K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 12:12   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
PiaC: god joke, den grinede jeg af.

Logikeren: også tak for joke.

Men jeg synes netop, at disse 2 joke netop viser fremhæver forskellige aspekter af dagens DK.

PiaCs kan man tænke over, hvad intellegens er, og hvordan politikere, herunder Løkke måske betragter den.

Logikerens er kan intellegens være underordnet, sålænge du passer ind, så kan man bruges.

Hvorfor flg.: jo kan sættes i dette perspektiv:
Citat:
De kan bare ikke bruge den samfundsfornuftigt, istedet vender de deres intelligens imod deres egen krop eller samfundet.
Problemet er vel at samfundet (læs: dem m. magten) vurdere at det er bedre ikke, at bruges disse menneskers intellengens til gavn for samfundet end at risikere, at de vha. netop deres intellegens ikke slutter sig sammen for mange til at sige: vi vil have et rummeligt samfund, arbejdsmarked ect., hvor alle der gerne vil bidrage, også har muligheden for den.

Der trænger i DK virkelig til at blive tænkt ud af boksen, hvilket mange af disse mennesker faktisk er rigtig dygtige til. Så skal der måske andre til at omsætte denne tænken ud af boksen. Men prøv engang at lytte, og alt for mange vil blive forbavset over, at finde en del fornuft i de psykisk syges udsagn.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 02:36   #12
andersb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 13
Styrke: 14
andersb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg er slet ikke overrasket over den udvikling i DK, fordi det gik som jeg har "forventet" at det ville gå, allerede i 2001.
Faktisk så opliver jeg meget få overraskelses mommenter i øjeblik, fordi jeg kender alt for godt den type af mennesker som sider ved magten i Denmark i dag.

Men hvis Løkke og Co. skal forblive ved magten i de næste 4 år, så tror jeg nok, at jeg vil rejse ud af landet.
Jeg har også fået nok af alle de dårlige vibrationer og alle disse triste mennesklige relationer, som hersker i dette ganske land nu om dage.

Som førtidspensionist med et dårlig helbred er jeg også i tvivl om jeg vil få en fair behandling, hvis det vil gå for alvor ned af bakke med mit helbred.
Hvilket land ville du bosætte dig i, som ville hjælpe dig bedre end danmark?
andersb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 03:44   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersb Se meddelelser
Hvilket land ville du bosætte dig i, som ville hjælpe dig bedre end danmark?
hjælpe???
Jeg har ikke fået noget hjælp hier. Det som jeg har fået, er et ødelagt helbred.

Nu håber jeg at det blive ikke aktuelt at rejse, fordi efter min overbevisning få vi altså en ny regering.
Hvis ikke, hmmm så blive det nok Israel.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 03:48   #14
andersb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 13
Styrke: 14
andersb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
hjælpe???
Jeg har ikke fået noget hjælp hier. Det som jeg har fået, er et ødelagt helbred.

Nu håber jeg at det blive ikke aktuelt at rejse, fordi efter min overbevisning få vi altså en ny regering.
Hvis ikke, hmmm så blive det nok Israel.
Nu kender jeg dig jo ikke. Men det lyder til at du får førtidspension. Derudover får du gratis lægebehandling og en masse andre ting som de kun drømmer om i andre lande.
Jeg er bare interesseret i hvor du så ville tage hen?

Derudover skal regningen betales uanset hvilken regering vi får
andersb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 03:52   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersb Se meddelelser
Nu kender jeg dig jo ikke. Men det lyder til at du får førtidspension. Derudover får du gratis lægebehandling og en masse andre ting som de kun drømmer om i andre lande.
Jeg er bare interesseret i hvor du så ville tage hen?

Derudover skal regningen betales uanset hvilken regering vi får
Nå, kom nu.... hvad få jeg af masse andre ting?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 04:00   #16
andersb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 13
Styrke: 14
andersb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Nå, kom nu.... hvad få jeg af masse andre ting?
Det handler ikke om hvad du får her, men hvad du ville få MERE hvis du flyttede. Du siger du vil finde et andet land, så spørg jeg hvor du vil få mere henne?

Som dansker får man blandt andet: Gratis uddannelse(folkeskole, gymnasie, evt. videregående udd.), Gratis tandlæge til man bliver 18, Gratis sundhedssystem, Understøttelse hvis man ikke er arbejdsdygtig og ikke har en større formue, derudover har vi en masse andre ting, som gør at dem der ikke har det så nemt som andre får det lidt bedre.

Hvilket land giver dig en bedre service end Danmark spørger jeg igen.
andersb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 04:24   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersb Se meddelelser
Det handler ikke om hvad du får her, men hvad du ville få MERE hvis du flyttede. Du siger du vil finde et andet land, så spørg jeg hvor du vil få mere henne?

Som dansker får man blandt andet: Gratis uddannelse(folkeskole, gymnasie, evt. videregående udd.), Gratis tandlæge til man bliver 18, Gratis sundhedssystem, Understøttelse hvis man ikke er arbejdsdygtig og ikke har en større formue, derudover har vi en masse andre ting, som gør at dem der ikke har det så nemt som andre får det lidt bedre.

Hvilket land giver dig en bedre service end Danmark spørger jeg igen.
For mig drejer det sig ikke om at få MERE eller bedre.
Det du nævner er hellere ikke nuverende regeringens fortjenester/gaver til samfundet.

Jeg betaler selv min tandlæge og har altid gjort det.
Folkeskole, gymnasie og videregående har jeg hellere ikke fået her.
No, ja....her har jeg fået et par ligegyldige kurser som ledig, efter jeg er blevet fyret på grund af sygdom.
Gratis sundhedssystem, hmm... jeg har haft næsten altid gruppe 2. Nu har jeg 1.
En masse andre ting, som gør at dem der ikke har det så nemt som andre får det lidt bedre. Det få de først efter vi få en ny regering.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 04:52   #18
andersb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 13
Styrke: 14
andersb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
For mig drejer det sig ikke om at få MERE eller bedre.
Det du nævner er hellere ikke nuverende regeringens fortjenester/gaver til samfundet.

Jeg betaler selv min tandlæge og har altid gjort det.
Folkeskole, gymnasie og videregående har jeg hellere ikke fået her.
No, ja....her har jeg fået et par ligegyldige kurser som ledig, efter jeg er blevet fyret på grund af sygdom.
Gratis sundhedssystem, hmm... jeg har haft næsten altid gruppe 2. Nu har jeg 1.
En masse andre ting, som gør at dem der ikke har det så nemt som andre får det lidt bedre. Det få de først efter vi få en ny regering.
Du har fået tilbud om uddannelse på det niveau du har ønsket.
Jeg forstår ikke hvad du siger om gruppe 1 og 2 - men pointen er at du får gratis lægehjælp.

Nu kan regeringen jo ikke trylle. Hvis vi ikke har råd til at føre det niveau af velfærd, som danskerne nu forventer, må vi spare på nogle ting. Sådan er det nu engang.
andersb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 05:52   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
... pointen er at du får gratis lægehjælp.
Du er fræk, du er..
Hvad tror du man betaler skat for i DK?

Citat:
... Nu kan regeringen jo ikke trylle.
Du kan tror du at den regering kan trylle, men sagen er den at den tryller væk fra dem som har meget lidt til dem som har alt for meget.

Jeg vil give min hånd for, at du er konservativ....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 06:03   #20
andersb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 13
Styrke: 14
andersb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Du er fræk, du er..
Hvad tror du man betaler skat for i DK?


Du kan tror du at den regering kan trylle, men sagen er den at den tryller væk fra dem som har meget lidt til dem som har alt for meget.

Jeg vil give min hånd for, at du er konservativ....
Der er ikke nogen der tryller noget væk fra dem som har lidt og giver det til dem der har meget. Hvis der foregår noget er det omvendt(og det synes jeg er fint). Det godt at man kan tage sig af dem som ikke står så godt.

Men dem som har meget betaler også relativt mere både gennem indkomstskatter og forbrugsskatter.

Den eneste omfordeling der findes sted i DK er fra rig til fattig, og det er fint at man jævner lidt ud, men lad være med at være så skide utaknemmelig.
andersb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SF: vil beskærer tilskuddet til de højt-....... Te-pigen Politik og Samfund 11 05-02-2012 19:10
Højt stofskifte, medicin Vovse Alt det andet 11 26-03-2011 12:06
Efterlønnere har tre gange så højt sygefravær rollo Politik og Samfund 0 17-03-2011 10:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension