K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 10:14   #1
MiaNima
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
MiaNima er ny på vejen
Partshøring om fortsat udbetaling af sygedagpenge.

Hej!
Jeg er en kvinde på 26 år som i sep. 2008 blev sygemeldt fra mit job med stærke smerter i muskler, hofte og ryg og arme..

jeg har været hos mange forskellige læger, og fik diagnosen fibromyalgi i sidste måned.

Kommunen har varslet stop flere gange, men jeg har netop modtaget en partshøring
hvori der står at jeg er uarbejdsdygtig men alligevel er der ingen yderligere forlængelsesmuligheder i henhold til sygedagpengelovens paragraf27stk.1..

Jeg fik af vide af kommunen at jeg skulle søge kontanthjælp og derefter ku søge enten revaliderin eller flexjob..
men da jeg ikke engang har været arbejdsprøvet kan jeg slet ikke ofrstpat jeg skal raskmeldes inden arbejdsprøve..

jeg ringede til min sagdbehandler igår (som jeg har fundet ud af arbejder for et firma der hedder refleks og ikke kbh´s kommune)
hun siger at der ikke er tid til en arbejdsprøvning inden mine sygedagpenge stopper og dette kan jeg slet ikke forstå..

jeg har fået en udskrift fra min læge igårjeg kan aflevere som kommentar til partshøringen hvor der står at han kraftigt anbefaler en arbejdsprøvning da jeg ellers kan risikere at blive permanent uarbejdsdygtigt..

jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det og jeg er klar over at det ikke er et sygedagpengestop endnu, men det blir det hvis jeg ikke har nogle kommentarer som kan ændre dette..

Har I evt et forslag til en paragraf jeg har overset eller jeg skal gøre opmærksom på når jeg afleverer mine kommentarer?

Eller skal jeg vente med at aflevere noget til jeg kan anke deres afgørelse? jeg er ret forvirret og håber på hjælp snarest!

jeg skal aflevere kommentarer imorgen.
Hilsen Mia D

Sidst redigeret af MiaNima; 22-04-2010 kl. 11:24. Årsag: udseende
MiaNima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:33   #2
MiaNima
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
MiaNima er ny på vejen
... Jeg har læst de tidligere tråde omkring dette emne, men har meget svært ved at vide hvilken paragraf jeg sjkal lægge vægt på da min sagsbehandler gør alt (føler jeg) for at raskmeldemig og få mig ud i job, selvom jeg ikke er rask!.. Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe mig med at svar!
MiaNima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:55   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
velkommen hertil, skal allerførst lyde

dernæst, undskyld, men kan simpelthen ikke koncentrere mig om dit indlæg fordi du har skrevet det udi et

Kan du evt lave indlægget m afsnit mm?

Jeg erkender at jeg er lidt af en båtnakke til disse indlæg så pleeeease...

(hvis ikke du ved det, skal du bruge Entertasten/den knap på tastaturet m den store pil, til at lave afsnit, tilgiv hvis du allerede véd dette)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 11:24   #4
MiaNima
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
MiaNima er ny på vejen
hej buster... så er der redigeret! sorry.. jeg var bare huritg og forvirret
MiaNima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 11:38   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...0.htm?rss=true

her er et link om at din sagbehandler i refleks ikke må afgøre din sygedagpengesag.

ellers prøv at søge her inde på sygedagpengestop så kommer der en masse tråde om emnet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 11:48   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak for rettelsen så kan jeg også være med

Citat:
Oprindeligt indsendt af MiaNima Se meddelelser
Hej!
Jeg er en kvinde på 26 år som i sep. 2008 blev sygemeldt fra mit job med stærke smerter i muskler, hofte og ryg og arme..

jeg har været hos mange forskellige læger, og fik diagnosen fibromyalgi i sidste måned.

Kommunen har varslet stop flere gange, men jeg har netop modtaget en partshøring
hvori der står at jeg er uarbejdsdygtig men alligevel er der ingen yderligere forlængelsesmuligheder i henhold til sygedagpengelovens paragraf27stk.1..
Har kommunen fået papir på dig efter diagnosen Fibromyalgi er stillet ?

Og er der lavet en ressourceprofil på dig og er den opdateret og partshørt ?

I fald din ressourceprofil er opdateret og partshørt hvad er konklusion så ?

Jeg tænker her på om du kunne bruge den her §

Citat:
§ 27
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Du skal også i din partshøring have noget med om at du ikke kan forstå udmelding om at du skal have stoppet dine sygedagpenge og at du ikke er arbejds prøvet og du mener du må kunne komme ind under den her

Citat:
Ad 1. Udvidelse af forlængelsesreglen ved afklaring af sygemeldtes arbejdsevneEfter forlængelsesreglen i sygedagpengelovens § 27, stk. 1, nr. 2, kan sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger, når det er nødvendigt at afklare den sygemeldtes arbejdsevne og muligheder for at varetage et almindeligt job, eller når den sygemeldtes helbredsmæssige situation er uafklaret, men denne afklaring i alle situationer kan ske inden for de 26 uger.

Med lovændringen udvides forlængelsesmuligheden med yderligere 13 uger til 39 uger i alt. Baggrunden for ændringen er, at det i komplekse sygedagpengesager med væsentlige ændringer i sygdomsforløbet kan være vanskeligt at afklare borgerens sag inden for de 26 uger.

Indsatsen for at sikre sygedagpengemodtagere en tilknytning til arbejdsmarkedet er fortsat væsentlig. Jobcentrene bør derfor have afgørende fokus på sygemeldtes gradvise tilbagevenden i job, relevante jobrettede tilbud og opfølgningssamtaler.

Ændringen af forlængelsesreglen træder i kraft den 1. april 2010. Ændringen finder anvendelse på personer, der modtager sygedagpenge den 1. april 2010 eller senere.
Måske de glemmer at der er kommet nye regler den 1 april

Citat:
Jeg fik af vide af kommunen at jeg skulle søge kontanthjælp og derefter ku søge enten revaliderin eller flexjob..
men da jeg ikke engang har været arbejdsprøvet kan jeg slet ikke ofrstpat jeg skal raskmeldes inden arbejdsprøve..

jeg ringede til min sagdbehandler igår (som jeg har fundet ud af arbejder for et firma der hedder refleks og ikke kbh´s kommune)
hun siger at der ikke er tid til en arbejdsprøvning inden mine sygedagpenge stopper og dette kan jeg slet ikke forstå..

Når de stopper dine sygedagpenge og sender det til en partshøring til dig så skal de skrive ud for hvert punkt hvorfor de mener at det ikke gælder for dig og dermed også den jeg lige har skrevet ovenfor

at du skal på kontanthjælp og derefter kan søge fleks eller revalidering er for at få dig over på kontanthjælp hvor de kan bevare en refusion hvad de ikke kan ved ledighedsydelse (hvad du skal have hvis du visiteres til fleks fra sygedagpenge ) dem vil de miste når de ikke kan hjælpe dig i arbejde ...

Du skriver at det er et privat firma som du har og de hedder refleks og er det så dem der har meddelt dig at sygedagpengene skal stoppe ?

Hvis det er så syntes jeg at du sammen med din partshøring skal sende dette til dem ...

et er ulovligt at lade private firmaer afgøre, om sygemeldte borgere skal have lukket for udbetalingen af sygedagpenge.
Alligevel har en række kommuner valgt at lægge denne myndighedsopgave og sagsbehandlingen ud til private sagsbehandlere og selskaber.

Det betyder så, at når de private firmaer har besluttet at smække kassen i for sygedagpenge i stribevis af sager i løbet af de senere år, så har afgørelserne været ugyldige. Det har Ankestyrelsen netop slået fast i 8 forskellige sager.

Flere års ulovlig sagbehandling skal genbehandles
Konsekvensen af Ankestyrelsen afgørelser bliver, at kommunerne skal udbetale millioner af kroner med tilbagevirkende kraft til de borgere, der ulovligt har fået standset udbetalingen af sygedagpenge af et privat firma.


Og så skal du gøre klart for dem at du helt sikkert agter at anke et stop af sygedagpenge både fordi det er ulovligt at det er dem der gør det (der skal være kommunen ) og fordi du ikke mener at de har ud redt dig ordentligt
Citat:

jeg har fået en udskrift fra min læge igårjeg kan aflevere som kommentar til partshøringen hvor der står at han kraftigt anbefaler en arbejdsprøvning da jeg ellers kan risikere at blive permanent uarbejdsdygtigt..
Og det skal du omtale i din partshøring (sådan at du ikke kun vedlægger det men også omtaler det i partshøringen så det ikke bliver "væk"

Citat:
jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det og jeg er klar over at det ikke er et sygedagpengestop endnu, men det blir det hvis jeg ikke har nogle kommentarer som kan ændre dette..
Kunne du ikke skrive hvad de nøjagtigt skriver i det brev hvor de meddeler dig at dine sygedagpenge stopper ?

Citat:
Har I evt et forslag til en paragraf jeg har overset eller jeg skal gøre opmærksom på når jeg afleverer mine kommentarer?
Det er lidt svært når man ikke ved hvilke § de bruger for at stoppe dine sygedagpenge
Citat:

Eller skal jeg vente med at aflevere noget til jeg kan anke deres afgørelse? jeg er ret forvirret og håber på hjælp snarest!

Nej du skal for guds skyld sørge for at bruge din partshøring der kan jo være et lille håb

Citat:
jeg skal aflevere kommentarer imorgen.
Hilsen Mia D

Kunne du skrive til dem og bede om at få det udsat til mandag da du har brug for noget hjælp ?

Og husk Man ringer ALDRIG når man er sådan et sted i sin sag, man skal skrive det er vigtigt
  Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:28   #7
MiaNima
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
MiaNima er ny på vejen
hej igen..
i brevet jeg modtog står der præcis:

partshøring om fortsat udbetaling af sygedagpenge i din sygedagpengesag

jobcenter københavn sygedagpenge har på baggrund af arbejdsevnevurderingsjournalen/ressourceprofilen og lægeakter, umiddelbart vurderet , at du ikke har ret til fortsat at modtage sygedagpenge/refusion.

Grunden er at der ikke eksisterer ydereligere forlængelsesmuligheder i henhold til sygedagpengelovens §27 stk.1

Men inden vi afgør, om du fortsat skal modtage sygedagpenge, har du ret til at komme med en udtalelse om arbejdsevnevurderingsjournalen/ressourceprofilen og lægeakter, som vi har vedlagt i kopi
(lovgrundlag-forvaltningsloven § 19)


der er derefter arbejdsevnevurderingsjournalen med
faglige/praktiske kompetencer
personlige kompetencer osv
papirer fra hospitaler og læger samt min diagnose på papir.
..

Jeg tager derind imorgen og afleverer kommentarerne..
jeg er stadig meget firvirret over hvordan jeg skal få det formuleret og nå ud til hende da jeg selv har rigtig svært ved at forstå alle de kringlede regler..
jeg er rigtig glad for dit svar og kan helt sikkert bruge det!

Hilsen Mia

.. Der er lige en ting til.. flere steder i ressourceprofilen står der at jeg har smerter og at dette er en hindring, der står også i konklusionen at
..
det vurderes at der er en barriere i relation til fysisk betonet arbejde med baggrund i den helbredsmæssige tilstand,
men umiddelbart synes MJ at ku vende tilbage til arbejdsmarkedet indenfor jobområder med nødvendige skånehensyn som seneste job umiddelbart vurderes at have været.
Dog er det vanskeligt henset til MJ´s symptomer med daglige smerter, søvnproblemer og udpræget træthed og koncentrationsproblemer at sige noget endeligt om arbejdsevnen og der vurderes behov for iværksættelse af afklarende foranstaltninger m.h.p afdækning af arbejdsevnen og fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet.


Dette var fra d 6/10.. da jeg talte med min sagsbehandler igår sagde hun at jeg ikke kunne nå en arbejprøvning da den varer 13uger og så lirede hun en masse regler op.
men det skal jeg jo..

Sidst redigeret af Stezu; 25-04-2010 kl. 21:44. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
MiaNima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 15:09   #8
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Øv øv øv....

Jeg er ikke selv så god til at komme med guldkorn, men jeg kan fortælle dig at det brev du fik fra københavns Kommune, er et standard brev. Har selv modtaget et for 1 måned siden - med præcis samme tekst (???!!!)... Kan bare sige til dig at jeg klagede.... 13 siders klage... Og nu er endnu en klage røget afsted mod København...

Ønsker dig held og lykke - og god kamp med din sygdom
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 15:47   #9
MiaNima
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
MiaNima er ny på vejen
Hej frk norden.
Tak for din besked! Det er frækt med standardbreve, men det er jo sådan de arbejder ved vi
jeg har netop skrevet kommentarerne ned og håber der sker noget efterfølgende (man har vel lov at håbe
Hilsen Mia
MiaNima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 16:35   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hvilken paragraf er du forlænget efter lige nu?

(lige en sidebemærkning - standart breve kan både være godt og skidt, man kan hilse og sige, at med de mange kilo/sider breve osv jeg skal sende ud hver eneste dag, så skal i være glade for, at der findes standartbreve, for ellers ville jeg bruge 99 % af min tid foran computeren, istedet for nu "kun" omkring 80%)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge, partshøring eller ej HenrikD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 25-08-2012 18:09
Hjælp til partshøring ang forlægelse af sygedagpenge Mørkøv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 19-06-2012 14:29
ingen svar på partshøring, sygedagpenge stopper i morgen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 23:43
udbetaling af sygedagpenge sushjer 1 Alt det andet 8 30-01-2010 16:36
Partshøring vedr. sygedagpenge stop. Neslo Alt det andet 2 30-09-2009 20:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension