K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2011, 13:49   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Inger Støjberg kender ikke sine egne love

og nu må oppositionen sq da se at komme ind i kampen, snork sover de...

Jeg ved ikke om i hørte samrådet i går om senior førtidspension ellers kan den høres her http://www.ft.dk/webtv/video/20101/sou/18.aspx?as=1 (takker Zuza )

man kan læse om det her hvis ikke man vil høre det hele http://avisen.dk/dyb-kloeft-om-senio...on_142595.aspx

Også kan man sidde og tænke ved de ikke at man allerede i dag selv kan søge en pension efter § 17 nu må de sq tage sig sammen...

Har sendt mail til morten Østergaard Mette Frederiksen og Eigil Andersen som lyder


Citat:
Jeg hørte med interesse i går samrådet omkring seniorførtidspension og jeg undre mig over at ingen kommer med indsigelser når Inger Støjberg mener at det bliver nemmere at få en seniorførtidspension som beskrevet her i avisen.dk

"Seniorførtidspensionen vil blive tildelt på samme kriterier som den nuværende førtidspension. Forskellen er for det første, at man får en afklaring allerede i løbet af et halvt år, og for det andet, at man selv kan søge om en førtidspension," siger hun til Newspaq.

Jeg undre mig over at hun ikke er klar over at det allerede er sådan i dag og hvordan hun kan slippe af sted med at være så u-viden omkring sit eget fagområde

man kan i dag søge en § 17 på forliggende grundlag, disse er faktisk meget brugt kan vi se inde på www.k10.dk og på K10 opfodre vi lige frem folk til det når vi kan se at de er ved at falde i sygedagpenge hullet mange gange på ulovligt grundlag , da man har mulighed for at anke hvis kommunen ikke har lavet deres arbejde ordentligt hvad de desværre ofte ikke har...

Det er ligeledes en der er meget god at bruge til dem som er ægtefælle forsørget og hvor kommunen sylter deres sag for på den måde kan man igen få gang i sin sag, hvad vi desværre ofte ser at der ikke er når først man bliver forsørget af ægtefælle ..

Så ergo i loven er der allerede den mulighed som Inger Støjberg bruger til at retfærdiggøre en senior førtidspension og jeg håber da at man fra div politiske partier er klar over dette, for lige nu virker det unægtelig usikkert at være syg i DK når man har den opfattelse af de lovgivninger der er, ikke engang kendes af lovgivere ...

Indsætter loven som den er i dag



§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126569#K3



man må unægtelig tænke sit når man som borger sidder og høre et samråd og udtaler fra en beskæftigelsesminister som indikere at hun ikke er klar over dette ... !!!

med venlig hilsen
Heidi

www.k10.dk
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 15:03   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Rigtig godt gået Hejdien

Hvor er det godt der er nogle der holder styr på hvad Støjberg laver. Og især når hun heller ikke selv har styr på det

Seniorførtidspensionen vil blive tildelt på samme kriterier som den nuværende førtidspension. Forskellen er for det første, at man får en afklaring allerede i løbet af et halvt år, og for det andet, at man selv kan søge om en førtidspension," siger hun til Newspaq.

Man bliver dybt frustreret over det ikke har mere styr på det. Og tror de selv på en seniorførtidspension kan klares på ½ år
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 15:24   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror nu at senior førtidspension bare er spin for at kunne fjerne efterlønnen. Men desværre tror jeg de fleste hopper på den.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 16:29   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Efter et overstået raserianfald , kan jeg se nu klart, at regeringen og kommuner ( den same grøft ), siden 2007 frem til nu, har øvet sig på sociale klienter, og nu er de gået til angreb for fulde gardiner. , med deres målrettede reformer.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 16:35   #5
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser

Og tror de selv på en seniorførtidspension kan klares på ½ år
Ja de giver da bare et afslag - det er jo ikke meningen nogen skal på den ydelse.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er fortsat en god forretning for kommunen at snyde sine egne borgere. phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2012 10:34
Inger Støjberg!!! Gaaab Politik og Samfund 3 06-04-2011 09:21
Regeringen revses af sine egne. Stella Politik og Samfund 3 09-02-2009 18:49
Fredags-grineren: Venstre beskæftiger sine egne zuza Politik og Samfund 0 14-03-2008 16:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension