K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2011, 09:24   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men når kommunerne har ansat JURISTER til ansøgninger; ydelser mv.

Altså vedr. alt fra Beskæftigelselsloven, sygedagpengeloven, kontanthjælpen, serviceloven mv, taber man alt vedr bla. forvaltningsloven og retsikkerhedsloven, som sagsbehandlere i høj grad burde være uddannet i at varetage.

Dette led mangler idag, bla fordi sagsbehandlere ofte intet har at skulle have sagt ift div afgørelser mv.

Jurister arbejder ALENE ud fra lovtolkninger, og det ift hvad der ligger til kommunes fordel.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 09:27   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, du har da en stor pointe i det også, popiea

Hm, ja, tankevækkende og i den grad til stor skade for borgeren der har RET til hjælpen, når denne henvender sig!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 17:29   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
nemli, carmen

Hva med at kontakte fx Politikken og spørge dem om de evt var interesserede i at finde ud af det? Netop i disse valgtider, må det vel være i borgerens interesse og finde ud af hvem af blokkene der reelt vil hjælpe arbejderen/borgeren
...lige en opgave for dig, Buster, du er rigtig meget om dig, erfaren, kompetent, dygtig til at lægge interessante links til os på K10 og har tidligere erfaring med Politiken, hvis jeg husker ret.

Jeg har gang i noget andet med en journalist fra avisen.dk....

Sidst redigeret af Carmen; 06-09-2011 kl. 17:35.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 17:35   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Men når kommunerne har ansat JURISTER til ansøgninger; ydelser mv.

Altså vedr. alt fra Beskæftigelselsloven, sygedagpengeloven, kontanthjælpen, serviceloven mv, taber man alt vedr bla. forvaltningsloven og retsikkerhedsloven, som sagsbehandlere i høj grad burde være uddannet i at varetage.

Dette led mangler idag, bla fordi sagsbehandlere ofte intet har at skulle have sagt ift div afgørelser mv.

Jurister arbejder ALENE ud fra lovtolkninger, og det ift hvad der ligger til kommunes fordel.

VH Popiae
Jeg ved, at østerbro her på K10 har fundet frem til vigtig viden om, hvordan jurister agerer i kommunalt regi...

...håber østerbro popper op her i tråden med bidrag af sin viden, som er i tråd med/udbygger dit indlæg her, Popiae.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 10:54   #25
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, så ka hun lære det, ka hun -at holde sin mund

Carmen, tro mig, jeg har netop gang i en masse ting og jeg har så riiiigeligt, ellers tak for tilbuddet

Håber at nogen herinde vil gribe emnet og gøre et forsøg?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 23:02   #26
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
ti hi, så ka hun lære det, ka hun -at holde sin mund

Carmen, tro mig, jeg har netop gang i en masse ting og jeg har så riiiigeligt, ellers tak for tilbuddet

Håber at nogen herinde vil gribe emnet og gøre et forsøg?
Buster, jeg TROR dig - sus i skørterne i Sorø :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 22:05   #27
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Jeg bliver vred!

Når jeg nu læser WB´s indlæg - så bliver jeg bare så harm, når jeg så samtidig kan se det infame svar Betina Post kommer med

Jeg har ved tidligere lejlighed skrevet til Betina Post, gjort hende opmærksom på de ulovligheder der foregår i kommunerne og i særdeleshed med rådgiverne/sagsbehandlerne.

Jeg har stillet spørgsmålstegn ved hvorfor Dansk Socialrådgiverforening ikke gør noget ved de herskende tilstande indenfor deres stand, for Socialrådgiverforeningens medlemmer forekommer for mig ofte som en flot banditter, tilsyneladende småkriminelle og som en flok mennesker der betragter lovgivningen på socialområdet som et "tag-selv-bord", hvor afdelinger/sektioner alene afgør hvilke dele af lovgivningen man gider beskæftige sig med, efter for-godt-befindende. Tilsyneladende alene for at tryne borgere, der ofte i forvejen er ressourcesvage, syge og/eller desperate og pressede!

Eksempler følger herunder. Og jeg ved godt, at "regeringen beskærer økonomien" og kommunerne er pressede. Ja! Men det berettiger ikke medlemmer til stiltiende og åbenbart over en bred kam dagligt at deltage i ulovligheder på deres arbejdsplads!

Hvor er etikken og moralen som stand? Væk? Og hvad sker der lige for at FORMANDEN forsvarer det med at det er "regeringens skyld at rådgiverne må
overtræde lovgivningen"

Hvis politimesteren eller stationslederne på politigårdene sendte betjentene i byen for at begå tyverier, vold eller røverier, tror du så, de ville sige "Javel"? Det er aldeles tilsvarende...

Tjah, lovgivningen er noget, vi springer op og falder ned på, og skulle borgeren have overskud eller råd til at anke, så får vi jo bare et dask over fingrene. Går den, så går den.. Det synes at være den herskende opfattelse.

Det er grotesk...
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 23:15   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nol;

Jeg har sendt nogle af eks af dokumentfalskerier der har foregået i min sag ind til DR!, Nyhederne.

Dette gjorde jeg ifm,at det kom frem, at der skal tages økonomiske hensyn ved kommunes afgørelser, på at påvise hvordan man idag undgår at tilkende div ydelser, ved blot at "Plante" urigtige oplysninger.

Og dette uden at selv Statsforvaltningen reagere på beviser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 12:10   #29
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Smile

Svar til Popiae:

Jeg er da spændt på at høre hvad du har fået/får ud af det. Jeg har selv masser af eksempler, hvis DR har brug for flere af slagsen
Men det er jo ganske urimeligt at vi lever i et samfund, 2011, hvor man - som sygemeldt borger - skal lade sig nøjes med en sagsbehandling, hvor rådgiver/SB giver urigtige oplysninger, fremhæver og påpeger falske forudsætninger samt overrouler lovgivningen efter bedste overbevisning og med fuld overlæg! Og det endda i et "demokratisk land", hvor der ikke skulle herske skævvridning eller bøjning af lovens regler, hvad enten du er sort/hvid, høj/lav, tyk eller tynd, også selvom du klager eller lader værre med at klage. Her skulle heller ikke være et generelt indtryk af at syge borgere sidder tilbage med en oplevelse af, at man ikke kan få hjælp eller at nogle får hjælp mens andre ikke gør, mens det tilsyneladende er helt tilfældigt hvem der kan få den nødvendige hjælp. Lovgivningen er ellers helt klar defineret på området for sygemeldte! Selv rådgivere/SB´ere burde kende den...
Ønsker alle en god dag, trods regnvejr /Nol
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom der navn på hvad jeg fejler sushjer 1 Alt det andet 112 15-09-2011 13:41
Klagesag Suncil Dit og Dat 4 11-07-2010 00:08
Klagesag vs. afklaring frida At søge førtidspension 2 14-07-2009 11:35
Hvad fejler du? zuza Politik og Samfund 0 17-06-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension