K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2009, 02:15   #121
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia som jeg læser det der står så har din sagsbehandler indstillet dig til en pension efter § 18 men det er vurderet at der ikke er nok i din sag til at behandle en ansøgning om pension ..

Derfor foreslår jeg en § 17 den kan de ikke sige nej til at behandle .. og når du søger en § 17 så vil jeg da klart anbefale dig at skrive alle uregelmæssigheder ned , også dem fra nævnets side ....

Så jo jeg mener godt at du vil kunne søge en § 17 ...

Og der er det vigtigt at påpege at lægekonsulenten ikke er enig med andre læger . og at lægerne ikke kan skrive noget om din arbejdsevne forstår jeg ikke ...

Jeg ved at mine læger har skrevet at der er en rød tråd i mine sygdomme og mine smerter og det er forventligt at jeg vil få flere og flere smerter med tiden , om de er så slemme nu at jeg ikke længere kan forventes at kunne klare et fleksjob kan de ikke sige noget om da det må være en arbejds prøvning der viser kvantiteten af smerterne ..

Det samme er kommunens lægekonsulent komme frem til revas lægekonsulent er så kommet frem til at jeg burde kunne varetage et fleksjob (før arbejds prøvningen ) så jeg kan ikke se hvorfor dine læger ikke skulle måtte udtale sig om dine arbejdsevner .. de må bare ikke skrive at du skal have en pension feks...
  Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 08:40   #122
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som skrevet tidligere, bruger de netop arbejdsprøvninger til at bakke det lægelige op, ved at henvise til min ringe funktion, og min tilstand er vurderet/beskrives som varig uden behandlingsmuligheder for bedring af tilstand.(væsentlig og varig funktions nedsættelse).
Alt er beskrevet, TYDELIGT. Både lægeerklæringer og arbejdsprøvninger.
Se også indstillinger.
Men sagen bliver klart klaget videre.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 09:51   #123
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Pia, har lige læst hele din tråd. Hold da op, det virker da helt gak-gak, at de ikke vil behandle sag om ftp med al den dokumentation, der ligger i din sag! Det virker nærmest som om, det er blevet et princip for dem, at du ikke skal have pension.

Ved desværre ikke, hvad der er at gøre, men sender dig mange tanker.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 18:41   #124
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
se evt tråd om Hvor i landet der tildeles færrest pensioner, ja, gæt; Hillerød.
På Ankestyrelsens hjemmeside har jeg slet ikke kunne få nogle tildelinger af pensioner frem overhovedet.

Susanne Lorentzen som er afdelingsleder for Voksen og Handikap er også formand for Pensionssamrådet.
Der tildeles heller ikke berettiget ydelser til handicappede.

Man kan så begrunde det med kommunens økonomiske situation, men er det de svage der skal bære det?

vh popie
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 16:54   #125
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så blev der givet afslag på førtidspension, via genbehandling, igen.

Eneste argument:
At der ikke er sammenhæng mellem omfanget af min funktionsnedsættelse og de objektive fund, der er dokumenteret i de lægelige oplysninger.

Derudover har de skrevet, at sagen IKKE skal svares i forhold til pensionslovens §20 stk 2, når der gives afslag på at lade sagen overgå til behandling efter §18.

Der er ikke svaret i forhold til anden forsørgelse eller noget som helst andet.
(se indlæg her nr 107 og 108 hvor alle 3 indstillinger(2005,2007,2008) er kopiet).
vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 22-05-2009 kl. 17:03.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 21:49   #126
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Popia hvad så har du så tænkt dig at søge efter § 17 på forliggende grundlag nu?

Eller vil du fortsætte kampen og hvordan ?
  Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 22:07   #127
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil ikke få noget ud af, at søge §17, idet man med henvisning til P-afgørelse ikke vil tage stilling efter pensionsloven.
Sagen overgår nu til Nævnet.
Andet kan jeg ikke gøre.
Sagsbehandler ved ikke, hvad hun skal stille op, for at jeg kan få pension.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 22:14   #128
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Det med rødt fremhævet må være det springende punkt .. her fremgår det jo at kommunalbestyrelsen efter anmodning lader den overgå til behandling efter regler om førtidspension (pensionsnævnet)

Så jeg mener stadig at det skal til pensions nævnet med besked om at det er PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG

Men jeg håber du får noget ud af nævnet , det lyder helt vanvittigt at de bare kan sige nej til at behandle uden nogen grund .... det er en effektiv måde at spare penge på
  Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 00:26   #129
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hedi.
Det nytter ikke noget du tror at en §17 hjælper.
Se på P-7-04.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 02:15   #130
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er slet ikke med hvad du mener

Den afgørelse du henviser til der får hun afslag på pension og ikke på behandling af pension ...

Den er jo overgået til behandling om hvorvidt hun kan få pension eller ej ..

Som jeg forstår det du skriver ja så er problemet at de ikke vil lade din sag overgå til pensions nævnet og dermed behandling efter reglerne for førtidspension den kvinde som er omtalt her får jo behandlet sin pension (og får afslag )

Så jeg er slet ikke med .. he he men men ....

Har du prøvet at bede om at få den behandlet på forliggende grundlag § 17
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension