K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2008, 23:17   #31
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Jeg kender en, der kender en, som har gået og sagt "nu spiller jeg lidt her og jamrer lidt der"...imens fik vedkommende godt med spiritus og baner...vi snakkede om det og var forundrede over at nogle gør sådan. Vi snakkede også om at vedkommende da umuligt kunne få en pension hjem på de vilkår.

I sidste uge får jeg så at vide at vedkommende har fået pension...så jo, der snydes på alle områder.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 23:33   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tonen i denne tråd er ikke ok , man bedes gå efter bolden og ikke manden, dette går for flere i tråden...

Hvis tråden skal fortsætte så gælder det ... tal ordentligt og debattere emnet.

Ellers vil tråden blive låst.
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 00:05   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ønsker pludselig jeg var en skuespiller så jeg kunne fake mig til en pension

Just kiddin'! Nej, men jeg kan slet ikke forstå hvordan det kan lade sig gøre, synes de tjekker rimelig meget, og selvom jeg ikke har noget at skjule, så synes jeg de tjekker ALT for meget...faktisk så meget at end ikke sandheden rækker!! I mit eget tilfæde leder de efter noget der ikke er eksisterende, nemlig svindel, og det er både sårende og krænkende når de indirekte siger at det hele er bedrag, og man samtidig kan læse mellem linjerne at de tvivler. Og hvad værre er, når de også tvivler på min egen læge og på psykiateren. Føler ofte at de til hver en tid vil tildele mig en Bodil/Oscar for bedste hovedrolle og min læge/psykiater en for bedste biroller i kategorien 'Går den så går den'....

Jeg er modstander af svindel, men er kender dog, at overdrivelse kan fremme forståelsen. Man kan ikke underspille sin rolle i systemet, for så bliver man fejlvurderet og kastet ud i projekter man ikke kan magte. Derfor kan jeg godt selv overdrive i en situation hvor jeg egentlig har det okay i nu'et, men det er ikke for at snyde, men mere for at sikre mig i fremtiden mod situationer jeg ved jeg ikke kan magte når jeg har det skidt. Og da jeg har det mere skidt end godt, så har jeg ikke betænkeligheder ved det...

Selvfølgelig snydes der i systemet, der snydes med pensioner, flex, kontanthjælp, fagforening, børnepenge/bidrag, boligsikring, ægteskaber mm. Et system kan ikke unsige sig at have huller, og er der huller vil der altid være et fåtal der smutter lige igennem og dermed springer over køen. Det gør ondt, det er tarveligt og småligt, samt det kan være svært at få øje på retfærdigheden når man erfarer det sker, men der vil jeg så holde på at jeg selv sætter en ære i at vente i køen og tage de kampe der kommer når man venter (på Gud ved hvad) og at min vej til målet også er af betydning for mig selv som person - det føles okay at kæmpe for sin sag, jeg kæmper retfærdigt og med åben pande - bare surt når kommunen går efter bæltestedet og ellers hænger i ringhjørnet, men jeg gider ikke hidse mig op over folk der svindler.
Jeg er sat ud af skak på SÅ mange områder i mit liv, men min ære har jeg dog beholdt. Tror kun det er folk uden ære og selvrespekt der spinder guld vundet på bedrag.
Og mon ikke de senere får en lidt ulden smag i munden?....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 00:16   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
heleneKr helt enig

Svindel kan man aldrig komme ud over og desværre er det så dem som 110% reelt og ægte har brug for hjælpen der må betale , der er jo det problem her til lands at man er skyldig indtil det modsatte er bevist...

ergo du er skyldig i at ville snyde systemet indtil det er bevist at du ikke er skyldig ...

he he kunne være et sjovt billede nede i brugsen ikk ?

vi har så og så mange der stjæler , derfor er vi lige nød til at kropsvisitere ALLE kunder, for heller behandle en kunde for meget dårligt end at lade en tyv slippe fri...

Da jeg var rask og betalte mit til skattekassen (og guderne skal vide at det var i mange år) der havde alle travlt med at fortælle mig hvor godt det var at jeg betalte min skat for det ville komme mig og andre til gavn, jeg var med til at betale til fællesskabet og til dem der ikke var så heldig som jeg ....

Så skete der bare det som ingen af os regner med sker ....

jeg blev en af dem der fik brug for fællesskabet , men nu begyndte hele livet pludselig at dreje sig om at jeg skulle bevise at jeg ikke var ude på at snyde mig til en livslang ferie ...

dem der tror at det er en ferie måtte til hver en tid gerne prøve mit liv det er helt sikkert og helene kan kun give dig 110% ret i alt det du skriver....

og de er svindlere ja det er der da , lige som alle andre steder....

Men de største svindlere er og bliver i mine øjne kommune og stat, hvis jeg svindler så har de til hver en tid mulighed for at retsforfølge mig , hvorimod jeg er låst helt fast og kan have nok så meget ret, men der er ingen måde jeg kan komme efter dem på ....

(kig på de helt klokke klare eksempler med masser af dokumentation Lena og Benny G )
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 00:37   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis - også lige mine tanker!

Det er sårende når kommunerne må snyde legalt. For det ér jo snyd at tilkende folk et flexjob selvom de reelt burde have førtidspension, og så oven i købet ikke engang kunne skaffe dem jobbet.
Det svare lidt til man bliver godkendt i banken til at købe hus for XX millioner og samtidig sælger banken ens ejerlejlighed. Og så findes huset ikke! - ellers skal man selv ud og forhandle med husejerne, for ejendomsmæglerne vil kun handle med kontante købere.
Begge grupper bliver unødigt afhængige af andre på baggrund af lovning om noget der ikke eksistere i det omfang man blev lovet....
Så er det man er legalt pasifiseret.

Må op og læse lidt i de ovennævntes tråde....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 12:36   #36
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg er sat ud af skak på SÅ mange områder i mit liv, men min ære har jeg dog beholdt. Tror kun det er folk uden ære og selvrespekt der spinder guld vundet på bedrag.
Og mon ikke de senere får en lidt ulden smag i munden?....
jo ulden smag i munden, det kan du tro, jeg har desværre også mødt nogen i min tid i systemet, og ser hun mig, kommer der en ulden smag i munden på hende som kan ses langt væk, hun vil slet ikke se på mig, gør alt for at kigge den anden vej


jeg er har da følt at det var skide uretfærdigt, her gik jeg og kæmpede og så kommer sådanne en skid og der bare forstå at råbe op og beklage sig, og kendet nogen som kender nogen ved kommunen , bræk knap

det kan jo i en lille kommune, hvor er jeg glad for vi har fået stor kommune så dette ikke kan så nemt ske, med nogen kender nogen , så de kommer nemmer igemmen systemet end andre
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lovhjemmel til at lyve?? einstein Politik og Samfund 21 01-08-2012 12:12
Må en sagsbehandler lyve? Gazellen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 12-02-2012 22:10
må en sagsbehandler lyve om din sag skivehansen Spørgsmål ang fleksjob 7 11-01-2012 00:33
Danmark dømt ved ret i Strasbourg Fussen Dit og Dat 2 23-01-2009 14:07
KOMMUNE DØMT FOR SMØL kitter Din historie 0 30-01-2008 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension