K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2012, 20:19   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
patientforsikringen.

Jeg er blevet fejlopereret (fået skåret en del over som ikke skulle være rørt ved) i min arm under en simpel operation.

Min arm er nu nerveskadet og jeg har meldt det til patientforsikringen.

Hvordan udregner de méentab ?

Og hvad lægger de vægt på i bedømmelsen af skaden ?

Kan læse mig til at man ikke behøver at være berettiget til erstatning trods fejl/uheld udført af læge.

Er der nogen af jer som har haft gjort brug af patientforsikringen som vil fortælle om deres sag?
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 22:08   #2
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Jeg er blevet fejlopereret (fået skåret en del over som ikke skulle være rørt ved) i min arm under en simpel operation.

Min arm er nu nerveskadet og jeg har meldt det til patientforsikringen.

Hvordan udregner de méentab ?

Og hvad lægger de vægt på i bedømmelsen af skaden ?

Kan læse mig til at man ikke behøver at være berettiget til erstatning trods fejl/uheld udført af læge.

Er der nogen af jer som har haft gjort brug af patientforsikringen som vil fortælle om deres sag?
Jer er selv fejlopereret i hoften med nerveskade som følge. Jeg er gangbesværet og har mange smerter.
Patientforsikringen har sat min men til 8 % =ca.65000 (som jeg har anket)foreløbigt har jeg fået 850000 kr. i erhvervsevne tab.og 35000 i medicinudgifter.det bliver regenet nøjagtigt ud når min sag ved kommunen er afgjort.

Det er ikke i men % der er det store at "hente" da det "kun" er ca.7000 pr. men og en arm måske kun tæller 5-10.

Dit erhvervsevnetab kan derimod blive til en god slat penge .alt efter hvad du lavede før skaden!!??

Min sag er endnu ikke helt færdig kørt og har til dato varet i knap 3 år.

Find dig en god erstatningadvokat da det ikke er nemt selv at holde styr på alle papirene. Held og lykke
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:39   #3
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Hvor meget arbejde du inden og var du sygemeldt længe eller? Er du på job igen?
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 19:35   #4
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det lyder interessant.
Min mand har mistet sin erhvervsevne efter operationsskader. Er kommet på FTP, og erstatningssagen kører stadig - dog kun på andet år.
Det er et utrolig sejt system at kæmpe op imod. Først venter og venter man. Så kommer sagen endelig på lægemøde - hvor man finder ud af at der mangler sagsakter, det kunne vi godt have fortalt dem for længe siden. Men det viste også med al tydelighed at de ikke havde læst hvad vi selv havde sent ind til dem om sagen - for så havde de set hvad der manglede. Vi måtte så selv fremsende de manglende sagsakter fra Frederikshavn Sygehus - da sygehuset nægtede at fremsende oplysningerne!!!
Og lige for tiden sker der nada hos dem - de har nemlig sommerferie!!
Jeg er blevet lovet nyt i sagen efter august måned.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 16:26   #5
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Hvor meget arbejde du inden og var du sygemeldt længe eller? Er du på job igen?
Jeg var chefsælger.(med personaleansvar) og jeg er p.t. stadig fuldt sygemeldt men i arbejdsprøvning. Sansynligvis ender det med et fleksjob med noget administrativt på omkring 2-2,5 time dagligt.

Det kommer somsagt meget an på hvad du lavede da du kom til skade og hvor meget det påvirker dine fremtidige jobmuligheder.

I mit tilfælde blev ALT vendt op og ned.

Men stadig: allier dig med en advokat!! De vil også kunne fortælle dig med det samme om der ER en sag eller den er "tynd"

De er slet ikke så dyre feks min:
ingen erstatning= 0 kr.
til dato har min kostet 27500,00 kr. men han har jo også "hentet" en lille million.

Jeg VED at jeg ikke selv ville kunne kører min sag da det er enormt recurcekrævende.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 18:23   #6
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ok..

Jeg var/er syg inden (jeg blev dog opereret for anden ting end sygdommen) og arbejder "kun" 14 timer om ugen i ordinært arbejde (har fået 3x afslag på fleksjob)

Jeg var på arbejde 10 dag efter operationen ( med armen i gips og skinne) og nej det var ikke optimalt og jeg skulle være blevet hjemme :O(.

Jeg kører pt (har gjort i snart 5 mrd) 40 km om ugen til genoptræning.

Der er skrevet om den fejl lægen fik udført under operationen og den efterfølgende anderledes periode derefter med gips, skinne og intensiv genoptræning ( det skulle kun have taget max. en uge efterflg) i journalen.

Jeg har nu refleksdystrofi i hele armen :O) (det er så ondt, så ondt :O(

Jeg forventer ikke det store, men min ergoterapeu, samt reumotologt har anbefalet mig at melde det til pat.fors.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 12:47   #7
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Som i kan læse ovenstående har jeg en sag i patientforsikringen.

Hvordan skal jeg gøre dem opmærksom på at tilstanden nu er kraftig forværret og at jeg nu bliver sygemeldt fuld tid?

Det er nu vandret ned i venstre ben :`o( ( de troede at jeg havde fået en blodprop i benet pga det var hævet, sortblåt, koldt og gjorde sååå ondt:O(

Min arm bliver også værre og værre og speciallægen siger at det er op ad bakke. (diagnosen er refleksdystrofi i fbm. traume)

Jeg har kun hørt fra Pt.fors. en gang ifb. med at de sendte en status som var udfyldt at en overlæge på det hospiatl jeg er blevet opereret på.

PFT.
Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 14:56   #8
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Hej

Det er jeg da ked af at høre

Du skal bare ringe(der står en kontaktperson på dine papire eller skrive til patientforsikringen (husk dit sagsnummer) .
Det bedste du kunne gøre for dig selv er at sætte en advokat på det(de er ikke så dyre) jeg har ikke kræfter til at køre sag og kommune og samtidig passe på mig selv!!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 17:07   #9
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det er desværre nødvendigt at sætte advokat på en sådan sag.
Min mand fik tildelt en latterlig lille erstatning, erhvervsevnetabet er vi slet ikke kommet til endnu.
Vi fik at vide, at vi skulle være glad for at de overhovedet havde anerkendt hans skade, og givet 5 % men.
Jeg ankede erstatningen samme dag, satte advokat på sagen. Så skete der lige pludselig noget. Patientforsikringen trak sagen tilbage fra Ankenævnet - da de kunne se, at de ikke havde behandlet sagen korrekt. De havde stort set intet foretaget sig i sagen.
Men nu hvor der er advokat på sagen er der næsten ingen grænser for hvor samarbejdsvillige de er blevet. Der skal endda laves speciallægeerklæring på hans nuværende tilstand, alle skader undervejs o.s.v. Ting som jeg har himlet op overfor dem om det sidste halve år uden held.
Men advokat på - så sker der lige pludselig noget.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 18:41   #10
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Jeg blev fejlvurderet i 2001 mht mit overrevet ledbånd i højre håndled. Så jeg har intet kunne få fra patientforsikringen, da de mener da Holstebro Sygehus ikke kunne gøre det bedre, trods at det var tydeligt at min ene knogle sad løs. Så som nogen sige, få en advokat på med det samme, så er du sikker på du får den hjælp du har brug for .
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Patientforsikringen ErikS Alt det andet 9 25-12-2012 07:06
Patientforsikringen joka Den nyttige viden vi alle har 3 13-02-2012 14:20
Patientforsikringen boowam Alt det andet 0 01-12-2011 10:50
S 5636 - Om sagsbehandlingstiden hos Patientforsikringen. Webmaster Politik og Samfund 0 22-08-2007 00:30
S 5635 - Om sagsbehandlingstiden hos Patientforsikringen. Webmaster Politik og Samfund 0 22-08-2007 00:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension