K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 21:14   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
endnu et spørgsmål

Jeg troede først lægekonsulenten kom på banen når der skulle tages en beslutning om det hed ordinært job, revalidering, flex eller fb

Hos min bekendte bliver sagen sendt til lægekonsulenten inden der overhovedet er startet arbejdsprøvning ... Er det normal praksis
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 21:21   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg har slet ikke været i arbejdsprøvning.

Måske vil sb gerne have lægekonsulentens vurdering af lægepapirer, for hvis borgerens lidelse ikke er stationær, vil en arbejdsprøvning ikke vise det korrekte billede af arbejdsevnen eller måske er sb i tvivl om borgeren skal raskmeldes eller lign.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:05   #3
Jave
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2011
Lokation: Lyngby-Taarbæk kommune
Indlæg: 31
Styrke: 13
Jave er ny på vejen
Min SB konsulterede lægekonsulenten inden arbejdsprøvning.

Ved ikke om det er praksis - men jeg synes det er i orden at SB orienterer sig hvis der er noget hun har brug for at sparre med lægekonsulenten om.
Jave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:17   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortilm Se meddelelser
Jeg troede først lægekonsulenten kom på banen når der skulle tages en beslutning om det hed ordinært job, revalidering, flex eller fb

Hos min bekendte bliver sagen sendt til lægekonsulenten inden der overhovedet er startet arbejdsprøvning ... Er det normal praksis
Der hvor jeg tidligere arbejdede var det en almindelig praksis at lægekonsulenten kom ind over meget tidligt, hvis det så ud til at borgeren ikke kunne raskmelde sig uden videre...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:21   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Der hvor jeg tidligere arbejdede var det en almindelig praksis at lægekonsulenten kom ind over meget tidligt, hvis det så ud til at borgeren ikke kunne raskmelde sig uden videre...
Det er det der er problemet pt. og måske altid har været det !!?? Praksis er forskelligt kommunerne i mellem. Måske burde man lave pensionnævn i råd/regioner, som man har beskæftigelses ankenævn i de forskellige regioner. Her burde man samle ekpertisen og sagsbehandlingen kunne derved minimeres i tid, da erfaringen ville kunne udnyttes sagsbehandlerne imellem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:29   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er det der er problemet pt. og måske altid har været det !!?? Praksis er forskelligt kommunerne i mellem. Måske burde man lave pensionnævn i råd/regioner, som man har beskæftigelses ankenævn i de forskellige regioner. Her burde man samle ekpertisen og sagsbehandlingen kunne derved minimeres i tid, da erfaringen ville kunne udnyttes sagsbehandlerne imellem.
Det er blevet foreslået før, også i forbindelse med det her fri-kommune halløj som starter 01/01, men som sædvanelig endte det bare i diskussioner og stridigheder, som f.eks. hvad er sygdom? hvornår er man uarbejdsdygtig? og lignende
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:35   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er blevet foreslået før, også i forbindelse med det her fri-kommune halløj som starter 01/01, men som sædvanelig endte det bare i diskussioner og stridigheder, som f.eks. hvad er sygdom? hvornår er man uarbejdsdygtig? og lignende
Det skulle ikke undre mig, men man burde dog kunne slå nogle kommuner sammen ikke mindst. F.eks på Vestegnen hvor jeg bor, der ligner vi da rigtigt meget hinanden.

De, kommunerne ser jo heller ikke kun på sygdom, det er jo lægerne der skal det. Selvom jeg stemmer social demokratisk så er det nok der hvor de siger at det hele skal decentraliseres eller ?.

Vi kunne håbe at der var indeværende personer i systemet til at rådgive...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en dom Connie Politik og Samfund 3 01-04-2010 23:05
Endnu engang... Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2009 22:04
Endnu en ny hed. museen Din historie 16 22-10-2008 09:31
Endnu et spørgsmål til PiaB lone t Spørgsmål ang fleksjob 15 25-04-2007 02:42
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension