K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2011, 22:00   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvordan sætter de en krone på??

Filer de tanden, og sætter kronen over, eller???

Den undertand jeg har fået bygget op i plast, skal senere have en krone, men jeg aner ikke hvad en krone er, hahahaha.....

De kroner jeg har, og jeg har mange, der er der kun roden tilbage af den oprindelige tand.
Tandroden er så blevet rodbehandlet, d.v.s. at rodkanalen (altså det hul der er ned igennem roden) er blevet renset, derpå er der sat en en metalstift ned i roden (for at stive den af, formoder jeg), og så er roden fyldt op med et eller andet cement-agtigt.
Så er der lavet en "stiftopbygning", d.v.s. en stift med "en klump metal" på, stiften er sat ned i det cement-agtige inden det er størknet, og "metal-klumpen" er så det eneste der er synligt.

Så bliver der lavet en krone, som oftest er lavet af metal (en legering af guld og noget andet), og så bliver der brændt porcelæn ind i metallet, i en farve som tandlægen (eller hans assistent) har valgt, så det passer til de øvrige tænder.

Denne krone sættes så ned over "metalklumpen" hvor den cementeres (altså "limes" fast).

"Metalklumpen" er ikke bare en rund klump, den er kantet på en eller anden måde, sådan, at kronen (som der tages afstøbning til efter at stiften med "metalklump" er sat i roden) passer 100% på "metalklumpen".

Håber min forklaring er til at forstå.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 22:45   #22
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Long time no see

Jeg skal lige høre, om du har søgt om enkeltydelse på din kommune ?

Jeg skal selv have en delprotese til 8500 kr., jeg afleverede min ansøgning samt div. papirer, men fik at vide at de manglede noget og det var 3 måneders kontoudtog fra min bank, samt om der var afslag på, at jeg kunne låne dem i banken. Dette syntes jeg, er at gå over stregen i min private sfære.
Jeg håber det snart lykkes dem, at få ordnet dem, så du ikke skal have mere vrøvl med bisserne

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 23:10   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Vovse du har da godt nok styr på det. Er det meningen at ens rod skal være "død" når kronen er sat på ? Jeg syntes at jeg kan mærke noget "liv" derinde. Ydermere syntes jeg at kunne mærke den nedre kant på kronen, så måske er der sus der inde, som årsag til de sug jeg gør i løbet af dagen.

Jeg glæder mig godt nok til i morgen.

Tlf. damen, håber du har det godt og går mod julen med en noget større ro i år. Jeg tror ikke at jeg kan søge enkelt ydelse, jeg har jo stadig penge på kontoen til at leve af. Det må blive pris pres for evt. kommende tandbehandlinger medens jeg har råd.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 23:22   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, så ved jeg hvad en krone er for noget, og dét tør jeg ikke. Lyder som noget hvor man skal bedøves meget...

Jamen det sug du skriver om EE, er det sådan en slags isning eller hvad???

Den kindtand som senere skal have krone, men som hun har lavet i plastik nu, giver mig altså også nogle sug, men det er mere hen af isninger.....jeg har også et bestemt følsomt sted på tanden, helt nede i bunden hvor min egen tand sidder. Kæft det føles ubehageligt.

Jeg MENER altså, at tandlæger giver garanti på kroner, så mon ikke du kan få lavet den gratis denne gang, du BURDE jo ikke gå og have problemer til den pris!!! Og man får vel også krone, for at få fred.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 23:39   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja plastik gav mig også isninger og det var faktisk derfor at jeg ville have lavet kronerne brat efter.

Man får bare mega isninger hvis de skal hen og hive kronen af, for så er det blot selve tandstubben der står tilbage.

Jeg må hellere sikre mig i morgen at jeg ikke skal betale noget inden vi går igang, men det er jo også oplagt, jeg har jo betalt arbejdet der er gjort og leveret er bare ikke blevet optimalt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 00:10   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja jeg glæder mig til at høre hvordan det spænder af, så meld straks tilbage.

Jeg skal selv op i morgen og have taget trådene ud, glæder mig faktisk til at høre hvordan det ser ud, og om jeg må spise rugbrød igen.

Jeg har også ekstreme smerter i venstre side....et sted i kæben...eller hvor fanden det er, jeg kan ikke finde ud af hvor det kommer fra. Men det kommer ikke fra selve det sted der er opereret (ved ikke om dét er en trøst).....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 00:30   #27
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa igen EE

Jo tak det er skønt, men jeg har ikke haft ret meget tid til at nyde det, for jeg har ikke bestilt andet end at rende til tandlægen Jeg har fået trukket 5 tænder ud, for de var for dårlige, så nu skal jeg have min delprostese så jeg igen kan smile til andre uden at være flov over mine manglende tænder, jeg håber de bliver færdige inden jul.

Jeg håber, at du snart får en afklaring på begge dine sager, så du også får fred for hele menageriet og kan slappe af igen, for det er godt nok mange år du har sloges med kommunen og div. andre instaner.

Knuzz og
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 08:10   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Vovse du har da godt nok styr på det. Er det meningen at ens rod skal være "død" når kronen er sat på ?
Ja, jeg har prøvet det nogle gange.

Nej, tanden behøver ikke, at være død får kronen sættes på.

Nogen får sat en krone ovenpå en tand, der ikke er rodbehandlet, men så er der vist også mere tand tilbage end der har været hos mig.

De tænder jeg har kroner på, de har været lavet mange gange, først alm. huller med følgende boring og fyldning, så måske yderligere hul, så tandlægen til sidst har været nødt til, at rodbehandle.

En tand der er rodbehandlet er ikke lige så stærk som en ikke-rodbehandlet, måske derfor flere af mine tænder har været knækket, så det er endt med kroner.

helenekr skrev: "Lyder som noget hvor man skal bedøves meget..."

Nu kender jeg kun proceduren ved rodbehandlede tænder, og der bliver man kun bedøvet en gang, nemlig når aftrykket skal laves.
Og det er fordi, at de skal fræse lidt rundt om det allernederste på tanden, næsten under tandkødet.
Det er for at lave en kant, som kronen skal hvile på. Håber du forstår.

Iflg. min tandlæge er der garanti på alt han laver, medmindre han har været nødt til at lave noget meget kreativt.
For mange år siden havde jeg tabt en fyldning og gik til tandlægen for at få det lavet, da han kigge i journalen kunne han se, at den ikke var et år gammel, så der blev lavet en ny gratis.

For et par år siden knak jeg en tand, den skulle have en krone, men jeg havde ikke mulighed for, at skaffe pengene.
Han lavede så noget med en stift og en plastopbygning, det kostede 2.000 kr.
Dette ville han ikke give garanti på, men hvis den gik i stykker indenfor et år, så jeg blev nødt til at have en krone, så ville han trække de 2.000 kr. fra i kronens pris.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 13:17   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Vovse,

Det lyder som en god tandlæge du har, det har jeg også, så det må vi være glade for .

Jeg har været afsted ved min og hun startede lidt med at hive i kronen for at se om den var løs, for jeg føler at jeg nogle gange også kan mærke inderkanten af den. Jeg var dog ikke forberedt på at hun ville hive, men hun kunne heller ikke få den af, den sad godt fast.

Så tog hun et røngent billede, der var intet at se, den så fin ud. Efter flg. blev den slebet lidt til og mærket efter, slebet på toppen, da jeg fornemmede at jeg bed i den først. Det er svært med sådan noget, men alt i alt var der heldigvis ikke noget i vejen i flg. min tandlæge. Jeg skal prøve at lade være med at suge og bide nu, evt. kunne jeg sætte sukkerfrit tygge gummi på siderne af tænderne så jeg ikke kan bide, sagde hun. Allerede nu føler jeg at det går bedre, måske var krone for høj, selvom den er blevet slebet tidligere.

Efter tand synet spurgte jeg hende til prisen, jeg har jo set noget bedre priser på sundhed.dk. Jamen det havde hun godt hørt om, jeg sagde at jeg jo fik lavet 2 på een gang til kr. 6.200, hun sagde først kr. 5.800 og så kom der noget bedøvelse af kr. 370 oven i. Jeg ved så ikke om det var momsen der gjorde at 5800 kr. blev til 6200 kr, men i al fald så var det hendes pris !! Det er jo også svært at komme bagefter, det skulle jeg naturligvis have undersøgt først, men jeg prøvede da i det mindste at spørge hertil. Jeg tror dog at jeg holder mig til min egen tandlæge, jeg har gode tænder og burde ikke have så meget der skal laves henad vejen, håber jeg.

Nu skal jeg igen til at overveje om jeg vil melde mig ind i Danmark, hvor jeg kun kan komme ind i gruppe S. Det er til kr. 337,00 i kvartalet, men jeg kan ikke lige gennemskue mine rabatter og om jeg også får 50 % på de nye kroner der måtte komme.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 21:23   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nu skal jeg igen til at overveje om jeg vil melde mig ind i Danmark, hvor jeg kun kan komme ind i gruppe S. Det er til kr. 337,00 i kvartalet, men jeg kan ikke lige gennemskue mine rabatter og om jeg også får 50 % på de nye kroner der måtte komme.
For en del år siden ville jeg melde mig ind i Danmark, det ku' jo være rart med et tilskud til alle mine tandlægeregninger.

Men de ville s'gi slet ikke ha' mig.

Ja, jeg er rigtig glad for min tandlæge, og jeg gruer for den dag han stopper, godt nok er hans søn også på klinikken nu, jeg har været inde hos ham nogle gange og han er både flink og dygtig, men jeg bliver altid så glad når jeg skal ind til "den gamle".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny på siden :) mojanne Din historie 7 26-01-2012 09:58
Ny på siden lola44 Hjælp til Forum Brug 3 09-12-2009 16:10
ny på siden mams Alt det andet 2 01-11-2009 20:37
C.l.e.o ny her på siden c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2009 23:03
Ny på siden davenport Dit og Dat 19 09-07-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension