K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2009, 09:33   #11
mens vi venter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: københavn
Alder: 44
Indlæg: 3
Styrke: 0
mens vi venter er ny på vejen
Tak for svarende ind til videre

Det er netop links, og andres erfaring på dette område jeg er ude efter.
Derved kan jeg få en fornemmelse a om det er en dårlig ide.

Jeg har selv en teori om at så længe man ikke søger om noget tilskud til uddannelse så forbliver uddannelsessystemet og kontanthjælpssystemet, to organisationer som ikke snakker sammen. Med mindre de henter oplysninger fra hinanden.

Jeg ved godt at aftenskoler og private kurser er ”tilladt”, det er jo helt privat.
Men det er ikke lige det der brænder. Desuden koster det altid penge, og det er ikke lige penge jeg har mest af efter næsten 4 år på kontanthjælp.


Min sag ligger sådan, at om to uger skal jeg have lavet en resurse profil, og så ryger sagen ind til det sidste nævn, (som jeg lige har glemt hvad hedder), men hvis jeg er heldig kan det være ”blot” 4 mdr. til en afgørelse.
Er det dumt at gøre andet end at ligge i skjul? Kan ikke finde ud af det!!
mens vi venter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 11:26   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mens vi venter Se meddelelser
Er det dumt at gøre andet end at ligge i skjul? Kan ikke finde ud af det!!
Det var ihvertfald det jeg ville gøre.
Du kan jo håbe på, at du så har fået pension inden skoleåret starter, så du kan starte på VUC efter sommerferien.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 01:29   #13
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Regler..

Nu ved jeg godt dette måske ikke lige er svaret du søger og jeg vil også råde dig til at passe lidt på - af de førnævnte årsager. Man ved aldrig hvad kommunen kan finde på...

Dernæst vil jeg dog sige - til dem som er langtidssygemeldte på sygedagpenge, at man rent faktisk godt må tage eks. enkeltfag på VUC på sygedagpenge.

Iøvrigt står der ingen steder i lovgivningen, at en revalidering SKAL være et fuldtidsstudie!! Reglerne siger, hvis de tolkes "rigtigt" (menneskeligt - til borgerens fordel) at man kan revalideres til eks. fleksjob - og altså heller ikke nødvendigvis fuldtidsbeskæftigelse.

Jeg kan godt forstå du trænger til at komme lidt ud!! Og helt ærligt, så kan det da ikke være rigtigt, at man ikke "må" det, fordi man veeeenter på kommunens afgørelse......men jo, jeg kender godt systemet...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kurser/uddannelse på kontanthjælp Desmond007 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 15-02-2013 21:17
Kontanthjælp under videregående uddannelse Ernos Bryde Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-08-2012 23:38
Kontanthjælp/uddannelse Te-pigen Dit og Dat 14 10-08-2012 03:17
Uddannelse på kontanthjælp ? FrkSilverfox Dit og Dat 11 05-07-2011 12:01
Uddannelse under kontanthjælp Happy girl Alt det andet 6 19-06-2011 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension