spare, så det hjælper også at finde nogle gode billige retter, som man faktisk godt kan lide.. her i huset elsker vi f.eks hvidkålssuppe.. og ved at spise billigt, bliver der også råd til lidt af luksustingene.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 18:10   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Komælk er til kalve, det giver ingen mening at mennesket er det eneste pattedyr der skal dige fra en ko resten af livet
Glemmer aldrig under Muhammad krisen, hvordan tophistorierne var Arlas kvaler i Mellemøsten!! Men det er seriøst ikke egnet til mennesker - husker hvordan min Far (retsmediciner) fortalte hvordan mælkedrikkers tarmsystem så ud, fyldt med slagger, fedt og klister, og som stank helt forfærdeligt når de lukkede op - han fortalte også, at der er kasein i mælk, det er bla det man bruger til trælim!!
En ko har som bekendt også 4 maver, mennesket har kun en enkelt.
Så der var mælkeforbud i vores hjem, til gengæld dryssede vi sesamfrø på vores mad mm, for at få den kalk vores system kunne omsætte......

Det er så usundt, at det anbefales at man HØJEST drikker ½ liter dagligt. Men smart nok, har de så bildt folk ind, at den halve liter lig med guld og blanke knogler
- at diskuterer mælk med mælkedrikkere, er lige så hæftig som en diskussion om politik, religion og rygning!!!

Men det er korrekt, det er svinedyrt at leve - jeg køber også mælk, men jeg bruger det kun til bagning, sauce osv,
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 17-08-2013, 19:01   #20
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ret beset anbefaler Fødevarestyrelsen en halv liter mælk som passende dagligt forbrug.
Mindre indtagelse kan udgøre et problem for mange jf. samme styrelse.
Det skyldes mælk udover kalk , er rig på mange næringsstoffer.

Jeg er som de fleste danskere også lidt skeptisk i forhold til mælk til voksne. Men holder vi os til myndighedernes anbefalinger , tilrådes det faktisk.

Citat:
Børn og voksne rådes til at drikke mælk

Fødevarestyrelsen anbefaler, at ca. ½ liter mager mælkeprodukt dagligt er en passende mængde for børn over 3 år og voksne.

Den halve liter mælkeprodukt omfatter magre mælketyper som fx minimælk, kærnemælk, skummetmælk og surmælksprodukter. Begrundelsen for denne anbefaling er at finde i mælkens mange værdifulde næringsstoffer særligt kalcium, men også riboflavin, B12, fosfor og jod samt protein af høj kvalitet.
Produkter som soja, havre- eller risdrik kan ikke kompensere for de mange næringsstoffer, der er i traditionelle mælkeprodukter og de kan derfor ikke erstatte mælken i den sunde kost.

http://www.altomkost.dk/services/nyh...ikke_maelk.htm
halse er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Generalangreb igang på overførselsindkomster Henrik Herløv Politik og Samfund 10 28-06-2013 19:23
Udgifter under urbejdsprøvning Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 7 02-03-2013 12:59
Både lønmodtagere og folk på overførselsindkomster får flere penge mellem hænderne jomfruen Politik og Samfund 8 03-09-2009 10:46
Overførselsindkomster= Ingen Stemmeret ? Havedammen Det er da strengt ! 27 20-07-2009 00:09
Tal fra 2008 for overførselsindkomster FlemmingLeer Dit og Dat 20 31-10-2008 18:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension