K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2012, 12:58   #1
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
partshøring fleksjob

hej

er ved at læse ressourceprofil igennem og er stødt på:

virksomhedskonsulentens udtalelse

på det foreliggende og det kendskab undertegnende til sagen og den aktuelt arbejdsmarked situation vurderes ikke at en virksomhed-arbejdsgiver vil tilbyde ansættelse på særlige vilkår. I denne forbindelse opmærksomheden henledes på, at hendes psykiske og fysiske begrænsninger medfører, at hun ikke kan påtage sig et arbejde i et hvert erhverv på grund af hendes lidelse, udvidet skånehensyn og den beskedne rest arbejsevne ”såfremt denne overhovedet findes” derfor vurderes hun ikke revaliderbar og vurderes ikke at kunne opnå selvforsøgelse ved indtægtgivende beskæftigelse med særlig vilkår.

sagsbehandlers udtalelse hvorfor fleksjob på få timer

virksomhedskonsulenten finder det ikke muligt for xxxx at blive selvforsørgende på særlige vilkår pga. det lave timetal som hun magter erhvervsmæssigt.

hva tror i de mener
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 13:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo svært at vide hvad de mener....men....

Hvis man ikke kan blive selvforsørgende....og ej heller under særlige forhold....ja så er det førtidspension....

Du kan selv læse i lov om social pension under paragraf 16 hvad der kræves https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=142132

Citat:
2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 13:20   #3
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Du sidder bar nøjagtigt samme sted som utroligt mange andre:

hvis det havde været 14/11 2011 havde du fået pension , men fordi det "næsten " er 2013 kan man kun få pension hvis man er død eller yderst tæt på ! ALT hvad der kan kravle på arbejde SKAL afsted (selvfølgelig overdrevet!!!)

Men pointen er at de helst vil have så mange som muligt i fleks og så lidt og om ikke ingen på pension!!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 13:33   #4
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
ja jeg sidder i klemme.

for mig selv vil det bedste være at få en førtidspension men så tæt på 2013 bliver det svært.

kommunen vil have mig fleks med få timer og på sigt kan det være at jeg kan arbejde lidt mere, når der falder ro over det hele.

mit problem er at min sygdom ikke tåler stress overhovedet. (tinnitus og lydfølsomhed).

så kan man sætte krav til kommunen om at de som i finansloven skriver at kommunen kan ansætte en og skaffe et arbejde. og at jeg slev siger til hvis jeg bliver klar til at arbejde lidt mere..

grunden til det er at jeg har et sted jeg gerne vil hen på 5 timer og de måske gerne vil have mig.

hilsen nielsen69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:24   #5
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig korrekt:

Men hvis du har et tilbud om job på 5 timer så er der jo ikke noget problem??!!!

eftersom du sidder med din RP lige nu har den jo ikke været på møde inu!
Så der kan nemt gå 14 dage til 1 måned mere. Så har vi den 1-15/12 .
Du bliver så tilkendt fleks med virkning fra 1/1 2013 og så skulle alle jo være glade!!??
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:50   #6
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
min sag skal op på et møde den 22 november.

der hvor jeg gerne vil hen hvis det ender med fleks skal have ny leder i foråret og det er ikke sikkert vedkommende synes det samme som tidligere leder.
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
partshøring?? Sommerfugl77 Spørgsmål ang fleksjob 6 15-09-2012 11:24
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring Pixeline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 55 11-03-2012 19:04
Partshøring Adam SR Alt det andet 6 20-03-2011 17:24
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension