K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2010, 09:05   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hvad er meningen ?

Hvad er meningen om det her ?

Jeg er visiteret til flex for 3 gang men denne gang til 12½ time mange hendsyn og evne svare til 10 timer .

Jeg er visiteret for 5 månder siden, og er nu hos anden aktør.

§ der er brugt er§ 73 c stk 2 og § 74 c J.V.S. sagde de skulle hjælpe med at finde arbejde.

Men jeg har 12½ time på 5 dage og nu vil de have da jeg skal komme med nogle stæder jeg syntes kunne være HYGGELIGT at være for at afprøve om jeg måske kan 3 timer om dagen med en onsdag fri.

Jeg er smerte plaget og køre hurtig træt så mener selv at dte bliver sværet af holde den ½ time eks.

Og syntes det er noget P . . at jeg så enlig skal afprøves igen,men hvad her de tænkt sig på sigt her i arfaringer med den slags ekster afprøvninger lige efter en visitering.
Jeg døjer med ekster smærter når jeg arbejder ,og det tager ofte 3 til 4 månder at komme over en afprøvning.hvad kan jeg sige eller gøre for at undgå her håbeløse forsøg som jeg mener det er ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 09:17   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Søge en 17´ner vel??? PÅ mig lyder det vitterlig som om du bare ikke kan arbejdsmarkedet mere, altså 10 effektive timer, med skånehensyn, hvem vil ansætte "sådan en" du kan jo ikke en gang tjene din egen løn hjem. (er det ikke ca 12 der skal til for at det kan betale sig?)

Men måske du har været over en 17´ner?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 09:38   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Næ, nej ingen forsøg med 17 der er skrevet af anden aktør i profilen at jeg stadig har noget at byde en arbejdskiver ,og at der derfor ingen grund til pension..

Der gives jo heller ikk bare for at arbejdes market ikk lige kan bruge en nu.
men jeg orker ikk en ligegyldig afprøvning igen .det har jeg jo lige været i..

Menden kunsulent jeg har nu hos anden aktør,skriver alt ned ,hun siger på et tidspunt hvordan ville du have det med en pension,og jeg sagde det ville være ok med mig ,der jo aligevel ingen der vil bruge mig...og så skrev hun pension på sit papir og jeg sagde det behøver du altså ikk skrive, men det var bare stik ord til hende selv,men jeg er jo bange for hvordan hun vil bruge det stik ord.

Måske er det bare mig der er blivet mistroisk,men hvis jeg ikk kommer i arbejde er jeg da bange for at hun skriver "hjem " om da det ikk lykkers for de jeg ønsker en pension,og det har jeg jo ikk sagt.

Og det med at finde et par stæder i nærheden af hvor jeg bor,der kunne være hyggeligt ,jeg er bedøvende lige glad med hvor og hvad jeg skal lave,bare jeg kan holde til det. Det kan de der jobkunsulenter ikk lide man siger ,nej nej spørg dit netværk hvad du god til ,så skal der nok komme noget frem sagde hun-- men jeg har ikk rigtigt noget net værk,kun mine børn.
De mener jeg er færdig med arbejdsmarkede .
men der er jo nogle timer i mig endnu..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 21-04-2010 kl. 09:50.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 11:15   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes det er fint at gøre opmærksom på at man nu er dèr, hvor en pension kan være det bedste for èn selv. Det er jo ikke forbudt at udtrykke ønsker om pension, når det flere gange har vist sig, at selv meget skånsomme arbejdsprøvninger er så hårde at du er lang tid om at komme dig.

Så længe du ikke nægter dèt kommunen ønsker, i forhold til afprøvninger m.m. for at kunne bedømme din til rådighed for fleksjob, så kan der intet ske m.h.s til din ydelse.

Så fint selv at gøre opmærksom på, at nu er man dèr hvor man bare ikke rigtig magter tanken om et fleksjob, når det hele tiden viser sig at du knap kan magte selv få timer i en skånsom arbejdsprøvning.

Gå evt. til din læge, måske din læge kan hjælpe i forhold til at gøre opmærksom på at nok er nok nu, og simpelthen kan fritage dig. Meningen med de gentagne afprøvninger er jo ikke at folk skal blive mere syge eller gå rundt og være smertebelastet mere end nødvendigt.

Så mit råd, vær åben og ærlig om din situation - gå evt. til din læge for en sygemelding/fritagelse - og nægt ikke noget af det kommunen beder dig om. Husk at en arbejdsprøvning skal afspejle lige præcis din virkelighed, og meningen er bestemt ikke at du skal være SÅ smerteplaget at du er måneder om at komme dig.

I min egen sag, begyndte den sådan set først at udvikle sig "positivt" da jeg selv udtrykte ønske om pension. At ønske en pension er ikke det samme som at nægte fleksjob eller en afklaring, det er absolut værd at huske på.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 21:19   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, jeg må nok engang forbi lægen for jeg har været lidt dum.
Jeg havde så ondt i mine ben og knæ efter min afprøvning som sluttede i september,det er som om hele systemet overbelastes ,fordi jeg går skævt på mine fødder selv om jeg har linlæg i skone,så jeg halter på højer fod og overbelaster mine knæ,og jeg kan ikk gå ret langt,på grund af smerteri foden.

Men i november faldt jeg og slog det venster knæ,så jeg kan næsten kun lunte afsted på cykel,og fik brev i jannuaar om at man skal melde sig syg,og tænte ja det skulle jeg jo enlig,men der var gået så lang tid at jeg så ville vente,til jeg var blevet skandet,det var måske ikk andet end slaget,og jeg var jo lige visitret ,men det hele trækker ud jeg får ikk svar før den 20 mej,men jeg kan dårlig gå på et eller andet job med det her knæ,men er bange for hvad de vil sige til en sygemæling på så gamel en skade,jeg er også stadig på eks,milisin,for ryggen er af H.T. når jeg går og halter sådanne her,Men har vel enlig bare med årne vendt sig til at bliver dårliger til det hele..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 22:55   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker lidt her, at pension jo ikke behøver at blive verdens undergang. Det vil i hvertfald give dig ro på, og vil du bruge de sidste timer du har i dig, jamen så få et skånejob istedet.......det er tusinde gange lettere at få, og så slipper du for alt rodet med aktiveringerne osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 12:09   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De timer kan bruges på meget andet *ss*

Der findes et hav af andre stedder hvor de hellere end gerne vil have en m/k til at gå og pusle lidt om sig, og det giver livskvalitet, for alle parter... når man får FP behøver man jo ikke skulle kunne leve af det, det er ikke derfor man gør det, men fordi man kan lide det, man får ikke glæden med en løn seddel, men den er jo altså heller ikke vigtig længere, der er det vigtige jo at bevare en tilknytning til noget socialt, at have noget fornuftigt (for en selv) at give sig i kast med.


Jeg er fx frivillig i beredskabet, og jeg nyder det, jeg har social kontakt med kollegaer (det minder meget om en arbejdsplads på det punkt) jeg har noget at rive i, og jeg bestemmer 210% hvor meget/lidt jeg gider (og kan holde til) INGEN kommer og siger pjat med dig, det skal BARE arbejdes væk, vil man have udd´inden for det, tages der så men også de hansyn det nu er muligt i forhold til at der er noget eksamen der skal bestås, men selv til eksamen kan der tages hensyn.
Den sidste jeg var til trak jeg det eneste område som jeg bare ikke kunne/kan teoretisk, og på en dårlig dag ville jeg alligevel ikke kunne klare den funktion om så jeg har nok så mange hjælpere (til den opgave fik man en hjælper) jeg kunne have sagt sådan og sådan og bedt om en ekstra hjælper til det praktiske (den dag kunne jeg godt have klaret opgaven fysisk) men det sys censor ikke, nu det teoretiske heller ikke lige er min kop te på det område, det var bedre jeg trak en anden, og den nye trækning til trods, fik jeg faktisk 12 efter den gamle skala... det trak IKKE ned, fordi man i beredskabet har plads til stort set alle, også os der ikke kan være 100% med på det hele... for pokker vi har en gammel dame på nogen og 70, hun kan af gode grunde ikke slæbe rundt på vores tunge matriel (og det er tungt, en gryde kan lave mad til 800 næser) men hun har så påtaget sig andre funktioner, som bla at hygge lidt om os andre (fx får vi som den eneste station kage, kaffe/te og smørrebrød samt franskbrødsmadder med som madpakke når vi drager på øvelse i den anden ende af landet, de andre beredskaber, og før hendes tid slog vi os sammen om en fald kedelig halvlunken madpakke... ok vi hjælper so også selv lidt til, men uden hende til at gide forkæle, ville det ikke være der) hun tager det hun kan, og beder så en anden overtage, når hun trænger til en pause, hun er GULD værd, selv om at hun ikke kan ret meget fysisk, og er meget længere tid om tingene end os unge og friske, vi bliver MEGET kede af det, nærmest handicappede, den dag vi må undvære hende, men jeg tror nu også hun bliver ved til det sidste, for vi bærer hende gerne op på stationen hvis det er det, der skal til (hun får ikke noget valg *gg*) om så det betyder hun sidder stille på en stol og laver ingen ting, hende vil vi altså bare ikke undvære... det bliver en sorgens da uden lige, den dag hun ikke er mere, ALLE elsker hende. Det eneste vi gerne vil lave om på hende er hendes alder, men forfalske hendes dåbsattest vil jo nok ikke hjælpe ret meget, desværre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:31   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror altså slet ikk pension kommer på tale,men det er jo også bare lige nu det helle er noget rod,viste jeg bare hvad der er med det knæ.for er det over belastning,så det jo bare med at finde ud af hvad jeg så kan nu..Men er der noget der skal gøres ved det,må jeg jo sygemeldes.

Nej jeg er ved at være der hvor en pension ville være en lettelse,og enagien kunne bruges på noget andet end afprøvninger ,men enlig har jeg jo bare så jeg lige klare mig selv...det gør så pokkers ondt at være igang men jeg har jo også skulle prøves i alt det jeg mener jeg ikk kan..

Jeg tror faktisk det ville være en god ordning med onsdag fri,hvis jeg kan de der 3 timer om dagen.....bare ikk med det her knæ som det er nu..

Var ved lægen i dag,han sagde det måske var vær at prøve men at jeg ikk skal prasse mig selv så meget som jeg ellers har gjort før,og det med blokader for at klare den sidste tid skal vi væk fra det er ikk forsvarligt ...Men jeg er blevet bedre til at sige fra tror jeg ...

Forsøgte at få noget svar på den skanning men der kan ikk gives noget før siger de...

Men finde et Hyggeligt sted med viden om det måske ikk lige bliver til noget gør det jo ikk nemmer...

Men tak for jeres svar,jeg er bare i et håbeløst humør for tiden,føler mig prasset på alle måder ,tror også de smertestillende piller påvirker mit humør de virker ikk som jeg havde håbet på ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 22-04-2010 kl. 13:48.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad fanden er meningen?? Fussen Dit og Dat 5 14-02-2009 19:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension