K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2013, 12:37   #1
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Husk at ændre forskudsskat...

Hver gang der sker, den ene eller anden, stor som lille, ændring i dine indtægts forhold, skal du huske at ændre din forskudsskat.

Man ændre sin forskudsskat på skat.dk og man kan gøre det, 50 gange eller hvor mange man måtte ønske... der er ingen grænser.

Dermed kan der aldrig opstå det problem at man når årsopgørelsen kommer, skal til at betale penge til skat, for det er simpelthen reguleret løbende.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 12:40   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er der noget der, jeg som førtidspensionist skal være særlig opmærksom på i den forbindelse? Jeg har ikke andet end førtidspensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 13:03   #3
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er der noget der, jeg som førtidspensionist skal være særlig opmærksom på i den forbindelse? Jeg har ikke andet end førtidspensionen.
Det er underalle omstændigheder altid klogt at gå ind og se om det der står stemmer nogenlunde overens med de faktiske tal.

Jeg vil anbefale at man som "mindsten" går ind først på året, og igen omkring September og får rettet til.

Man kan på den her måde også sikre sig at eventuelt overskydende skat udbetales i form af øget fradrag i de sidste måneder af året... JULEGAVER
Fremfor at man skal vente til årsopgørelsen er dannet.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 13:06   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan noget med SKAT er HELT sort for mig, jeg aner simpelthen ikke hvad der står og hvad jeg læser.

Men jeg plejer at få penge tilbage, om end det bliver mindre og mindre fra år til år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 13:15   #5
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan noget med SKAT er HELT sort for mig, jeg aner simpelthen ikke hvad der står og hvad jeg læser.

Men jeg plejer at få penge tilbage, om end det bliver mindre og mindre fra år til år.
Principielt, får man penge tilbage i skat, så er der en fejl i årsopgørelsen.

Man går ind på skat.dk og ind under ændre forskudsskat.
Så kommer der et skema op, med ganske få rubrikker... man kontrollerer at tallene er identiske med det der står på pensionsmeddelelsen... og så beder den om hvormgt skat man allerede har betalt, hvilket også atå højt og tydeligt på pensionsmeddelelsen. Og så er man faktisk færdig med det.

Jeg bor i ejerbolig, så jeg har et par rubrikker mere end dig... jeg har "manipulleret" min forskudsskat, så jg betaler alt for meget skat nu, men at jeg til gengæld får ekstra meget udbetalt når skatten bliver gjort op til foråret.

Jeg skal til foråret begynde at betale afdrag på mit boliglån, og på den måde, med den for meget indbetalte skat, så får jeg fra skat udbetalt hvad jeg skal bruge på et helt års afdrag på hytten her.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 13:27   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Og SKAT siger, de på sigt vil lave automatiske opdateringer i løbet af året. Det skulle så ende med så at sige ingen overskydende skat og krav om indbetaling af restskat. Overførselsindkomsterne stiger jo ikke, så der bliver nok ikke de store ændringer, hvis man ikke har ekstraindtægter, der varierer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 15:27   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Principielt, får man penge tilbage i skat, så er der en fejl i årsopgørelsen.

Man går ind på skat.dk og ind under ændre forskudsskat.
Så kommer der et skema op, med ganske få rubrikker... man kontrollerer at tallene er identiske med det der står på pensionsmeddelelsen... og så beder den om hvormgt skat man allerede har betalt, hvilket også atå højt og tydeligt på pensionsmeddelelsen. Og så er man faktisk færdig med det.

Jeg bor i ejerbolig, så jeg har et par rubrikker mere end dig... jeg har "manipulleret" min forskudsskat, så jg betaler alt for meget skat nu, men at jeg til gengæld får ekstra meget udbetalt når skatten bliver gjort op til foråret.

Jeg skal til foråret begynde at betale afdrag på mit boliglån, og på den måde, med den for meget indbetalte skat, så får jeg fra skat udbetalt hvad jeg skal bruge på et helt års afdrag på hytten her.
Jaa, det har helt sikkert nogle fordele når man først kender skattesystemet, dejligt du kan gøre det på den måde!!

Min søn har lige købt forretning og jeg kan slet ikke hjælpe ham med noget, så han har selvfølgelig fået en revisor, men det er lidt trist at jeg ikke bare kan bidrage med ET eller andet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 16:09   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men det gør,du jo Helene....du er jo hans mor...det behøver ikke være noget fysisk man deltager med...bare det at han ved at du er der for ham....det er mere end rigeligt...prøv selv at spørge ham...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 16:14   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Web, det var sødt sagt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 20:54   #10
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Kan godt være at jeg spørger dumt, men ville hører om jeg også skal ændre min forskudsopgørelse da jeg er gået fra Revalidering til Kontanthjælp?
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
S-SF vil nu ændre ftp andersmadsen Politik og Samfund 26 18-09-2011 22:02
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Kan man ændre Match grupper.... maybeline2you Alt det andet 64 08-02-2011 09:47
K vil ændre efterløn og førtidspension Peacock Politik og Samfund 6 01-12-2009 18:30
K vil ændre efterløn og førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-11-2009 14:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension