K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2012, 04:54   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja okay, det var måske heller ikke så smart at skrive tandbehandling, kæledyr og flytning som begrundelse, da sådanne ting og udgifter, set med skattebrillen, er ret selvforskyldt.
- her tænker de, søg enkelt udgift til tænderne, kom af med kæledyrene og bliv hvor du er....så er dit problem løst.

Hvis du kan søge igen på et senere tidspunkt, så skal du nok lige have en sparringspartner med ind over, så grundlaget for ansøgningen bliver vandtæt - for du kan jo sagtens være berettiget, men har skrevet alt det forkerte til grund.

Håber for dig, at en runde nr 2 er en mulighed efter et stykke tid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:27   #12
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Har skam haft hjælper på, der har bekræftet tingene overfor skat, jeg har også spurgt andre blandt andet her inde.

Om flytning kan kaldes selvforskyldt, ved jeg nu ikke. Jeg har kun med nød valgt dette sted, hvor jeg fra starten ikke trivedes godt.

Mht. til at søge enkelt udgift til tænderne, var jeg ikke klar over dette. Troede det var noget man kun kunne søge på kontanthjælp.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 16:36   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, alle kan søge hjælp til tandbehandling - også førtidspensionister og folk der arbejder.

Man skal også huske på, at kommuner, SKAT mf, ikke har samme logiske tilgang til tingene. Det der kan gøre den store forskel for os, er ofte bare noget pladder for dem der sidder med reglerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 19:34   #14
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Ja, så er det jo ikke nemt.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 19:39   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, og du vil opleve det samme hvis du søger om hjælp til tandbehandling. Det du anser som faste udgifter, er de ret lige glade med, de vil kun godtage deres egne regler for, hvad der er faste udgifter.....
Klart man bliver forvirret. Og klart det de kommer frem til i form af rådighedsbeløb, slet ikke matcher virkeligheden....

Sidst redigeret af Ninja; 21-11-2012 kl. 20:47.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 20:02   #16
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Så skal man jo nærmest have insider viden
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 22:31   #17
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Ja, så fik jeg brevet med svar på ansøgningen fra skat. Efter den telefonsamtale med afslag, havde jeg bare forventet at det stod på skrift. Men jeg måtte lige læse to gange, for der stod at jeg alligevel havde fået delvis nedsættelse De har også undtagelsesvis taget udgifter til kæledyret med. Flytning og tænder var de altså ligeglad med :| Så de må have deres helt egne kriterier.
Men det må siges at være noget af en overraskelse.
Så er der da kun fem år jeg skal sidde og hakke i det med den gæld, medmindre der sker markante ændringer i min økonomi.

Sidst redigeret af Stueplanten; 13-12-2012 kl. 22:33.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 21:47   #18
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stueplanten Se meddelelser
Ja, så fik jeg brevet med svar på ansøgningen fra skat. Efter den telefonsamtale med afslag, havde jeg bare forventet at det stod på skrift. Men jeg måtte lige læse to gange, for der stod at jeg alligevel havde fået delvis nedsættelse De har også undtagelsesvis taget udgifter til kæledyret med. Flytning og tænder var de altså ligeglad med :| Så de må have deres helt egne kriterier.
Men det må siges at være noget af en overraskelse.
Så er der da kun fem år jeg skal sidde og hakke i det med den gæld, medmindre der sker markante ændringer i min økonomi.
Hvor fedt for dig..tillykke..hvor stor og hvor gammel var din studiegæld og havde du anden gæld? Og er du i job eller hvad?
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 00:37   #19
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
den var på omkring 150k. Jeg er ikke i job men førtidspension.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 10:56   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aii hvor godt, Stueplanten, så skete der alligevel lidt (lidt har jo også ret), særlig hvis man går og regner med slet ingen ting

Før i tiden fik man en 50'er ekstra hvis man var på kontanthjælp og havde hund Hvorfor man så kaldte dem 50 kroners hunde....ved ikke om den regel er ophørt, men sådan var det i 80'erne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt hjælp tak! Tullepigen90 Dit og Dat 7 25-08-2012 16:29
Hjælp til udfyldelse af samtale skema vedr KOL? Indiansummer Alt det andet 5 28-03-2012 10:14
Eftergivelse af gæld/førtidspension Hanna Dit og Dat 19 18-09-2011 09:00
Økonomi skema hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-03-2010 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension