K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2015, 21:36   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor består det det nye, i lægernes bi-job i arbejdstiden?

Således har det været i alle tider og det er politikerne, som har godkendt det.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/reg...i-arbejdstiden

Regioner: Vores hospitalslæger skal ikke bijobbe i arbejdstiden

Når kommunerne i en social sag kræver "Statusattester" og "Speciallægeerklæringer" i en lind strøm, for at afslutte med en psykiatrisk udredning, lige før en afgørelsen, for at trække afgørelsen ud, hvornår på døgnet bliver disse attester udført?

Enten i privat praksisser eller på offentlige hospitaler.

Efter kl 1800? Nej, de bliver udført i almindelig arbejdstid, på hospitalet, af de læger, som nu har budt ind på sagen eller efter ønske af kommunen, (læs "Lægeshopperne" Arbejdsskadestyrelsen eller patienten selv, som har fået muligheden for at vælge.

Aldrig er der direkte blevet stillet krav om at attesten SKAL være færdig inden en bestem tidsramme. Bla derfor er der mange sociale sager der trækker ud.

Disse attest udskrivende læger har et liberalt erhverv med CVR nr og betaling direkte til privaten, trods alle undersøgelse foregår i arbejdstiden.

Mange overlæger har tilladelse til at bruge både hospitalet og hospitalets personale til sine patienter.

Hvem tror I der skriver selve attesterne? Personalet, naturligvis.

Men regningen går direkte til lægernes private praksis.

Mange læger gør et professionelt arbejde og det kan ikke hidse mig op, fordi politikerne har jo selv godkendt disse regler.

Det er politikerne som skulle gå i enerum og tænke lidt over sagerne. Det er dem som har magten til at godkende og ændre.


EKSEMPEL:

En af mine utallige "Statusattester" blev udført af en ortopædkirurg i arbejdstiden. Velforberedt var denne læge og fortalte mig hvor alvorligt denne sag var og at det drejede sig om millioner af kroner, så derfor skulle alle beviser på bordet.

Det kom der 4 tæt skrevne udsag som jeg punkt for punkt pillede fra hinanden, fordi at jeg fornemmede at denne læge havde skjulte interesser.

Jeg sendte kopi af min klage og dokumentationer til min forsikringsselskab, kommunen, arbejdsgiver, Arbejdsskadestyrelsen samt min foreslåede neurokirurg, som jeg krævede skulle udføre den næste vurdering af mine skader.

Alle accepterede!

Alle kunne acceptere mine påstande om en ubrugelig "Statusattest" krævet af kommunen og Arbejdsskadestyrelsen.

Men havde embedsmænd og/eller politikerne mod nok til at kræve de ca 10.000 kr tilbage for dårligt udført arbejde? NEJ, det gjorde man ikke men betalte endnu en "Statusattest" ved min foreslåede neurokirurg på Glostrup Neurokirurgisk afdeling, som afleverede en klinisk korrekt "Statuserklæring" som der blev betalt endnu ca 10.000 kr for.

Efter regler, som politikerne har godkendt.

Så endnu engang kære politikere, tag selv ansvar for hvad der foregår i sociale sager

Hvad med denne direkte løgnagtige "Statuserklæring" udført at en flittig brugt speciallæge, som i den grad kommunerne har haft glæde af:

http://www.fagbladet3f.dk/temaer/lae...siel-psykiater

Hvad har politikerne tænkt sig at gøre ved det?

Kræver man de ca 10.000 kr tilbage til vores fælles kasse?

Nej, det gør man ikke fordi, at de politikere vi har i dag er for svage og har for lidt indsigt i hvad I har godkendt og hvordan virkeligheden er der hvor syge mennesker færdes.

Undlad at gøre lægerne til syndebukke for jeres egne uvidenhed og manglende indsigt. Tag ansvar!

Hilsen Peter

Bilag

http://www.dr.dk/nyheder/indland/lae...til-hospitalet

Fakta om politiets betaling af læger

DR´s Undersøgende Databaseredaktion har fået aktindsigt i mails og mødereferater sendt mellem politikredsene og Rigspolitiet om blodprøver og detentionsbesøg. Her kan man se, at politiets aflønning af læger er vidt forskellig, og det kan være dyrt:

Nogle politikredse lønner læger for hver gang de tager en blodprøve eller foretager en lægeundersøgelse i detentionen. Det kan give en meget høj timebetaling, når der er mange blodprøver og lægeundersøgelser inden for samme time. Andre politikredse betaler lægerne per påbegyndt time, lægerne arbejder.

Andre steder har politiet lavet en lokalaftale, som giver læger timeløn for at tage blodprøver. Men skal lægen også besøge detentionen inden for samme time, betyder det en ekstraregning oven i timebetalingen for blodprøven.

Omkring hver syvende gang, der skal tages en blodprøve fra en potentiel spritbilist, foregår det på hospitalet. Her er der en vejledende minimumstakst, men ikke en fast øvre grænse for prisen. Det har betydet regninger til politiet på over 2.500 kroner for en enkelt blodprøve. Pengene går direkte til lægen.

Sidst redigeret af phhmw; 17-07-2015 kl. 22:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension