K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2012, 08:54   #1
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
En sagsbehandlers opgave?

Hej allesammen. Håber at der er nogle som kan give mig nogle råd.

Vedrørende min sagsbehandler, så mener jeg jo at det skal være en person hvis opgave er at støtte, vejlede og give råd osv.

Jeg synes dog ikke jeg får noget af det hos min sagsbehandler.
Hun er ung, virker uerfaren, og hæver jeg min stemme hos hende så bliver hun bare mere sur, så vi er som hund og kat.

Forleden var jeg til møde med hende. Da jeg skal opereres et par gange fra nu og frem så sagde hun mine sygedagpenge ville stoppe 1 januar. dertil svarede jeg at der må jo være nogle forlængelsesmuligheder. Hun siger der er omkring 7 forlængelsesmuligheder, men den eneste hun nævner er den med kritisk sygdom. Jeg siger at der må da være en som jeg kan høre under, men det har hun ingen svar på.
Det skal lige siges at jeg har en knæskade som der ikke kan gøres mere ved, og har desværre nu kroniske smerter i højre ben. Skal opereres i mine hofter samt nakke. Har tidligere været arbejdsprøvet og på revalidering men måtte give op.
Så har gentagne gange sagt til min sagsbehandler at jeg ikke kan se mig selv på fuld tid i ordinær arbejde, men det har hun hele tiden sagt at det er hendes plan med mig, og pludselig når vi snakker forlængelsesmuligheder så synes hun ikke det mere.
Synes virkelig der er en underlig sagbehandling hun foretager, og er bange for at hun overhovedet ikke vil prøve at hjælpe mig så jeg kan blive forlænget. Har min fagforening med i min sag, og ved De vil prøve at hjælpe mig.
Har snakket med flere om at bede om en ny sagsbehandler da tilliden er helt væk fra min side. Problemet er jo bare hva så hvis jeg får afslag på en ny, hvordan bliver hun så fremover?
Og efter mødet har jeg været på nettet og tjekke forlængelsesmuligheder, og efter min mening så er der 2 punkter jeg kan forlænges efter, men hvorfor undersøger min sagsbehandler ikke sådan moget?
Så vil høre om der er nogle som kan give mig nogle råd, eller om I har været ude for noget lignende?
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 09:50   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal lære spillet regler...

Kære Kid2

Man taler ikke sammen med sin socialrådgiver/sagsbehandler/sagsformidler, men skriver sammen.

Din sagsbehandler har du vel spurgt om hvilken status hun har, elev, socialrådgiver eller ?

Din SB er under pres fra embedsmandsledelsen og gør som ordren lyder.

Derfor skal du sætte dig ind i lovgivningen stille og roligt.

Begynd her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 09:58   #3
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Peter.
Vi taler jo sammen når jeg er til møde på hendes kontor.
Ja hun er garanteret presset oppefra, og næste gang jeg skriver med hende så vil jeg høre hende om hun er uddannet socialrådgiver eller "kun" har taget kurser for at bestride jobbet.
Jeg kan godt se at jeg skal til at sætte mig mere ind i lovgivningen samt regler osv. Bare skræmmende at man selv skal kende næsten hele serviceloven, troede jo at hun også var der for at hjælpe osv.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 10:06   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Alt andet lige er det jo ikke din opgave at afgøre om en ansat er klædt på til jobbet, men arbejdsgiverens. Selvfølgelig er du i din fulde ret til at klage over den behandling, du har fået, hvis du mener den ikke er korrekt og det er så til det politiske system i kommunen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 10:11   #5
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej. Nej det er ikke min opgave men har jo lov til at stille krav, ligesom hun gør til mig
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 10:17   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Desværre har du totalt misforstået SB´erens opgave, en misforståelse mange ramler ind i fordi det i den raske verden hedder sig at de er der for at hjælpe, men det der hjælpe skal altså lige oversetes til system sprog og der betyder det at få dig i arbejde i så mange timer som overhovedet muligt, deres mål er at gøre dig selvforsørgende, jo hurtigere jo bedre.

Godt nok står der i lovgivningen at de SKAL vejlede, men at de fx kun fortæller om den ene af forlængelserne er også at vejlede, og jeg vil æde min gamle hat på at SB´er skriver i notaterne om samtalen at du er blevet vejledt om forlængelses mulighederne, hvilket du jo sådan set også er, du er bare ikke blev særlig godt vejledt, men vejledt og så er den del af loven opfyldt.

Du kan sagtens søge om at få en anden sagsbehandler, men du skal bestemt ikke regne med at få det, grunden er ikke modvilje fra systemet, men at de i de fleste kommuner kører med at tildele ud fra borgerenes person nr, og deres it system kan ikke hitte ud af det hvis en SB´er pludselig har et forker person nr, naturligvis kan det lade sig gøre men set med kommunens øjne er det temmelig besværligt, så er det meget nemmere bare at sig nej.

Det er nedfældet ved lov at hvis samarbejdet ikke fungere BØR kommunerne tildele en anden sagsbehandler, der er bare lige det problem at det er SB´eren der bestemmer om der er vanskeligheder og ikke dig som borger.
Får de sådan en anmodning ind evt med klager over SB´eren, bliver SB´er spurt om det er rigtigt, denne vil naturligvis sige nej, og så er den prut ellers slået, for SB´eren har alt tid ret.
Der SKAL beviser på bordet, sådan en hvor SB´er har skrevet til dig, at tingene ikke fungere at denne ikke ar vejledt som denne skal eller at denne på anden måde ikke opfylder de linjer der er nedfældet i lovgivningen.

Du kan naturligvis godt bede om en anden sagsbehandler, nogle steder er de klart mere medgørlige end andre, du skal bare være opmærksom på at det ikke er alle steder de er til at have med at gøre, så du skal tænke over hvad du skriver i ansøgningen (som du sender til chefen og ikke SB´eren selv)

I den situation burde SB´eren være voksen nok til ikke at blive fornærmet over sådan en anmodning, andet er uprofessionelt og bestemt ikke ok, men en ting er hvordan det bør være noget andet er så om den SB´er man har så også kan finde ud af det, det kan man aldrig vide på forhånd, men på den anden side så har man jo bare en god grund til at anmode om et skift igen *ss*

Det skie godt du har din fagforening i ryggen, men prøv at spørge om der ikke er mulighed for at de deltager mere i din sag, og bla møder op som bisider.

§27 er en temmelig snæver § og det skal tages meget bogstaveligt som det står.

Citat:
1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked

Det ved man intet om før du er færdig med dine OP´er

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Man ved af gode grunde end ikke om du kan deltage, du skal lige være færdig med dine OP´er

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

Har dine læger kunnet GARANTERE at du bliver rask (nok til at være selvforsørgende) af dine op´er og at du er det inden der er gået 52 uger fra 1 januar?? Hvis ikke går du heller ikke ind under denne

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Det kan ikke vides med sikkerhed før du er færdigbehandlet

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

Det kan jeg forstå du ikke har *ss*

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

Det ved du bedre end jeg... har du gang i en arbejdsskade sag??

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Nej
Der kan være meget jeg ikke ved om din sag og der kan sagtens ligge noget gemt som så netop giver dig ret til forlængelse *ss* men det her er også mere for at vise dig hvor stram lovgivningen er, du må ikke falde så meget som et komme uden for den tekst der står, og det skal ikke mindst være bevist at du opfylder betingelserne, at man ikke ved med sikkerhed at du gør, kan ikke bruges til noget.

Det skal være sådan noget med at lægerne direkte skriver at du efter endt op, vil kunne genoptage et job, ellers hører man bare ikke til under stk 3 for at tage et eksempel.

Men bla her er det super godt du har din fagforening, for de kan måske få øje på nogle ting i den sag som vil være brugbare.

Det aller aller bedste råd jeg kan give er ALT på skrift, dvs skriv selv referater af de mundtlige møder og forlang at de bliver lagt ind i din sag, lad for den syv søde grød være med at bruge telefonen, især hvis du ikke skriver et detaljeret referat.

At SB´er er presset oppefra er IKKE en ok undskyldning for ikke at behandle borgerene og deres sager ordentligt, jeg ved godt de gør det, altså bruger den undskyldning, men de burde få fingeren ud og presse den anden vej, jeg ved godt det er nemmere at presse ned efter, men FØJ siger jeg bare.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 10:28   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg ville skrive til sagsbehandleren og spørge om hun lige kan ridse de 7 forlængelsesmuligheder op - eller henvise dig til et sted hvor de er beskrevet, så almindelige mennesker kan forstå det
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 10:30   #8
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Lum.

Tak for dit indlæg. Lyder som om du har tjek på tingene.
Jeg ved der er meget jeg skal sætte mig ind i med hensyn til min lange sygemelding osv. Der kører stadig arbejdsskade sag. Problemet er bare der er fastsat mén grad. Har dog bedt om at få mén graden sat op p.g.a følgeskader så den ligger i Ankestyrelsen nu.
Kan forstå man ikke kan få forlænget sine sygedagpenge når ASK har sat mén grad på ens skade.
Og oveni den arbejdsskadesag kører der en sag vedrørende min private ulykkesforsikring, da jeg var så uheldig at falde sidste år, og derfor skal have skiftet 2 diskus i min nakke.
Kan høre jeg nok skal beholde min sagsbehandler og prøve at få det bedste ud af det. Har altid socialrådgiver med fra min fagforening.

Hej Tumnus.
Ja det havde jeg også tænkt på, men hun burde kende disse regler. Har selv fundet reglerne herinde på K10. Men der må jo være en grund til hun ikke nævner dem.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 11:26   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej kid2

jeg har selv været ude for en arbejdsulykke og jeg fik sygedagpenge fra ulykken til jeg var færdig afklaret på kommunen..
mengraden blev fastsat efter 1 år ca..men mine sdp forsatte..jeg havde advokat på min sag og engang sagde kommunen at nu ku de ikke forlænge mere,men det skulle de - skrev advokaten og det gjorde de så også..
problemmet var jo at ja mengraden var fastsat,men det var erhversevnetabet jo ikke og det ku ask ikke fastsætte før jeg var færdig på kommunen..
jeg fik sdp rekord i min kommune fordi tingene trak ud,men det endte med ftp ved mig og ca 4 mdr efter var ask færdig..
så du burde ku få dem forlænget..desværre ka jeg ikke huske de paragrafer

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 11:52   #10
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Stribe.
Tak for dit indlæg.
ASK har fastsat et midlertidigt erhvervsevnetab, så måske det gør at jeg ikke kan få forlænget. Må min fagforening nok heller hjælpe mig med.
Havde jeg haft råd til en advokat, ja så havde jeg også valgt det, men desværre.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen der vil læse min sagsbehandlers konklussion minismandag Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-03-2013 07:55
sagsbehandlers udtalelse nielsen69 Alt det andet 2 18-09-2012 12:50
socialrådgiver opgave ette74 Alt det andet 32 24-12-2011 01:53
Opgave om fleksjob minsally Spørgsmål ang fleksjob 2 09-06-2009 08:48
sagsbehandlers (u) kompentence knudsen Alt det andet 0 18-11-2008 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension