K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 16:59   #1
Fjollerik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fjollerik er ny på vejen
Question Informationsmøde vedr. sygedagpenge

Jeg skriver, da jeg mener at have et super gode spørgsmål. Det forholder sig således, at jeg for en måned siden var nødt til at deltidssygemelde mig, da jeg har problemer med ryggen. Mit informationsmøde er i morgen, og hertil er jeg blevet indkaldt kl. 13.30 i eftermiddags. Jeg synes det er frækt at bede mig dukke op med under et døgns varsel, kan dette virkelig være lovligt efter bogen? Herudover er jeg desuden interesseret i at vide hvor længe jeg skal sidde på pinebænken i morgen? Der er nogle korte individuelle samtaler efter selve informationsmødet.. Er spændt på det videre forløb med denne gode start..
Fjollerik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:01   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hvad er datoen i selve brevet? Ift. om fejlen ligger ved Jobcentret eller postvæsnet...

For nej, man skal have en rimelig tidsfrist, og mener det er blevet fastslået, at det vil sige omkring 3 dages frist...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:07   #3
Fjollerik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fjollerik er ny på vejen
Sagen forholder sig sådan at jeg ikke kunne komme til først indkaldte møde, hvilket blev godkendt. I mellemtiden har jeg en aftale med min sagsbehandler om at hun skal kontakte mig i mandags efter middag da jeg skulle til behandling med ryggen på sygehuset om formiddagen. Det gør hun ikke, og jeg ringer derfor til hende i dag for at høre hvad der sker. Her får jeg oplyst at jeg har fået ny sagsbehandler og at denne kontakter mig hurtigst muligt. Jeg er i haven for at slå min græsplæne, og imes har telefonen ringet. Jeg kigger på min mail hvor jeg så har fået indkaldelsen til i morgen kl. 10. Jeg ringer min nye sagsbehandler op for at sige dette ikke passer mig med så kort varsel, hvorpå jeg får at vide at jeg bare skal dukke op.. End of story...
Fjollerik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:41   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Puh tja.. Det kommer an på, hvad aftalen var første gang i snakkede sammen....

Var aftalen da, at du skulle komme den efterfølgende torsdag, med mindre der skete et eller andet "spændende" til behandlingen mandag, jamen så er den formentlig ok.

Var der ingen sådan aftale, så er det ikke helt ok...

Men uanset hvad, så ville jeg nu nok møde op uanset hvad. Og så påpege derhenne til den efterfølgende samtale, at lidt længere varsel er det absolut mest høflige!

Ift. varighed, så tager det nok ikke alverden, måske 1-2 timer, alt efter hvor mange i dukker op...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 18:51   #5
Fjollerik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fjollerik er ny på vejen
Jeg takker for svarerne, det er meget rart med en ekspert på området :-) Der var ingen aftale, men jeg påpeger lige min utilfredshed i morgen..
Fjollerik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 20:05   #6
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Selve info mødet tager ca. 30 min og så er der individuelle samtaler bagefter, og her kan det komme til at tage tid, her ved jeg at de sætter 10- 15 min. af pr. person, og hos os har de 5 pers. hver
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 23:17   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan evt optage skjuldt, ved mødet imorgen, og iøvrigt fremover.

Du kan desværre ikke regne med det sagte ord. Derfor undgå telefonsamtaler, medmindre du kan optage.

Skriv mail gerne sammen, evt lav selv skriftlig opsumering af aftaler, så er du bedre sikret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 06:59   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan evt optage skjuldt, ved mødet imorgen, og iøvrigt fremover.

Du kan desværre ikke regne med det sagte ord. Derfor undgå telefonsamtaler, medmindre du kan optage.

Skriv mail gerne sammen, evt lav selv skriftlig opsumering af aftaler, så er du bedre sikret.

VH Popiae
Og skulle nogen komme med en underlig påstand, så bed liige om at få det på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. sygedagpenge Nana M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-06-2011 22:06
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
Informationsmøde og opfølgningssamtale Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2010 14:06
Regler vedr. sygedagpenge. TinaB Dit og Dat 5 12-05-2009 02:11
Informationsmøde AIDA Din historie 14 04-02-2007 22:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension