K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2012, 17:36   #1
Aqua77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Aqua77 er ny på vejen
Er der nogen mulighed for tandlægehjælp?

Hej,
jeg er på 3. År sygemeldt med depression, angst og stress. Jeg er i behandling og det er små fremskridt men det gå langsomt. Jeg på sygedagpenge, som kommune har meddelt de vil stoppe sygedagpenge da min behandling varer udover de 2x52 uger de kan forlænge. Der kør imidlertid en arbejdsskadesag og jeg derfor på sygedagpenge 'på lånt tid' da de kan ik stoppe dem før sagen er afgjort.
Jeg har så vært til tandlæge idag og få og vide at jeg skal ha lavet operation på ca 8 tænder hvor tandkød skal trækkes ned igen over tandrødderne. Det vil koste 12000 kr. Som jeg selfølig ikke har og ikke har mulighed for og skaffe(
Er der noget tilskud man kan søge hos kommunen?
Jeg fortalte tandlæge at de penge havde jeg ikke og jeg ville nok snart kom på kontanthjælp og har derfor ik mulighed og skaffe dem. Man hun sir det vigtig det bliver lavet, for ellers blir det værre og værre med tandkødet trækker sig op og det vil gå ud over knoglerne til sidst
Nogen der har kendskab om der mulighed for noget hjælp her?
Beklager hvis det er lidt rodet er desværre ik været så god til formuler mig efter jeg blivet syg... På forhånd tak
Aqua77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 17:55   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske det kan lade sig gøre efter § 81 eller 82 i Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik

Der står følgende:

Citat:
Hjælp i særlige tilfælde
Enkeltudgifter
§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person,
som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse
af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden.
Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses.
Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses,
hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
Sygebehandling m.v.

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende,
der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne.
Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet.
Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem.
Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem,
og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=140126#Kap10

Du kan da prøve at søge og du skal lige huske at få afgørelsen på skrift....ihvertfald hvis det er et afslag..

Lad dig ikke spise af med at de mundtligt bare siger at det kan ikke lade sig gøre...

Forlang en afgørelse på skrift...så du kan være sikker på at det ikke bare en en medarbejder der bare siger nej uden at de egentlig har undersøgt om det faktisk kan lade sig gøre...

Håber det giver mening...

Måske det ville hjælpe hvis du kunne få noget på skrift fra din tandlæge ang vigtigheden i at få det lavet og hvis du ikke får det lavet....at så går det helt galt med dine tænder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 18:05   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Den nye finanslov for 2013 er vedtaget - i den indgår økonomisk hjælp til sådan en som dig og mig med en meget lille indkomst.
Som jeg har forstået det skal du skal fremover betale de første 600 kr hvis du er ung under 25 - og 800 kr af regningen når du er over 25
Kommunen bør kende reglerne for 2013.

Din tandlæge burde allerede nu være behjælpelig med at søge støtte til din tandbehandling hos kommunen . Det økonomiske overslag hun har lavet skal sendes til kommunen , hvor du anmoder om hjælp til enkeltydelse § 81 og 82

Du henter skemaet vedr. enkeltydelse på kommunen eller på kommunens hjemmeside. - du har efter de nuværende gældende regler ret til økonomisk hjælp.

Indtil de nye regler træder i kraft


Hvis jeg var dig ville jeg starte ansøgningen, og så se hvad der kommer ud af det.- Tandlægen bør vente med at igangsætte behandlingen til du har klar besked fra kommunen. Afslag på hjælp eller bevilling af ydelsen.

Kan se at Web har givet dig et meget klart svar på hvordan tingene er skruet sammen.

Held og lykke med at få ordnet bisserne

Sidst redigeret af maruus; 14-11-2012 kl. 18:19.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 18:38   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Den nye finanslov for 2013 er vedtaget - i den indgår økonomisk hjælp til sådan en som dig og mig med en meget lille indkomst.
Som jeg har forstået det skal du skal fremover betale de første 600 kr hvis du er ung under 25 - og 800 kr af regningen når du er over 25
Kommunen bør kende reglerne for 2013.

Din tandlæge burde allerede nu være behjælpelig med at søge støtte til din tandbehandling hos kommunen . Det økonomiske overslag hun har lavet skal sendes til kommunen , hvor du anmoder om hjælp til enkeltydelse § 81 og 82

Du henter skemaet vedr. enkeltydelse på kommunen eller på kommunens hjemmeside. - du har efter de nuværende gældende regler ret til økonomisk hjælp.

Indtil de nye regler træder i kraft


Hvis jeg var dig ville jeg starte ansøgningen, og så se hvad der kommer ud af det.- Tandlægen bør vente med at igangsætte behandlingen til du har klar besked fra kommunen. Afslag på hjælp eller bevilling af ydelsen.

Kan se at Web har givet dig et meget klart svar på hvordan tingene er skruet sammen.

Held og lykke med at få ordnet bisserne
Finansloven er ENDNU IKKE vedtaget !
Så vidt jeg forstod tandlægeordningen så ville man under 25 får dækket HELE regningen over 600 mens dem over 25 ville få 65 % af regningen over 800
Men det er vist kun kontanthjælpsmodtager.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 18:41   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det der med tandlæge hjælp i finansloven...er det ikke kun for dem på kontanthjælp...eller kan folk på sygedagpenge også få del i det....

Ellers skal trådstarter jo selvfølgelig vente til han/hun er kommet på kontanthjælp med at få tingene lavet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 18:50   #6
Aqua77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Aqua77 er ny på vejen
Mange tak for jeres tilbagemeldninger
Aqua77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 21:00   #7
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Ellers skal trådstarter jo selvfølgelig vente til han/hun er kommet på kontanthjælp med at få tingene lavet...
Enig , jeg var for konsekvent - men der skrives om et forventeligt stop af sygedagpenge . Ved desværre ikke om det gælder for sygedagpengemodtagere.

Det må kommunen give svar på , når finansloven bliver endeligt vedtaget.
Uanset hvad kan det altid betale sig at søge om økonomisk støtte til tandbehandling.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:34   #8
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

måske du kunne snakke med din tandlæge om at blive henvist til en tandlægehøjskole .. det er meget billigere, og dog kræver det nogen tålmodighed at blive behandlet der .. men faktisk meget hyggeligt at være af sted ..
du kan læse meget mere på deres hjemmeside
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:47   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Gør som web har skrevet.

Du skal starte med at få et skriftligt overslag fra din tandlæge, og så skal du bede din kommune om et skema til ansøgning om hjælp til enkeltudgift.

Så udfylder du skemaet med det der nu kræves og afleverer det på kommunen.

Og uanset hvad du skal aflevere på kommunen, så anbefaler jeg, at du afleverer det personligt ved skranken og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis du får afslag på hjælpen, så bør du anke det, inden 4 uger, for ofte gives afslag ud fra devisen "går den, så går den".

Jeg har søgt om tandlægehjælp på denne måde en del gange, mens jeg var på kontanthjælp fik jeg det gerne hvis regningen var på 5.000 eller mere.

Nu hvor jeg er på fp kan jeg ikke få hjælp til en bro til 12.000.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 23:00   #10
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Gør som web har skrevet.

Du skal starte med at få et skriftligt overslag fra din tandlæge, og så skal du bede din kommune om et skema til ansøgning om hjælp til enkeltudgift.

Så udfylder du skemaet med det der nu kræves og afleverer det på kommunen.

Og uanset hvad du skal aflevere på kommunen, så anbefaler jeg, at du afleverer det personligt ved skranken og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis du får afslag på hjælpen, så bør du anke det, inden 4 uger, for ofte gives afslag ud fra devisen "går den, så går den".

Jeg har søgt om tandlægehjælp på denne måde en del gange, mens jeg var på kontanthjælp fik jeg det gerne hvis regningen var på 5.000 eller mere.

Nu hvor jeg er på fp kan jeg ikke få hjælp til en bro til 12.000.
ja hvor er vi det er da mærkeligt - at man er så udskudt at man ikke kan få hjælp til det ?????
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp Diablo Alt det andet 3 26-05-2013 08:10
Tandlægehjælp Atheist87 Alt det andet 20 26-01-2011 23:19
tandlægehjælp superkok Alt det andet 18 28-01-2010 01:38
tandlægehjælp???? c.l.e.o. Alt det andet 5 24-10-2009 19:49
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension