K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2011, 23:36   #1
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Skam jer i jobcenter Kbh

Ja som overskriften siger, så håber jeg de flover sig, det kan der være mange grunde til at gøre. Jeg har både læst,hørt og gennemgår selv en frygtelig og lang sagsbehandling, men idag slog det alle rekorder.

Jeg havde bedt om aktindsigt i min sag i sarten af sommeren, da jeg modtog sagen omhandlede det en anden borger! navn,adresse,personlige,lægelige og derud af med oplysninger.

Min første indskydelse, var at tænke det er også en stresset verden derinde, i jobcenter, og det er menneskeligt at fejle osv. og jeg har naturligvis sendt det tilbage og skrevet at det ikke omhandler mig.

Men efter at ha tygget på den, så syntes jeg faktisk at det er under alt kritik og kan ikke lade være med at tænke "hvor f....., er min sag"? hvem kan bare sidde og læse om mig og mine personlige ting ?

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg overdriver, eller det virkeligt er så galt som jeg føler det er ? hvad syntes i andre?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 00:24   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvis jeg havde modtaget et andet menneskes sag havde jeg gjort følgende:

Omgående råbt op på k10 - f.eks i tråden om Musvågevej, der netop handler om Jobcenter Kbh's inkompetencer

taget 3 kopier, og sendt:
-én til vedkommende hvis sag det var, så vedkommende kunne lægge sag an mod Jobcenter København for lemfældig omgang med betroet materiale, brud på tavshedspligt m.m.

-én til en journalist der har øje på disse ting og er på vores side

- én til hende den unge politiker som 'Østerbro'(?) har god kontakt med, netop om Jobcentrenes forkastelige opførsel

Og derefter personligt gået ned på et af kontorerne og HØJLYDT! - HØJLYDT!! - HØJLYDT!!! afleveret den tilbage, så samtlige andre i rummet ikke var i tvivl om hvad der var sket.

HAMRende ærgerligt, at du har nået at sende den tilbage (har du?) - et GULDKORN til vores kamp, der lige er smuttet der....

Men du opførte dig jo blot anstændigt - ingen tvivl om det.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 00:30   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det er hørt før her på k10.

Jeg ved andre har valgt at kontakte den anden borger, for at oplyse at man har vedkommendens sag, og samtidig har opfordret borgeren til at klage.

Ud over at man naturligvis selv klager.

Nej jeg sys ikke du overdriver, der ligger STÆRKT personlige ting i de her sager, især dem hvor der er en RP, der må bare ikke ske fejl, der skal tjekkes og trippel tjekkes før det sendes ud af døren, længere er den bare ikke.

Hvad nu hvis det er en samvittighedsløs journalist der får fingrene i en sag?? føj for den lede.

Personligt ville jeg gøre som jeg ved andre har valgt, altså kontakte retmæssige ejer, og faktisk levere papirene der og ikke hos kommunen (med mindre ejer helst ser papirene leveret til kommunen) og ellers stykke en klage sammen, meget meget gerne få sendt en fælles klage af sted, med den person det er gået ud over.
Samtidig ville jeg kontakte datatilsynet, det er vigtigt at de ved den her slags fejl sker, så er der større chance for at der bliver stillet noget mere sikkerhed op for at undgå ligende meget meget beklagelige fejl i fremtiden.

Naturligvis er SB´erne (og sekretærene osv osv) kun mennesker, og mennesker fejler, men igen lige netop sådan noget her, der er SÅ personfølsomt, der er det ikke ok bare at være menneskelig og komme til, så er det bedre at give borgeren besked på at de 10 dage ikke kan holdes for at være sikker på sikkerheden er iorden, altså personligt er det fint med mig at de skal bruge 5 dage på at tjekke og trippeltjekke, bare de gør det.

Ikke fordi jeg har intet imod mine papire kommer land og rige rundt, jo flere der kan se hvilken møg behandling jeg har fået jo bedre, men langt fra alle har det som jeg, der til står mine børns navne der jo også, og de er altså de eneste i den store vide verden med de navne, de er 100% unikke (vi oplyser ikke gud og en hver mand om deres fulde navne af samme årsag) kommer de i de forkerte hænder, føj jeg kan slet ikke holde tanken ud.
Ja ja risikoen for først at der sker en fejl og så der efter at det er en ondsindet stodder der havner med papirene er multi ekstrem lille, det ved jeg godt, men når de her fejl sker, så er risikoen altså til stede.

Nej det er IKKE under nogen omstændigheder ok, at de har travlt er stressede og hvad ved jeg, er ikke en undskyldning, de har et KÆMPE ansvar for at udføre deres arbejde korrekt, og kan de ikke det under de forhold de bydes ikke bare kan, men SKAL de sige fra, så netop denne type fejl undgås.

Var det mig ville jeg stjerne totalt af, og en undskyldning ville ikke blive godtaget, ikke forstået som at eg vil have en fyring, jeg er ikke den hævngerrige type, men forstået sådan at jeg uanset ikke vil tilgive sådan en fejl, med et kæmpe tryk på vil ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 03:41   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjneren

Ked af at høre du har sendt alt retur til Jobcenter Kbh. Kan du huske navn og adr. på vedkommendes papirer??

Hvis du kan, kunne du kontakte vedkommende og gøre opmærksom på det skete, og samtidig give vedkommende besked om, at der er mulighed for at klage over det hændte via Datatilsynets hjemmeside.

Desværre er det kun den forurettede, der kan klage. Hvorfor vi desværre herinde, hvis man ikke agerer i forhold til ovenstående ikke kan få stoppet denne slendrian, hvor man ikke tjekker kuvert og indhold inden man putter i kuvert. Det er trods alt personfølsomme oplysninger, disse sager består af.

Mange hilsner

Gunvor

PS: L.S. hvis du havde gjort kopieret og vidersendt til nævnte personer ville du også have overtrådt gældende lovgivning for personfølsomme data.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 17-08-2011 kl. 03:44. Årsag: PS
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 09:01   #5
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hej alle

dejligt at hører at min frustration deles, jeg er enig i alles synspunkter.

Ja, jeg har sendt dem tilbage, jeg blev sgu så befippet over at stå med en vildt fremmeds sag i hænderne. Dog har jeg bedt min advokat om at påpege deres fejl og deraf har jeg fortsat vedkommenes navn.

der er INGEN sammenfald, i hverken vores navn,cpr,uddannelse eller lign. det eneste er at vi bor i samme del af Kbh. Men altså ikke samme vej eller lign. så jeg har svært ved at få øje på hvd fanden der skulle være gået galt, altså andet end sløseri.

Det er ikke fra musvågevej, det er fra nyropsgade fejlen er sket !
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 14:27   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er surt at opleve det.

Sådan noget kan ske, hvis en sagsbehandler sidder med 2 sager på sit bord og har begges journaler åbne på skærmen. Så sker det, at man kommer til at printe alt ud på det forkerte cpr.nr.... Og ja det er sikkert noget med stress, der gør, at man ikke får set sig ordenligt efter, hvad man gør..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 14:42   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Jeg tror snarere, at fejlen opstår når sagsakterne skal i kuverten, som er adr. til rette vedkommende, men sagsakter tilhører anden person ellers ville de jo ikke komme frem til adr. Og kopiering og putten i kuvert foretages af kontorpersonale.

Stress el. ikke stress, jeg har tidl. arbejdet også under stresset forhold, men dette bevirkede, at jeg netop at jeg kontrollerede at rette brev var kommet i rette kuvert 2 gange, specielt når jeg stod m. flere breve. Ligesom jeg ikke overlod dette til andre, og forøvrigt heller ikke synes, det er/var ønskeligt, at pålægge kontorpersonale/sekr. at gøre dette. Der var derfor aldrig tvivl om hvor ansvaret lå, hvis jeg skulle klokke i det, hvilket jeg heldigvis aldrig har gjort, idet disse breve også ofte bestod af personfølsomme oplysninger, som bestemt ikke vedkom andre at få indblik i.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 14:51   #8
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Nu er jeg selv ved at være færdig som kontorassistent på et handelsgymnasie og er der noget jeg har fået printet ind på lystavlen, så er det ordet "Datadisiplin", sådan noget må ikke ske.

Jeg har selv kommet til at sende et fraværsbrev ud, med et forkert cpr.nr på, i starten af min uddannelse (fordi jeg ikke havde fået det rettet, inden jeg printede det ud) og det har jeg bestemt lært af.

Det må bare ikke ske og slet ikke som her, hvor det er rigtig mange personfølsomme oplysninger der kommer i "forkerte" hænder. Nu er det heldigvis en person som ikke misbruger disse oplysninger, men papirerne kunne jo være sendt til en der ville bruge disse oplysninger på en skadelig måde.

Det er et brud på persondataloven og man burde kunne anmelde det til Datatilsynet. Hvis kommunen ikke får en løftet pegefinger eller lign. så bliver de ikke bedre til at passe på de personlige oplysninger, som de har i deres varetægt.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 01:20   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser


PS: L.S. hvis du havde gjort kopieret og vidersendt til nævnte personer ville du også have overtrådt gældende lovgivning for personfølsomme data.
Jeg kunne selvfølgelig ikke DRØMME om blot at have videregivet utilsløret info, men fremlagt på en måde, så der 'ved selvsyn' kunne konstateres den horrible fadæse, fik det bare ikke skrevet i går, i al min 2.hånds-krænkelse.


Havde fornylig min pc på værksted - på 'skrivebordet' lå et par dokumenter - ansøgning om noget, og P-meddelelse.

Noget koksede, og det var nødvendigt for reparatør at checke tilstanden på nogle filer.
Han checkede helt legitimt det nærmeste- det der lå på 'skrivebordet'.

Da jeg hentede apparatet, kiggede han bare aldeles beklemt/og utilpas på mig - han havde TYDELIGVIS set på noget privat.

Jeg var ved at kaste op og følte mig SÅ 'afsløret'.

Og har fundet et andet værksted.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 17:02   #10
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Så er de sgu på den igen i kbs. Kommune, jeg fik via epost igår en indkaldelse, fra jobcenter baldersgade, tidlig arbejdsmarked indsats. Det var en indkaldelse til at udfærdige min ressourceprofil, på indkaldelsen, står mit navn og cpr. Men på ressourceprofilen, står der en anden borgers navn og cpr. .. De er så langt ude, og jeg er ved at få spat af dem
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter . le cuere Spørgsmål ang fleksjob 14 16-01-2013 23:26
nyt Jobcenter Muffin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 11-06-2012 10:45
jobcenter Carmen Alt det andet 10 30-03-2011 18:06
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension