K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2010, 09:42   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
invalidebil og kørepenge

Er der nogen som ved om der gælder nogle særlige regler for invalidebil og kørsel penge.

Jeg mener kun man kan få den almindelig taks, som alle andre hvis man har et arbejde man skal frem og tilbage til. alså fra de først 24 km.

kender en som siger de kan trække noget særligt fra pågrund af invalidebil
et stort beløb og det er ikke meget længere end de første 24 km samlet frem og tilbage.
hvem har ret?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 12:37   #2
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Er der nogen som ved om der gælder nogle særlige regler for invalidebil og kørsel penge.

Jeg mener kun man kan få den almindelig taks, som alle andre hvis man har et arbejde man skal frem og tilbage til. alså fra de først 24 km.

kender en som siger de kan trække noget særligt fra pågrund af invalidebil
et stort beløb og det er ikke meget længere end de første 24 km samlet frem og tilbage.
hvem har ret?

Der er særlige regler. Det gælder folk med kronisk sygdom, og er ikke betinget af at man har invalidebil.

http://www.tax.dk/lv/lva/A_F_3_1_4.htm
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 17:00   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Der er særlige regler. Det gælder folk med kronisk sygdom, og er ikke betinget af at man har invalidebil.
svindel og humbuk efter min mening
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 21:09   #4
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
svindel og humbuk efter min mening
Øh, hvad mener du med det?
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 21:18   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Der er særlige regler. Det gælder folk med kronisk sygdom
fusk hvis der er særgelige regler for folk mnee kronisk sygedom osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 21:22   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
fusk hvis der er særgelige regler for folk mnee kronisk sygedom osv
så er pension og flex vil også fusk.
som jeg forstå det er de lavet netop fordi man har en sygdom, der forhindre en i at bruge de offentligt transport midler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 21:52   #7
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
fusk hvis der er særgelige regler for folk mnee kronisk sygedom osv
Hvorfor dog det?
Du mener måske ikke, det skal være muligt for syge mennesker at passe et job, hvis de har en sygdom, der gør, at de ikke kan køre i offentlige transportmidler?
Alternativet kan jo være, at man må skaffe sig en bil, man ellers ikke ville have haft, fordi det er en dyr investering, og der ikke er råd til det i budgettet.
Jeg synes at have læst i et indlæg fra dig, at du selv er tilkendt fleksjob. Hvad vil du selv gøre, hvis du havde en sygdom, der gjorde, at du ikke kunne køre med det offentlige? Ville du i så fald sige nej til jobbet?
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 22:02   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja jeg er flexjobber og jeg køre ikke med ofentlige transpormigler.nj en bil er ikke en dyr investering kommer så and på hvad man fegler og måske handikap lad os sige du har misted en ben så kan en almedelig bil med med auto gear lave om for få penge og selv med et ben behøver man ikke auto gear kan også laves for små penge så bil er ikke en så dyr indvestering igen jo hvis det skla være nyt osv.og min mening er det er fusk der er andre regler jeg køre og kan ikke får heller ikke mere af den grund.ogm ed mit jon kan jeg ikke være afhængig af ofenlige transport er nyt til at have bil.men som sagt det er min mening du har din poul har sin rikke hendes og anders fogh er stadig et fjols
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 22:15   #9
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ja jeg er flexjobber og jeg køre ikke med ofentlige transpormigler.nj en bil er ikke en dyr investering kommer så and på hvad man fegler og måske handikap lad os sige du har misted en ben så kan en almedelig bil med med auto gear lave om for få penge og selv med et ben behøver man ikke auto gear kan også laves for små penge så bil er ikke en så dyr indvestering igen jo hvis det skla være nyt osv.og min mening er det er fusk der er andre regler jeg køre og kan ikke får heller ikke mere af den grund.ogm ed mit jon kan jeg ikke være afhængig af ofenlige transport er nyt til at have bil.men som sagt det er min mening du har din poul har sin rikke hendes og anders fogh er stadig et fjols
Behøver ikke automatgear, hvis man er benamputeret?
Det må du vidst uddybe lidt nærmere. Jeg har tilfældigvis en bror, der er benamputeret og han har stempel i sit kørekort, at han SKAL køre med automatgear.
Jeg ville da også meget nødig, hvis jeg selv var benamputeret skulle være nødt til at betjene 3 fodpedaler med det tilbageværende ene ben.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 22:21   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Behøver ikke automatgear, hvis man er benamputeret
da jeg gik på skagens gig og ryg center fik jeg en ven som af en alle anden sygdom jeg ikek an huske amputeret det enes ben han køre stadig rund i sin merces han har fået lavet en speeder der kan flytters samme kan gøre ved kobling men hvordan fanden han kan køre det er hans højre og det andet ryger også på et tidspunk desvære ben der er væk fatter jeg så ikke lige kan kun tage hatte af for ham.om man skal have stempel skal jeg ikkek unne sige noget om.og man kan også få alt til at side ved rattet koster så kassen at få lavet speeder bremse osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidebil Hanne555 Alt det andet 8 01-03-2013 10:38
Kørepenge mand Alt det andet 11 18-08-2012 11:43
invalidebil sukkertop Hjælpemidler til handicappede 2 28-10-2011 19:32
Invalidebil nemsey Alt det andet 2 16-03-2010 10:27
Invalidebil Kims Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-12-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension