K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 00:50   #1
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Hvad skal jeg gøre af mig selv?? :(

hej allesammen er helt ny herinde ...
søger nogle gode råd og lidt mere viden om hvad jeg skal gøre ...

skal prøve at skrive min historie kort

I 2005 da jeg var næsten 25 år boede jeg stadig hos mine forældre jeg vågnede op en nat med en meget stor virus på balance nerven jeg kravlede efter hjælp da jeg ikkke kunne se for det var som om jeg var i en meget hurtig karusel.
Jeg lå i 5 uger i den samme stilling da det hele kørte rundt hvis jeg bevægede mit hovede..jeg skulle træne migselv til at holde balancen og gå ...den nat fik jeg en form for dødsangst ...og angsten blev større og større til sidst var jeg i en klokke og den dag jeg endelig blev indlagt på psykiatrisk afdeling vidste jeg ikke hvem jeg selv var ...oven i det fik jeg så min svære deprission ..
Der blev prøvet forskellige medicin ..de var næsten ved at give op og ville have mig til elektro chock hvis det sidste medicin ikke virkede jeg var så heldig at det gjore.

Jeg var indlagt i næsten 1 år på psykiatrisk afdeling ...

Jeg blev udskrevet og fik en lejlighed sammen med kæresten (jeg kunne ikke være hjemme hos mine forældre da det hjem mindede mig om sygdom ..

Efter et halvt år kom jeg tilbage til min arbejdsplads ..startede meget roligt op ( er i hele perioderne på høj antiderpessiv medicin)

senere flyttede vi så igen i noget leje ..jeg var på min arbejdsplads i næsten 1 år ( har i alt været der i 10 år) har altid kun arbejdet deltid ..
Vi kunne ikke bo længere der vi havde lejet for boligen skulle sælges ..der var på et tidspunkt hvor vi ingen bolig havde i vente ringede jeg til kommunen men fik af vide at de ikke kunne hjælpe da vi begge var i job ..det endte med vi kunne købe en andel og sidde for det samme som hvis vi kunne leje de dyre lejligheder da det var umuligt at finde noget billigere til leje.Så vi købte en andel.

Jeg var så naiv at tro at hvis det blev for dyrt kunne jeg altid få et fuldtids arbejde ...
Imens på mit arbejde gik det ikke så godt ...
Det var meget hårdt at arbejde bare deltid for mig og tlsidst gik jeg ned med flaget og blev så fyret fra min arbejde pga sygdom.

Siden jeg blev fyret har der været op og nedture heldigvis idag har jeg en god læge og en god psykiatre der er meget hjælpsomme ..
Jeg kom på noget andet medicin da det jeg var på ikke virkede optimalt ..men synes faktisk aldrig at noget medicin hjælper mig optimaltTil sommer har jeg gået næsten 2 år hjemme...
For 8 uger siden skrev min psykiatre til kommunen at han havde gjort hvad han kunne og han ser min lidelse som kronisk det var nu det var op til dem at finde ud af hvad jeg skulle ud i ..evt skåne job..
Han sagde til mig at de måtte finde ud af om det var noget skåne job eller førtidspension...

Jeg kom i noget slags jobtræning i 8uger der stoppede jeg i fredags ..
DE første dage jeg skulle afsted kom jeg ikke ud af døren for jeg havde tralvt med at kaste op for bare dårlige nerver ...jeg kom af sted efter et par dage og kom ud i en kantine..hvor jeg var i næsten 2-3 timer hver dag ..havde en fri dag hver uge .(mit gamle job var køkkenmedhælper).jeg klarede det en gang i mellem ok men hjemme blev intet ordnet og jeg sov 4 timer hver dag jeg lige var kommet hjem ..jeg gik ned med mere stress i påsken og havde en del syge dage ..
social rådgiverne synes ikke jeg var klar til en jobtræning som jeg også ville ud i før jeg kom derover men social rådgiveren på mit jobcenter sagde at fordi jeg venter på noget terapi på stolpegården er jeg stadig i behandling og derfor kunne jeg ikke komme i job trænning

jeg er ikke startet på stolpegården endnu ..venter stadig på svar fra dem om hvornår ..men ved jeg skal i en terapi gruppe evt en gang om ugen ..

Jeg har fået brev fra jobcenter at jeg skal til samtale på onsdag hos dem ..

midt i alt dette er kæresten flyttet hjem til sin mor som har kræft ..og det går næsten ikke mere mellem os ..jeg betaler nu en husleje på næsten 7000kr ..(han betaler pante brevene ) udbetalt for jeg ca 7-8000kr fra jobcenteret ..mine forældre har hjulpet mig så jeg har kunne overleve ..men det kan de jo ikke blive ved med ..der er 27 andelslejligheder til salg her i foreningen ..ingen bliver solgt.

Alt dette hjælper bare ikke på min sygdom ...føler alt bare bliver trukket over min hovede og der er intet jeg kan gøre ..

de stopper vel også min sygedagpenge da jeg nu har været på dem i lang tid ...Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med mig selv .. kender ikke noget til "systemet".
Jeg ved bare at det ikke kan blive ved på denne måde for jeg kan ikke klare noget mere ..økonomisk og psykisk ..

oven i dette er jeg begyndt at få medicin mod psykotiske tanker..jeg startede på dem hertil sidst hvor jeg gik hjemme..de får en til at blive mega træt ...

Jeg er så træt af alle de ting jeg skal igennem mht læger kommunen ..ville ønske man bare kunne få lidt fred ..
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ...

Hvor skal jeg gøre af migselv ...Alt ser bare så håbløst ud
Nogle gode råd ?????
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 09:24   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din læge har jo skrevet at din tilstand er kronisk, uden yderligere behandlingsmuligheder?

Ud fra dette, burde de således kunne arbejdsprøve dig!
Eller de bør bruge den lige afsluttede som grundlag!
Jeg vil anbefale et Reva-center hvor de er vandt til afklaring, og har eller kan hive relevant fagpersonale ind for vurdering.

Vedr. stolpegården? Er det med henblik på forbedring eller stabalisering af din tilstand?
Forvendtes det at din arbejdsevne eler livskvalitet forbedres?
Dette er meget vigtigt at adskille!

Hvad med din fagforening?
Få straks dem på banen!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 11:52   #3
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Det er min psykiatre der har henvist mig til stoplegården ..da jeg har altid haft gode erfaringer med terapi ...jeg regnede jo med at hvis det kunne være sådan at jeg gik i terapi mens jeg evt blev smidt i noget arbejdsprøvning havde jeg måske bedre chance for at kunne klare en arbejds prøvning..
men det sir kommunen ikke kan lade sig gøre??pga regler..
Har været til samtale hos stolpe gården og de har skrevet at de tror de kan hjælpe mig med noget terapi.
hvad er et reva center?
har kun haft kontakt med foa da jeg stod til en fyring lige for at høre mht regler ..ellers har jeg ikke snakket med dem i snart 2år ...hvad kan de gøre ??
ja man kan vist godt høre jeg er grøn ..men det er meget hårdt for mig at fatte alle de regler og paragrafer..at læse om dem ..kan ikke overskue det ...

Jeg har føler næsten at jeg er nød til at droppe alt dette, gå ud og få et fuldtidsarbejde så gå ned pga jeg ikke kan klare det blive mere syg men så gå på sygedagpenge igen også få en højere sats fordi man har arbejdet fuldtid så får jeg vel ikke kun 7000k?r fodi denne gang er det sidste job ikke kun deltid?
ellers mister jeg den eneste base som har trygge ramer
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 12:29   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
kan du ikke leje et værelse ud i din lejlighed, så du ikke står og hænger så hårdt på det økonomiske?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 12:38   #5
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
jeg har ikke et værelse jeg kan leje ud .da den kun er en 2 værelse ..med stue og køkken i et ..det er heller ikke blevet vedtaget endnu i foreningen at man kan leje ud til andre end familie medlemmer
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 23:24   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal kontakte din fagforening, med henblik på møde, for at de kan hjælpe dig med at anskueliggøre dine muligheder. Du har krav på hjælp såfremt du er medlem.

Et Reva-center er dem der arbejder med afklaring af arbejdsevne. De kan afklare bredt samt du får en vurdering af din lægelige historie.

Mener din speciallæge at din arbejdsevne kan forbedres med behandlingsforløb på stolpegården?
Såfremt det kun drejer sig om livskvalitet, skal dette tydeliggøres overfor job-centret.
Du kan således godt få afklaring sideløbende.
Dog undre det mig, at såfremt din sygdom er stationær, at man ikke kan bruge sidste forløb du lige har været igennem.

Men som sagt, kontakt fagforening, hvor du kan fremlægge din sag.

PS Skriv gerne igen, og bliv her på din tråd, så kan vi alle følge med og give gode råd undervejs.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 01:34   #7
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
nej mener ikke at min psykiater har skrevet noget om bedring pga stolpegården men stolpegården har kontaktet jobcenteret og skrevet at de kunne tilbyder mig noget terapi som evt kunne hjælpe mig på længere sigt ) (det må jeg lige snakker med jobcenteret om skal til møde hos dem onsdag kl 9 ) jeg er meget spændt på hvad de siger det er første gang jeg skal derover efter min "arbejdsprøvning " var i aktiv sygemeldt (som er noget nyt job centeret afprøver)
nu har de jo nok modtaget papirene hvordan min arbejdsprøvning gik.
Jeg er ikke så god til at få af vide hvad jeg ikke kan af andre ..selvom man får det af vide fra sin hjerne hver dag ...


okay jeg kontakter min fagforening ..vidste slet ikke de kunne hjælpe..troede det var mere når man først havde et arbejde..

tak for hjælpen ..skal nok skrive når der er noget nyt..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 10:19   #8
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hej igen ..lovede at skrive når der skete noget nyt

har lige været på jobcenteret..har fået af vide at jeg skal ud i pratik..for at der blir fundet ud af mere præcis hvor meget og hvor mange timer jeg kan klare ...
For jeg bliver henvist til flexjob!!! Er så lettet troede de ville evt snakke om pension fordi det ikke gik så godt som jeg regnede med i den sidste "jobtræning"....
jeg er så lettet nu for det var bare min drøm
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 15:19   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med det.

Husk at du får udarbejdet en job-plan?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 15:31   #10
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
mange tak ..

jobplan? er det ikke noget man skal gøre efter sidste arbejdsprøvning/praktik?
(ja hvad ved jeg, er helt grøn )
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre ??????? sol1744 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 04-06-2012 17:29
Hvad skal jeg dog gøre? Mumle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 58 30-04-2012 23:10
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 09-01-2011 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension