K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2015, 12:28   #31
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Det var ikke personligt ment salsa. :-)

Men du glemmer vist at du allerede lever i et samfund, hvor næsten alt er reguleret.

https://da.wikipedia.org/wiki/Karnovs_Lovsamling

er en meter lang bogrække med regler, love og regulativer. som vi skal overholde. bare for at sætte det i perspektiv.

vores mad blive allerede tilsat alt muligt, fx. e-vitamin som antioxidant. listen at E-numre er lang, mange af dem er påkrævet ved lov.

"...En anden metode er berigelse af forskellige fødevarer med D-vitamin, hvilket blev tilladt i Danmark i 2003.

På DTU Fødeinstituttet undersøgte man i 2010/2011 effekten af at indtage D-vitaminberiget mælk og brød på evnen til at opretholde en tilstrækkelig koncentration af D-vitamin henover vinteren. I alt næsten 800 børn og voksne var inddraget i forsøget.

Halvdelen modtog de berigede fødevarer, således at deres normale indtag af brød og mælk blev erstattet med de berigede fødevarer, mens den anden halvdel fik fødevarer uden tilsat D-vitamin.

Det viste sig, at de personer, der fik D-vitaminberiget brød og mælk var i stand til at holde et D-vitaminniveau over 50 nmol/l hen over vinteren, hvilket indikerer, at berigelse af fødevarer med D-vitamin kan være en mulig løsning til at forebygge D-vitaminmangel bredt i den danske befolkning."

http://videnskab.dk/krop-sundhed/d-v...r-dine-muskler
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 22:49   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
@vovse
De højt uddannede lever generelt 10 år længere end de lavt.
her er d-vitamin sikkert bare en af faktorene.

Problemet er at folk flest ikke får det gjort (måling,d tilskud,måling), ingen i min famile (lav uddanede) tager ekstra d-vitamin.

60% af den amerikanske befolkning har for lavt d-vitamin (og det er sikkert ligeså i danmark). og det sker ikke en dyt, selvom det har været fremme flere gange.

derfor ville små mængder beriget mælk/brød fx. kunne redde liv.

selv vil jeg have mindst muligt tilsætninger i min mad, men her er det bare ved at være et nødvendigt onde
Jeg er gået ud af 10. klasse, har senere taget nogle HF-enkeltfag, har været udenfor arbejdsmarkedet det meste af mit liv.
Altså må jeg vel være, at betragte som lavt-uddannet.

Og jeg tager D-vitamin.

Jeg forstår udmærket begrundelserne for, at komme d-vitamin i nogle fødevarer, og kan også se fornuften i det.
For mit eget vedkommende foretrækker jeg bare, at kunne købe fødevarer uden alt muligt tilsat, så jeg selv kan styre hvad mine børn og jeg skal have indenbords.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Men d-vitamin er jo den stille dræber, da det er noget nært umuligt henføre kræft/abort til d-vitamin mangel.
Der findes vist mange stille dræbere.
Har du nogensinde læst om "fytinsyre"?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 10:30   #33
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Nogle i min familie tager sikkert d-vitamin i form af 5 microgram i en multivitamin pille, jeg skriver "ekstra" d-vitamin. altså i doser der gør en forskel. ;-)

Som jeg forstår dem, har det være muligt at tilføre d-vitamin til nogle fødevare, men fx. arla har oplevet at danskerne ikke vil købe de produkter.
Men det er sikkert bare i en overgangsperiode, i andre sammenlignelige lande har folk ikke de samme forbehold.

Så længe der er en klar mærkning kan jeg ikke se problemet. :-)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 15:34   #34
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
her er en informativ artikel om emnet

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015...olens-straaler
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 20:48   #35
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Jeg får testet mit 3 x om året hos egen læge + 1 gang på Hvidovre. Mit D-vit svinger mellem 12-25, og jeg tager mellem 100 og 120 mikrogram dagligt.
- det er så grundet en sjælden sygdom, jeg har, at det er lavt.

Men jeg tilslutter mig trådstarter. Det er vigtigt at få tjekket, da det også kan give mange unødvendige ledsmerter med lavt d-vit.
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2015, 19:59   #36
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Og husk også børnenes d-vitamin tests.
Har man problemer med at huske det , så kan man tage doserne ugenlig ell. mrd-ligt.
eller som indsprøjtning sågar :-)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 22:01   #37
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Man kan få for meget og for lidt af stort set alt, der kan indtages ... selv sådan noget livsnødvendig som vand kan man få for meget af på flere måder ...

Det bedste er derfor generelt at holde sig inden for nogle kendte referencerammer :-)

Som "deh" skriver kan der være undtagelser fra reglen - en del af dem kan man fx finde med en genom-sekventering eller et SNP-scan, samtidig med at man tager en ​​PKU (hælprøve) ... men hvorfor forebygge, nå der er flere penge og arbejdspladser i af reparere skaderne ... ?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 09:24   #38
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
det er ikke altid til at blive klog på hvad man skal rette sig efter, se her vdr. den nye forskning om d-vitamin

http://jyllands-posten.dk/nyviden/EC...6re-skadelige/

god søndag, nyd solen ( den giver også d-vitamin )
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 15:04   #39
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Kan - muligvis - måske.

være skadelig, i bedste EB overskrift.

den onde medicinalindustri, uhaaa.


"...Derfor anbefaler vi også, at den enkelte patient får en dosis som er afstemt ud fra patientens behov og kostvane"
http://videnskab.dk/krop-sundhed/for...-knogleskorhed

altså få det testet, hvilket er hvad denne tråd har handlet om hele tiden.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension